Måns Ulveståhl skrev:
Japp, jag vågar säga det - majoriteten av BMW:s hojar har sett för j-vliga ut fram tills nyligen
Måns Ulveståhl skrev:Jag kan villigt erkänna att jag aldrig kommer att köpa en hoj som ser för j-vlig ut i mina ögon.
Samma sak gäller för bil.
En förklaring till att jag aldrig har varit intresserad av BMW-hojar tidigare.
(Japp, jag vågar säga det - majoriteten av BMW:s hojar har sett för j-vliga ut fram tills nyligen )
Det behövs en trevlig mix av utseende-prestanda-funktion för att kittla min köpnerv.
Disclaimer:
Smak är personlig - jag vet.
Thomas Stadin skrev:Enda orsaken till att jag kör BMW-boxer är att det är den som jag upplever ge mig mest körglädje. Utstrålning behövs inte och finns inte. Däremot finns körglädje i massor
Allan Ericsson skrev:[ kunna köra helt obemärkt (utstrålningslöst ) genom jungfruliga landskap. Det är det som är min melodi.
BrooklynS skrev:Hur vet du att de är tomma?
Skickat från min iPad med Tapatalk
Allan Ericsson skrev:Men om vi med utstrålning menar vilket intryck på andra människor du gör genom att äga och bruka din motorcykel. Vad säger du då? Exemplifiering: "Jag kan för allt i världen inte åka omkring på en BMW eftersom jag då ser ut som en ....." eller "jag framstår som en .....".
Magnus Mörtling skrev:Jag har köpt en Bagger. Är nog tillräckligt svar på frågan.
Måns Ulveståhl skrev:BrooklynS skrev:Hur vet du att de är tomma?
Skickat från min iPad med Tapatalk
Jag lyfter locket och kollar...
Skämt å sido. Vem kör med fulla korvlådor när man är hemma och bara ska köra en liten runda?
Allan Ericsson skrev:Hej på er i novembermörkret...
Hur viktigt är det med att motorcykeln har rätt utstrålning? Någon som törs erkänna något?
/Allan
Måns Ulveståhl skrev:En annan sak jag har funderat på....när vi nu ändå berör ämnet utstrålning/utseende.
Är GS:ns korvlådor fastsvetsade, eller vansinnigt svåra att ta på/av?
Jag förstår inte varför många GS-förare kör omkring med tomma korvlådor nämligen.
Nej jag håller med dig. Väskor tar vind och försämrar hojens väghållning enligt mej. Jag tar av väskorna så fort tillfälle ges. Kör helst med packrulle också. Men då jag jobbpendlar sitter oftast en toppbox på under veckodagarna. Och denna toppbox gör att min R1200 GSA wobblar i 190 km/h. Så då håller jag mig lite under denna fart....Måns Ulveståhl skrev:Så väskor/korvlådor konstant på alltså för herrarna.
Är det bara jag som känner och uppskattar den körskillnad det gör med väskor/korvlådor av ?
Jag ser inte många bilar köras omkring med ett släp påkopplat bakom bilen för att man möjligen någon gång i framtiden behöver åka till IKEA
Nåja, "To each his own" som det heter västerut.
Gonatt!
Måns Ulveståhl skrev:Så väskor/korvlådor konstant på alltså för herrarna.
Är det bara jag som känner och uppskattar den körskillnad det gör med väskor/korvlådor av ?
Jag ser inte många bilar köras omkring med ett släp påkopplat bakom bilen för att man möjligen någon gång i framtiden behöver åka till IKEA
Nåja, "To each his own" som det heter västerut.
Gonatt!
Fredric Fredricson skrev:Måste säga att jag tycker att HD ofta är väldigt snygga
MorganJ skrev: När det är klart och solen inte är uppe sker isbildning på vägytan redan från 5°, nej det är ingen felskrivning det är inte något minustecken framför 5. Vind snabbar på isbildningen ännu mer. Jag har flera gånger kört (bil) på våt väg och haft koll på himlen, inom en halv timme efter att jag börjat se stjärnor blir det blankis på vägen vid 3-4°.
Bror Gårdelöf skrev:MorganJ skrev: När det är klart och solen inte är uppe sker isbildning på vägytan redan från 5°, nej det är ingen felskrivning det är inte något minustecken framför 5. Vind snabbar på isbildningen ännu mer. Jag har flera gånger kört (bil) på våt väg och haft koll på himlen, inom en halv timme efter att jag börjat se stjärnor blir det blankis på vägen vid 3-4°.
Jag har å ena sidan inga skäl att ifrågasätta Dina erfarenheter - men hur skulle det vara fysikaliskt möjligt, att vatten fryser vid + 5 graders under i övrigt normala omständigheter. Att vind ökar avkylningseffekten är väl känt, men den sänker ju inte temperaturen på själva den luft, som utgör vinden - dvs håller fartvinden + 5 grader, blir man inte rimligen nedkyld till lägre temperatur än + 5. Vad har jag missat här?
Kovlingen skrev:Utstrålning kan väl inte köpas . Det är något man har .
Annars kallas det väl kanske för nått annat
Allan Ericsson skrev: Jag kommer nu inte ihåg vad du kallar GS/A men det är något som passar in i min resonemangssnurra.
Måns Ulveståhl skrev:En annan sak jag har funderat på....när vi nu ändå berör ämnet utstrålning/utseende.
Är GS:ns korvlådor fastsvetsade, eller vansinnigt svåra att ta på/av?
Jag förstår inte varför många GS-förare kör omkring med tomma korvlådor nämligen.
Anledningen till min fråga är att mina packväskor ryker så snart resan är över.
Föredrar att köra utan - inte enbart utseendemässigt utan mestadels körmässigt gör det stor skillnad.
Allan Ericsson skrev:Dessutom ser jag framför mig hur BMW-konstruktörerna sliter sitt hår för att förbättra cykel utan att dess vikt ökar. Så småningom lyckas de få till ett lättviktsbygge (?), som de sätter i produktion. Sedan är det dags för oss konsumenter att lastar ner konstruktionen med en massa föga viktsoptimerade utrustningar, så att den väl utprovade konstruktionens egenskaper riskerar att brytas ner. (Jag hade svårt att montera Touratechs GPS-hållare. Den kändes så tung! Dock, numer uppskattar jag dess väl genomtänka funktion.)
Allan Ericsson skrev:Två flaskor vin högst upp i topboxen: Usch vad jobbigt det blev att köra i tät stadstrafik med många rondeller
Fredric Fredricson skrev:...Och när man sätter en lyftkyld V-twin med med en cylinder i lä bakom den andra i en modern motorcykel så undrar jag hur man tänker...
IvanBoring skrev:... jag övergav märket och satte mig på en "buss" istället. Alltså en Goldwing Utstrålning??
Bror Gårdelöf skrev:"Jag tar Dig - bekvämt och utan någon som helst konstigheter - vart Du vill på asfalt, så fort Du vågar köra, men jag har mina begränsningar i skarpa serpentinpartier."
Bror Gårdelöf skrev:Jäpp! Jag har helt klart en relation till min hoj - men jag är inte så dum, att jag tror, att den har en relation till mig.
Kovlingen skrev:Jag har lite svårt att själv vara turledare då jag får veta att jag kör för fort
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst