Får väl göra en presentation här, har varit med här några år på forumet, men har inte skrivit något om mig själv tidigare, förutom en massa onödiga inlägg till höger och vänster...
Körde runt på en BMW R60 -66, Honda CB750K samt en CX-500E på 80-talet, kör bil - en AMAZON även om det bara är på sommaren. Kör annars INTE bil, Amazonen är bara för att det är nostalgiskt, inget annat.
Började jobba inom industrin precis i början av 80-talet efter gymnasiet. Blev kvar där 28 år efter en intern "karriär", dock jobbade jag mycket utomlands i Europa från 1989 och fram till slutet på GM's fabriker och även på Magna Steyr i Graz med cabriolettillverkningen) samt 4-hjulsdrift med som senaste modellerna. Högfartsutprovning på Nardo's provbana i Italien m.m.
Efter 2009 tog livet en annan vändning efter uppsägning från firman, det gick ju inte så bra för det företaget efter inblandning från landet "over there"... Därefter blev det Statlig tjänst som tjänsteman inom en Myndighet för säkerhet (lyder under Justitiedepartementet).
Lönen är som det brukar inom statlig tjänst - vara liten men räcker till för mina nöjen...
Blir nog kvar där till pensionering, tror jag, då jobb inte saknas precis...
Kör några olika knarrar, bl.a. BMW och Harley Davidson vilka jag trivs mycket gott med.
Åker ENBART hoj, året runt, har utrustat den för vinterkörning med diverse atterialjer såsom värmehandtag och elektriskt uppvärmd sadel samt handtagsmuffar så man slipper kyla och vind/regn/snö.
Har även en relativt stor helkåpa som skyddar från väder och vind. Kört i minus 21 grader som kallast...
Bruks-BMW'n (K75c) har rullat i drygt 34 år på våra vägar, men makalös bra funktion och driftsäkerhet.
Brukar bli totalt 4000-4500 mil om året, lite mer än genomsnittsbilisten som enligt uppgift lär köra ca 1500 mil om året, så jag får väl säga att jag ÄLSKAR att köra hoj, trots att jag kört hoj sedan 1980.
Dom lär nog begrava mig med en hoj när den dagen kommer...
Har lärt mig skruva och göra service själv på dessa hojar, som tur är dom relativt lättmekade och lätta att underhålla.
Bugar och tackar för all hjälp via forumet och dess eldsjälar som bistår med kunnande och "know-how" för att hålla dessa hojar i rullning.
Med vänliga hälsningar - BmwMats