Roger Gross skrev:Om vi ska prata om en verkligt bra motor så är det S1000-motorn. Lätt, produktionsbillig, stark och tillförlitlig.
Om man kapar bort en cylinder på den så har vi en härlig drivkälla, en radtrea.
Mvh,
Roger G
Gunnar Elmgren skrev:Less is more.
Jag skulle slå till direkt, om det kom en G310GS Adventure med trådekerhjul på 21/18 tum, och riktigt bra chassikomponenter med rejäl markfrigång.
BmwMats skrev:Baske mig, jag hade nog köpt en ny BMW om dom hade tillverkat en ny serie av K75 idag.
Tänk om dom även hade slängt på en turbo samtidigt, eller som tillval...
Roger Gross skrev:Om vi ska prata om en verkligt bra motor så är det S1000-motorn. Lätt, produktionsbillig, stark och tillförlitlig.
BrooklynS skrev:De HAR ju onekligen F850GSA som faktiskt verkar vara det du efterfrågar, dock med två- istället för trecylindrig motor... Jag vet inte vad den tredje cylindern skulle tillföra utom motorbredd och gångkultur.
Jag saknar en LÄTT multihoj typ F650 Funduro fast modern.
BrooklynS skrev:G310 är så billig i allt - tänk en uppgraderad version av den med top notch komponenter, kanske 500cc motor och fullt justerbar +25 cm fjädringsväg...
BrooklynS skrev:G310 är så billig i allt - tänk en uppgraderad version av den med top notch komponenter, kanske 500cc motor och fullt justerbar +25 cm fjädringsväg...
DO D1
(R100RS-78, R1100RS-00, R1200ST -05)
R1200GSA-15
BrooklynS skrev:
Har du sett att det på marknaden redan finns seriösa uppgraderingar av gaffel och bakfjädring? >20 lakan dock...
DO D1
(R100RS-78, R1100RS-00, R1200ST -05)
R1200GSA-15
DaK skrev:BrooklynS skrev:
Har du sett att det på marknaden redan finns seriösa uppgraderingar av gaffel och bakfjädring? >20 lakan dock...
DO D1
(R100RS-78, R1100RS-00, R1200ST -05)
R1200GSA-15
Lakan finns billigt på IKEA
BrooklynS skrev:Offroadhojar typ 690/701, 450A osv är helt fel ände - noll komfort, hög effekt osv är bortkastat på en hoj som ändå inte är en enduro... komfort skall det ändå finnas. BMW hade ju under några år en 450 X eller vad den hette. Tänk GSA fast 185 kilo.
Ecklesiastik skrev:...Då S1000 motorn är den enda BMW motor jag inte upplevt i någon form kan jag inte uttala mig med säkerhet men jag har fått känlsan av att den är lite för hetsig för min smak ...
Vertice skrev:Hade denna kommit från BMW hade jag nog redan slagit till, trevlig motor, inte en massa bling bling som kan krångla, vettig komfort.
Nån som provkört T700, ska väl ha börjat komma till handlarna nu?
https://www.yamaha-motor.eu/se/sv/produ ... -700-2019/
Fredric Fredricson skrev:en vilde över 8000rpm.
BrooklynS skrev:Måste grejor komma från BMW för att du skall slå till?
Bror Gårdelöf skrev:Hos Jultomten?
Bror Gårdelöf skrev:Hos Jultomten?
Du har ett "inverterat önskemål", sett med historiska ögon. När MV Agusta byggde sin första gathoj, ville greve Domenico Agusta inte, att den skulle användas för tävlingsbruk. (Sådant skulle vara förbehållet hans älskade fabriksstall.) Alltså försågs hojen med kardandrift - vilket emellertid inte hindrade några tekniskt kunniga individer att bygga en konverteringssats till kedjedrift. Huruvida man sedan faktiskt tävlade med någon sådan konverterad hoj, vet jag däremot inte.
Bror Gårdelöf skrev:Och ändå vara toppmodern?
DaK skrev:Varför inte ta reda på det? http://www.classic-motorbikes.com/en/mv ... unnarsson/
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst