Musikspelare

Musikspelare

Inläggav Assar » 2019-05-22/09:24

Jag har sökt nån vettig musikspelare för att kunna lyssna på musik och ljudböcker i mobilen (Android) när jag kör, men det verkar vara svårt att hitta. För ett antal år sen rippade jag samtliga cd-skivor och har nu allt i mobilen. Det skulle jag vilja spela upp utan krångel.
I alla spelare jag hittar måste man skapa separata spellistor för att välja musik, eller så spelas alla låtar i en folder upp i bokstavsordning. Jag vill ju att alla låtar i ett album eller en folder spelas upp i den vanliga låtordningen (track# enligt MP3).

Nån som känner igen problemet eller har en lösning?
R1200RS 2018
Användarvisningsbild
Assar
 
Inlägg: 354
Blev medlem: 2014-11-05/19:27
Ort: Sjörup, Skåne

Re: Musikspelare

Inläggav Bengt-Åke Vestman » 2019-05-22/10:04

Och du vill inte använda Spotify och typ Storytel?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Yamaha FJR 1300 -11
Vespa Sprint -67
Användarvisningsbild
Bengt-Åke Vestman
 
Inlägg: 396
Blev medlem: 2012-08-07/11:21
Ort: Örnskölsvik

Re: Musikspelare

Inläggav Assar » 2019-05-22/10:12

Bengt-Åke Vestman skrev:Och du vill inte använda Spotify och typ Storytel?


Gärna det, för låtar som jag inte har i mobilen. Men ljudkvaliteten är så mycket bättre på filerna i mobilen.
Jag kan inte se nån funktion i Spotify för att spela upp musik jag har på minneskortet i mobilen ...? :?
R1200RS 2018
Användarvisningsbild
Assar
 
Inlägg: 354
Blev medlem: 2014-11-05/19:27
Ort: Sjörup, Skåne

Re: Musikspelare

Inläggav Bengt-Åke Vestman » 2019-05-22/10:20

Nej det blir ju att gå över ån efter vatten. Tänkte bara att Spotify har funktionerna du efterfrågar. Jag höll på mycket som du innan Spotify slog igenom. Nu är Spotify den tjänst jag uppskattar mest av allt, alla kategorier.

Har tyvärr inget svar på din fråga.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Yamaha FJR 1300 -11
Vespa Sprint -67
Användarvisningsbild
Bengt-Åke Vestman
 
Inlägg: 396
Blev medlem: 2012-08-07/11:21
Ort: Örnskölsvik

Re: Musikspelare

Inläggav Assar » 2019-05-22/10:29

Spotify är bra, om man vill lyssna på deras utbud. Men utbudet är begränsat och dessutom föränderligt på så sätt att musik man kunde lyssna på igår plötsligt inte längre finns tillgänglig.
Dessutom har Spotify - vad jag kan se - inte möjligheten att lyssna på musik på egna mobilen.
R1200RS 2018
Användarvisningsbild
Assar
 
Inlägg: 354
Blev medlem: 2014-11-05/19:27
Ort: Sjörup, Skåne

Re: Musikspelare

Inläggav Odd Arne Kjørstad » 2019-05-22/10:36

Du må ha en svært spesiell musikk-smak om du ikke kan finne det på Spotify.

Og selvfølgelig kan du streame til mobiltelefonen fra Spotify.

Om lydkvaliteten er like god som egne MP3 kan jeg ikke uttale meg om, men antar at du da har dine MP3-filer i høyere kvalitet enn det som er vanli?
Die, my dear? Why, that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Användarvisningsbild
Odd Arne Kjørstad
 
Inlägg: 1571
Blev medlem: 2004-03-25/01:00
Ort: Årjäng

Re: Musikspelare

Inläggav Peter Nordlund » 2019-05-22/10:53

@Assar
jag har när det gäller musik lagt till musik som jag äger själv men inte finns i spotify enligt nedan
https://support.spotify.com/se/using_spotify/features/listen-to-local-files/

När det gäller ljudböcker använder jag en app som jag är grymt förtjust i
Pocket Cast
https://play.google.com/store/apps/details?id=au.com.shiftyjelly.pocketcasts Android

och slutligen för mina ljudböcker Smart Audiobook player https://play.google.com/store/apps/details?id=ak.alizandro.smartaudiobookplayer

Det är möjligt att jag kunde få in alla i en app, men då jag har så få appar så har jag aldrig undersökt det.
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2297
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: Musikspelare

Inläggav Assar » 2019-05-22/11:35

Peter Nordlund skrev:@Assar
jag har när det gäller musik lagt till musik som jag äger själv men inte finns i spotify enligt nedan
https://support.spotify.com/se/using_spotify/features/listen-to-local-files/

Tack, uppenbarligen ska det gå, men det gör det inte.
Om jag går in på datorn och vill lägga till en ny källa så visas bara datorns enheter, inte filerna på LAN-servern.
Samma filer ligger på mobilen, men första importen till Spotify måste tydligen göras i datorn.
Det hela verkar märkligt; Först måste jag ladda upp filerna till Spotify, sen ladda ner till mobilen - samma filer som redan finns där.
Teknik är bra ... när det funkar ... :|
R1200RS 2018
Användarvisningsbild
Assar
 
Inlägg: 354
Blev medlem: 2014-11-05/19:27
Ort: Sjörup, Skåne

Re: Musikspelare

Inläggav erro67 » 2019-05-22/18:33

"VLC media player" finns åtminstone för Apple iOS, vet inte hur det är med Android. Det är väl i första hand en filmspelare, men den stöder även ljudfiler/MP3. Exakt vilka funktioner den har minns jag inte på rak arm. Eftersom Apple iOS inte har (haft) någon vettig filhantering så måste jag importera min MP3'or till själva VLC-appen, men Android kanske är bättre på att hantera "lösa filer"?
//Robert, D5/D7 - Enköping, R1200GS -10
erro67
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2016-05-01/09:05
Ort: Enköping


Återgå till OT-forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst