Engelskspråkig motsvarighet till Svenska BMW-MC klubben ?

Engelskspråkig motsvarighet till Svenska BMW-MC klubben ?

Inläggav Max Mad » 2019-05-24/09:20

Hej hopp allesammans !

För er som nu inte känner till det, befinner jag mig f n på resande fot och i detta nu är jag i ett samhälle som heter Biei på Hokkaido, norra Japan.

Idag när jag besökte en lokal restaurang för lunch såg jag att det stod en R1200GS i garaget, som det visade sig att ägaren till restaurangen körde. Naturligtvis började vi språka och han uttryckte en önskan om att någon gång få komma till Europa för att få köra hoj, och då framförallt i alpländerna.

Det visade sig vara en ganska dyr affär (~ 50 000 SEK för tio dagar), om han gick genom den researrangör som han visade mig trycksaken från, och jag sa till honom att jag skall försöka få fatt på en engelskspråkig MC-klubbssida motsvarande Svenska BMW-MC klubbens, så han kunde försöka att få hjälp med alternativ till det researrangören han visade mig.

Jag sa att det kan bli betydligt billigare om han flyger till Europa och hyr en hoj på plats. Nåväl, är det någon som känner till en engelskspråkig BMW-MC klubb (liknande denna), där han kan registrera sig på ett forum (likt detta) och försöka hitta alternativ (och annan information), för att kunna realisera sina planer till ett betydligt humanare pris ?

Om någon känner till vad som efterfrågas, tar jag tacksamt emot en (eller flera) länkar, antingen genom PM eller i tråden, så att jag kan vidarebefodra det.
Senast redigerad av Max Mad 2019-05-24/10:46, redigerad totalt 1 gång.
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: Engelskspråkig motsvarighet till Svenska BMW-MC klubben

Inläggav Fredrik J » 2019-05-24/09:36

advrider och ukgser torde vara de uppenbara alternativen.
R1250GSA '20
R1200GSA '10 Såld
R1200R '07 Såld.
D10 Göteborg
Användarvisningsbild
Fredrik J
 
Inlägg: 734
Blev medlem: 2009-11-07/11:20

Re: Engelskspråkig motsvarighet till Svenska BMW-MC klubben

Inläggav Max Mad » 2019-05-24/09:41

Fredrik J skrev:advrider och ukgser torde vara de uppenbara alternativen.

Om du säger det, jag har inte en susning :( . Tack för tipset, förresten !
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: Engelskspråkig motsvarighet till Svenska BMW-MC klubben

Inläggav Magnus Brobeck » 2019-05-24/09:44

Gör det uppenbara Max Mad och hjälp honom att registrera sig här på forumet. Skriver han bara ner sitt ärende på engelska så får han hjälp här också.

Vi må vara som vi är - men helt obegåvade på språk är vi ju inte så att han kan få råd och dåd även här. Man har inte varit i Europa om man inte varit i Skandinavien och upplevt detta. Vill han inte åka GS på grus så kan han , som omväxling, testa konceptet med att åka tunnelbana med flera kvm att röra sig på.

Allt detta kommer att upplevas oerhört exklusivt.

MVH Magnus
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00

Re: Engelskspråkig motsvarighet till Svenska BMW-MC klubben

Inläggav Max Mad » 2019-05-24/10:03

Magnus Brobeck skrev:Gör det uppenbara Max Mad och hjälp honom att registrera sig här på forumet. Skriver han bara ner sitt ärende på engelska så får han hjälp här också.

Vi må vara som vi är - men helt obegåvade på språk är vi ju inte så att han kan få råd och dåd även här. Man har inte varit i Europa om man inte varit i Skandinavien och upplevt detta. Vill han inte åka GS på grus så kan han , som omväxling, testa konceptet med att åka tunnelbana med flera kvm att röra sig på.

Allt detta kommer att upplevas oerhört exklusivt.

MVH Magnus

Självklart har tanken föregåtts mig Magnus, och jag skrev ner klubbens adress (på nätet) till honom. Svårigheten är att han är inte så värst duktig på svenska, och jag försökte faktiskt hitta var man registrerar sig på forumet när jag var på restaurangen, men lyckades inte hitta det :oops: .

Sedan kan jag kort nämna att Hokkadio utgör 20% av Japans areal, men bebos bara av 5 % av befolkningen, så speciellt trångt är det inte här.

Till min förvåning måste jag ändå säga att jag upplever det som att det är ganska gott om plats i landet, då det inte är så (som jag upplever det) värst tätbefolkat utanför de stora städerna. Jag tycker faktiskt att det borde märkas mer att Japan bebos av 127 000 000 människor, på en yta som motsvarar 85 % av Sveriges.

Men nog om det, det var en rolig kommentar du fällde där i slutet i alla fall :lol:.
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: Engelskspråkig motsvarighet till Svenska BMW-MC klubben

Inläggav Måns Ulveståhl » 2019-05-24/12:06

Om personen är som flertalet oavsett vad man tycker om det så finns klubbens Facebook tillgänglig.
Fast om humor även är en personlig egenskap så finns det bara ett naturligt och självklart alternativ: detta forum.
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3755
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Engelskspråkig motsvarighet till Svenska BMW-MC klubben

Inläggav Max Mad » 2019-05-24/12:09

Måns Ulveståhl skrev:Om personen är som flertalet oavsett vad man tycker om det så finns klubbens Facebook tillgänglig.
Bra där. Adress till Fb (jag har ingen aning då jag inte har Fb).
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: Engelskspråkig motsvarighet till Svenska BMW-MC klubben

Inläggav BigFootPat » 2019-07-05/16:37

Sent inlägg, men instämmer i advrider och lägger till www.r1200gs.info/forum/
Patrik
BMW R1200R 2007
Användarvisningsbild
BigFootPat
 
Inlägg: 129
Blev medlem: 2015-10-01/08:12
Ort: Värmland

Re: Engelskspråkig motsvarighet till Svenska BMW-MC klubben

Inläggav Max Mad » 2019-07-07/15:11

BigFootPat skrev:Sent inlägg, men instämmer i advrider och lägger till http://www.r1200gs.info/forum/
Tackar för visat intresse, men som du själv påpekade är det redan överspelat. Men med det sagt, innebär inte det att det inte finns andra, som kan ha nytta av informationen.
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.


Återgå till OT-forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst