Inköp av Garagevagn

Inköp av Garagevagn

Inläggav BmwMats » 2019-11-20/23:53

Idag behövde jag en något mindre och smidigare vagn för MC och Biländamål, så jag åkte till det "Blå Varuhuset" och införskaffade mig en Garagevagn med art.nr 71-7601.

Fyra hjul och två utdragsbara lådor framtill, samt två skjutbara lock på ovansidan, bra utrymmen för delar och verktyg.

MEN, det gick ju inte att få ihop F-nskapet... :evil: :evil: :evil:
Samtliga skruvar som jag väl lyckades få i dom redan färdigpressade muttrarna i vagnen gick med nöd och näppe att skruva in pga för mycket färg i muttergängorna...

Det följde med 36 stycken små skruvar M6x12, fick i 15 stycken totalt.
Till råga på allt så gick en skruv av och hälften fastnade i muttern, som jag får borra ur frampå.

Nåväl, jag fick den på hjul i alla fall, men den går ju inte att belasta, det saknas vitala skruvar ännu... :evil:

I morgon får jag ånyo åka till affären och köpa gängtappar och skruvutdragare som jag behöver för att få ur den gamla skruven och rensa alla gängor, för att kunna få i resterande skruvar...

Puh och pust... :shock:

Skall man skratta eller gråta... ? :mrgreen:
Bilagor
IMG_0548 kopia.jpg
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6108
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Inköp av Garagevagn

Inläggav BmwMats » 2019-11-21/10:23

Hade ingen gängtapp hemma med rätt dimension, dvs M6X1,0, så jag var till affären idag och inhandlade tappar och snitt när jag ändå var där.

Fixade till dom dåliga gängorna, fulla med färg och metallrester från tillverkningen.

Woila, nu är vagnen ihopmonterad ! ;)

/BmwMats
Bilagor
IMG_0551 kopia.jpg
IMG_0552 kopia.jpg
IMG_0553 kopia.jpg
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6108
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län


Återgå till OT-forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst