flera pins föreslås

flera pins föreslås

Inläggav GSven » 2019-08-07/19:01

Det verkar som många uppskattar milpinnen, några uppnår ädla valörer och gläds. Några är besvikna för de är inte kvalificerade. De kan inte visa bilder på sina däck med corden framme, har bara tankat några gånger och kan inte redovisa bränsleförbrukning med 2 decimaler separat för belarusisk, tysk och svensk bensin.
Jag föreslår att vi tar efter svensk simsport och inför fler pins. Om det är längesedan ni gick i simskolan så finns en lista här, http://www.svensksimidrott.se/Simkunnig ... kensamlade
Bläckfisken kan ju motsvaras av: jag kör till besiktningen själv och tar en glass på hemvägen.Sedan beror det på hur sommaren blir.
Simborgarmärket till den som kört en Knix-kurs.
Kandidaten till den som kör 500 mil, har 2 par handskar för olika väder och har övervägt en tur till Norge.
Men den som kör 1000 mil, har extrautrustning som väger minst 15 kg monterade samt använder 2 GPS och har fått Bluetoothkopplingen att fungera, vilken valör ska det bli?

Parkera inte än. Säsongen ska bli lång!
Sven
Sven Erik
R 1250 GS -22
GSven
 
Inlägg: 251
Blev medlem: 2015-06-16/20:45

Re: flera pins föreslås

Inläggav Måns Ulveståhl » 2019-08-07/20:21

På tal om belöningar i form av medaljer.
Jag skulle personligen ombesörja den kungliga förtjänstmedaljen i guld för den person som tar hand om alla frågor från personer som aldrig försöker finna redan befintliga svar på deras frågor angående bästa däcket för GS eller om Biltemas motorolja.
Den kungliga förtjänstmedaljen i silver tänker jag utdela till samtliga minoritetsmedlemmar som står ut med att alltid få GS-svar från allmänna majoriteten på specifika frågor gällande övriga BMW-modeller.
Avslutningsvis den mindre ädla dock dyrbara valören brons tilldelas samtliga som envisas med att försöka lära sig att hantera Garmin/Basecamp, och fortsätter ha en närmast religiös övertygelse om att det ska gå.

För övrigt anser jag Milpinnen vara en kul sak för medlemmar som är intresserade utav sådana belöningar.
Personligen tillhör jag inte den skaran, men det hindrar inte andra från att uppskatta detta.
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3757
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: flera pins föreslås

Inläggav Fredric Fredricson » 2019-08-08/10:20

Och några av oss räknar inte mil utan varv.
-- Fredric Fredricson, S1000R, D7
Motto: Lev för evigt eller dö på kuppen.
Användarvisningsbild
Fredric Fredricson
 
Inlägg: 2526
Blev medlem: 2008-09-08/22:51
Ort: Stockholm

Re: flera pins föreslås

Inläggav Måns Ulveståhl » 2019-08-08/13:02

Fredric Fredricson skrev:Och några av oss räknar inte mil utan varv.


Låt mig göra det enkelt för dig Fredrik :
Guld motsvarar 14430 varv på Ring Knutstorp, dvs något du bör klarat av inom 301 timmar (exkl. stopp för p-öl och tankning) :mrgreen:
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3757
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: flera pins föreslås

Inläggav Bror Gårdelöf » 2019-08-08/16:29

"En raggare frågar man inte, hur gammal han är, utan hur många mil han gått."
Med största sannolikt inte ordagrant citat från Roy i Macken.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17110
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: flera pins föreslås

Inläggav Kovlingen » 2019-08-08/16:46

Bror Gårdelöf skrev:"En raggare frågar man inte, hur gammal han är, utan hur många mil han gått."

Testat ? ? :)
Hur gammal är en raggare ? Det beror på när födelsen inträffar och när han dör :?
(En natt en sommar gick jag ca. 3 mil för att komma hem .) :D :D
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: flera pins föreslås

Inläggav Fredric Fredricson » 2019-08-09/08:44

Måns Ulveståhl skrev:
Fredric Fredricson skrev:Och några av oss räknar inte mil utan varv.


Låt mig göra det enkelt för dig Fredrik :
Guld motsvarar 14430 varv på Ring Knutstorp, dvs något du bör klarat av inom 301 timmar (exkl. stopp för p-öl och tankning) :mrgreen:

Jag kommer runt 15-20 mil på en tank på bana och efter 10-15 (max) tankningar är det dax att byta bakdäck och med dubbla intervallet, ungefär, är det dax att byta framdäck.

På Gelleråsen, där jag kör mest, är min snittfart ca 120-125 km/h så 1000 mil klaras av på 80-84 timmar, om jag räknat rätt (https://www.youtube.com/watch?v=XJXjwtB5N4E). Men det blir upp till 50 tankstopp och 5 stopp för däcksbyte (eller så kan man vända på däcket om det är torrt). Tanka tar ca 10 minuter och däcksbyte kanske 40 minuter (vet ej säkert) så man får lägga på runt 12 timmar så för brons ca 95 timmar. Guld tre gånger längre tid men 301 timmar räcker med råge.

Men kanske måste man stanna då och då för att sova lite.
-- Fredric Fredricson, S1000R, D7
Motto: Lev för evigt eller dö på kuppen.
Användarvisningsbild
Fredric Fredricson
 
Inlägg: 2526
Blev medlem: 2008-09-08/22:51
Ort: Stockholm


Återgå till OT-forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst