Söker en handyman i Blöteborg.

Söker en handyman i Blöteborg.

Inläggav Max Mad » 2020-11-22/11:15

Hej hopp allesammans !

Skickar ut en förfrågan på forat (även om det inte riktigt hör till Mc-skrået); Jag är i behov av en "handyman" utrustad med en borrmaskin som man kan borra med i betong . Då jag själv inte har tillgång till någon borrmaskin (och även om så vore fallet, skulle jag inte klara av att utföra arbetet själv, då naturen utrustat mig med endast två armar), söker jag då efter en "handyman", antingen privat (som genom ekonomisk kompensation (i enlighet med överenskommelse), kan hjälpa mig), alternativt att jag får förslag på var/hur jag kan få tag på en som kan utföra det efterfrågade, d v s ett proffs som utför dylika operationer mot betalning.

Nåväl, till saken; Jag har införskaffat en LED-panel som skall monteras i en ram ovan skrivbordet där jag har min datorskärm som är specifikt anskaffad för att redigera digitala bilder. Ramen är 300 X 1200 mm och skall fästas med tio (10) skruvar och det är detta jag behöver hjälp med; Att borra upp hålen och (delvis) få hjälp med monteringen. Därtill har jag en låda (med monterad strömbrytare), som är ansluten till kabeln som skall pluggas in i väggen (annars lyser det inte så mycket :mrgreen:), vilken innehåller en del elektronik som möjliggör att jag (via en app), kan reglera ljusintensiteten i LED-panelen (inte oviktigt i sådana här sammanhang).

Denna låda skall då fästas på väggen med tre eller fyra (3-4) skruvar. För att möjliggöra montering av lådan (på väggen) måste man då borra i lådan, för att sedan montera den på väggen. Själva lådan är av plast, så det borde inte utgöra något stort problem att borra i den. Jag uppskattar att hela proceduren (för den som vet vad/hur man skall göra, (inte jag m a ord :?) tar en timme i anspråk.

Så ni som tror er veta hur jag skall på tillväga för att få tillgång till det efterfrågade på det ena eller andra sättet, får gärna komma med förslag.
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: Söker en handyman i Blöteborg.

Inläggav Måns Ulveståhl » 2020-11-22/14:43

"Hemmafixare"

https://hemfixare.se/boka-fixare/

Glada amatörer som gillar att pilla med saker.
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3757
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Söker en handyman i Blöteborg.

Inläggav Max Mad » 2020-11-22/15:16

Måns Ulveståhl skrev:"Hemmafixare"

https://hemfixare.se/boka-fixare/

Glada amatörer som gillar att pilla med saker.
Toppen !
Tack Måns :).
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.


Återgå till OT-forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst