Olof Eriksson skrev:Hmm Stadin du får det att vattnas i munnen....
Men behövs inga krachbågar fram?
Gunnar Elmgren skrev:Det jag är sugen på just nu är en större tank, alternativt en extratank kopplad till ordinarie - aktionsradien är i minsta laget med 13-literstanken, jag vågar inte chansa på mycket över 25 mil.
Thomas Stadin skrev:Jag funderar på främre kraschbågar som man kan fäste ett par väskor i.
Olof Eriksson skrev:En sak jag inte är bekväm med var "mankhöjden". Jag har normalt inga problem med att nå ner. Men nu är det enbart tårna som når ner. Och jag insåg att styrhöjare samt sänkta fotpinnar är ett måste.
Gunnar Elmgren skrev:Olof Eriksson skrev:En sak jag inte är bekväm med var "mankhöjden". Jag har normalt inga problem med att nå ner. Men nu är det enbart tårna som når ner. Och jag insåg att styrhöjare samt sänkta fotpinnar är ett måste.
Jag har sänkt min 701:a 25 mm, med ett ”hundben” från Rally Raid för bakfjädringen samt att jag släppt upp gaffelbenen i gaffelkronan ungefär lika mycket. Gjorde stor skillnad!
Styrhöjare har jag också - den är ett måste för att få plats med styrdämparen, och höjaren ingick i satsen.
(Köpte en ”kinadämpare” på Wish eller om det var AliBaba - funkar förvånansvärt bra, till 20% av priset för en Scott eller Öhlins.)
Olof Eriksson skrev:Jag har sneglat länge på en HVA 701 Enduro som komplement. Otrolig snygg och helt klart, den tilltalar mej. Med denna hoj blir det garanterat roligare att åka mc till och från jobbet. Finns ju bra stigar att körs vilse på. Och en trevlig bäck som går att passera.
Olof Eriksson skrev:Tanken har slagit mej Allan. Jag vill dock på siktkunna få med mig tarp, hängmatta, liggunderlag och sovsäck då jag åker på 2-3 dagars grusturer. Blir nog tidigast nästa år dock... Börjar få brist på långledigt hos frugan....
Mjuksidoväskorna som satt på den mc jag testade hos Sulas MC (kriega). Var på ca18 liter styck. Och kompletterar man hojen med tankväska så borde man vara i mål. Vilken tankväska har du Allan?
När du pratar om en ren mc, Allan. Menar du att man kan skippa hasplåt? Initialt så är det enbart väg och stig som skall köras med den. Har ju en HVA 258 för surhållsövningar. För visst satt det ett plastskydd som borde skydda motorn för grussprut.
Olof Eriksson skrev:Tanken har slagit mej Allan. Jag vill dock på siktkunna få med mig tarp, hängmatta, liggunderlag och sovsäck då jag åker på 2-3 dagars grusturer. Blir nog tidigast nästa år dock... Börjar få brist på långledigt hos frugan....
Mjuksidoväskorna som satt på den mc jag testade hos Sulas MC (kriega). Var på ca18 liter styck. Och kompletterar man hojen med tankväska så borde man vara i mål. Vilken tankväska har du Allan?
När du pratar om en ren mc, Allan. Menar du att man kan skippa hasplåt? Initialt så är det enbart väg och stig som skall köras med den. Har ju en HVA 258 för surhållsövningar. För visst satt det ett plastskydd som borde skydda motorn för grussprut.
Gunnar Elmgren skrev:Kom på en sak till att tänka på, när det gäller bagage på Hva 701/KTM 690:
Det idiotiskt placerade tanklocket, upptill precis bakom sadeln!
Bra om bagaget antingen inte täcker tanklocket (svårt att åstadkomma i praktiken), eller åtminstone är enkelt att vika undan.
Allan Ericsson skrev:Man kan också vända på resonemanget, om man vill: Det är idiotiskt att åka med packning placerad bakom dynan på en motorcykelmodell som kallas "Enduro R" eller "Enduro".
Thomas Stadin skrev:Stort grattis!
Är 1:a service gjord? Om inte, så se till att få den gjord innan du kör.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst