Herr Brobecks forumträff 2021

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Odd Arne Kjørstad » 2021-04-30/14:01

Hei.

Jeg har nå fått svar fra hotelldirektør Patrik på Clarion Örebro. Han sier at prisen man får med booking med SMC-rabatten er det beste han får til.

Men hotellet tar vanligvis kr. 185,- pr natt for parkering i hotellets garasje. Vi får gratis parkering, om vi kan utnytte plassene godt og dele på parkeringsrutene.
Die, my dear? Why, that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Användarvisningsbild
Odd Arne Kjørstad
 
Inlägg: 1572
Blev medlem: 2004-03-25/01:00
Ort: Årjäng

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Måns Ulveståhl » 2021-04-30/15:33

Gött Odd!
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3757
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Kovlingen » 2021-04-30/16:10

Måns Ulveståhl skrev:Gött Odd!

Håller med Måns . Bra jobbat :)
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Svärd » 2021-04-30/19:16

Låter intressant, måste kolla med Sambo och jobb först.
Thomas Svärd
Användarvisningsbild
Svärd
 
Inlägg: 280
Blev medlem: 2003-08-27/01:00

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Kovlingen » 2021-05-02/10:12

Funderat lite hur det fungerar med en träff i dessa pandemitider .
Kommer det att fodras intyg på att smittskydd är verkställt :?
Jag ska själv ta spruta nr. 2 den 10/6 så det kan nog funka om jag kommer iväg
Synd om det inte blir nått av det som tycks vara av intresse för många

En sak blir kanske lite konstig om alla ska ha munskydd . Ingen kommer att veta vilka som var där ;) .
Stora namnskyltar kanske :mrgreen:
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Odd Arne Kjørstad » 2021-05-02/10:56

Kovlingen skrev:Funderat lite hur det fungerar med en träff i dessa pandemitider .
Kommer det att fodras intyg på att smittskydd är verkställt :?
Jag ska själv ta spruta nr. 2 den 10/6 så det kan nog funka om jag kommer iväg


Om träffen skulle vært i dag, hadde jeg nok ikke kommet. På grunn av Covid-19 og dagens smittesituasjon.

Men det er i midten av juli. Jeg tror og håper at smittesituasjonen er en annen, og at restriksjoner og rekomendationer er annorlunda då. Og de fleste av de som kommer på dette träffet er vel i aldersgruppe som tilsier at man er ferdig vaksinert.

Munnskydd må man kanskje leve med lenge. På restauranter fungerer det vel sånn at man har munnskydd på når man beveger seg i lokalet, men ikke når man sitter ved bordet.

Men det er sant som du sier. I Norge får man ikke være fler enn 4 rundt et restaurantbord, og det skal være minst en meter til neste bord. Om sånne restriksjoner finns i Örebro i midten av juli, er det ikke særlig poeng i å träffes.

Dette gjelder også Clarion-hotellet, som har hatt restauranten stengt. De har nå åpnet restaurant og bar, men de er bare åpne til kl. 2000. Det er også noe jeg tror og håper er annorlunda i juli, at de har åpent lenger på kvelden.
Die, my dear? Why, that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Användarvisningsbild
Odd Arne Kjørstad
 
Inlägg: 1572
Blev medlem: 2004-03-25/01:00
Ort: Årjäng

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Bror Gårdelöf » 2021-05-02/12:59

Jag utgår från, att restaurang och hotell håller koll på, vad som gäller. Så får vi foga oss i det.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17110
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav BmwMats » 2021-05-28/19:42

Ser ut att kunna sammanfalla med min ledighet, så jag räknar med att komma också, för det var väl okej med låga krav på både motorcykel och förare väl... ? :lol:
Skäggig och gammal hoj, det passar kanske :mrgreen:
(får väl ta någon BMW i så fall, så inte Måns får hjärtsnurp när han hör Harley'n)

Då har jag en fundering, jag är inte mycket för hotell och parkera inne i city med hojen, så jag kanske enbart kommer över dagen och kvällen, samt åker hem igen på småtimmarna, även om det är en bit att åka.

Dock lite smått bekymrad över hur jag parkerar hojen i så fall under dagen och kvällen, innan det är dags att åka hem igen. Vill inte ställa den på gatan.

Kanske Erik Mårtensson har tips på någon bra parkering i närheten av hotellet, som är lugnt och någorlunda säkert för dessa timmar ?

Det hade ju varit himla kul att se er andra som är med här på forumet i verkliga livet :)
(Ja, det gäller dig också Måns) :lol:

Ytterligare en fråga till Sahlin, Magnus Brobeck och ev. någon mer, skall vi mötas upp på vägen någonstans, jag bor ju strax norr om Göteborg, tänkte mig ta riksväg/E45 men jag är ju anpassningsbar gällande vägar.
Alltid roligare att åka tillsammans till Örebro, om det finns intresse för det från Er sida, då ni verkar komma från Halmstadhållet.
Ni åker kanske till och med förbi mig, iså fall finns det garagefika med bullar och en bensträckare på några minuter i garaget. ;)

Ecklesiastik, får göra dig besviken, blir ingen Honda CX500 på denna resan :mrgreen:

Hör av er grabbar och gentlemän, ifall ni tycker detta vore intressant med att slå följe, samt om Erik Mårtensson har tips på bra parkering på något lugnt ställe för kvällen.

Med vänliga hälsningar - BmwMats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6108
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Bror Gårdelöf » 2021-05-28/19:53

Om parkering: Se F800åkares inlägg i denna tråd 2021-04-01.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17110
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav BmwMats » 2021-05-28/19:58

Det var just det som såg ut att vara ett problem att komma in och ut ur ett parkeringhus. Bommar och biljetter kanske ?
Hur betala, använder inga betalkort.
Därav lite bekymrad över parkeringen Bror.
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6108
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Sahlin » 2021-05-28/22:18

BmwMats skrev:Ytterligare en fråga till Sahlin, Magnus Brobeck och ev. någon mer, skall vi mötas upp på vägen någonstans, jag bor ju strax norr om Göteborg, tänkte mig ta riksväg/E45 men jag är ju anpassningsbar gällande vägar.
Alltid roligare att åka tillsammans till Örebro, om det finns intresse för det från Er sida, då ni verkar komma från Halmstadhållet.
Ni åker kanske till och med förbi mig, iså fall finns det garagefika med bullar och en bensträckare på några minuter i garaget. ;)

Med vänliga hälsningar - BmwMats

Nu har vi dessvärre fått lite huvudbry. Frugan fick sin första dos vaccin idag (fredag) och hennes andra "shot" ska hon få veckan efter Örebro-träffen. Nu hade det säkert gått bra om det inte vore för att vi bokat in den veckan (28) hos våra släktingar i Stockholm med boende och allt, plus att ett par goda vänner kommer söderifrån för att möta upp oss för lite semester tillsammans. Tyvärr var inte vaccinationstiden förhandlingsbar öht :( så detta innebär att vi börjat fundera på om vi ska vända på hela semestern och åka upp till Stockholm vecka 27 i stället, och ta Örebro på vägen hem.

Tyvärr blev ju allt detta strul mindre roligt, och dessutom drabbar det ju inte bara oss utan även våra vänner som ska komma upp. Vi har inte hunnit prata med dem än och det enda vi kan göra är att hoppas att det går att ändra. Ja ja, ibland blir inte allt som man tänkt sig, men vi ska se vad vi kan göra. Jag återkommer så fort jag vet mer.
I Sverige är lagom bäst, i alla andra länder är bäst bäst.
Användarvisningsbild
Sahlin
 
Inlägg: 314
Blev medlem: 2016-10-25/16:08
Ort: Laholm

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav F800åkare » 2021-05-29/14:09

Kollat med kompis i Örebro, det är in/utcheckning med kort, inga bommar, så man åker in och parkerar, sen går man till en automat och drar kortet, eller så använder man en app. Innan man åker checkar man ut genom att dra kortet igen eller använda appen.

Så bör inte vara några problem avseende att köra mc. stängt nattetid.

https://www.aimopark.se/sv-se/cities/%C ... CzUvwz_yRE
K1300S 2009.
Användarvisningsbild
F800åkare
 
Inlägg: 1601
Blev medlem: 2017-06-20/07:18
Ort: D6

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav BmwMats » 2021-05-29/18:02

Tyvärr går detta bort helt, då jag varken använder betalkort eller appar i någon telefon.
Har inte lust att krångla till livet med att skaffa betalkort eller app i någon telefon bara för att kunna parkera några timmar.

Det var lättare förr...

Men stort tack för att du gav mig informationen, hjälpsamheten är enorm här på forumet ;)

/Mats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6108
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Måns Ulveståhl » 2021-05-29/18:57

Örebro är hojfritt.
Lag från Vasa-tiden.

HedenhösMats,
Jag hjälper dig med nödvändig "high-tech" (lämplig från 7 årsålder....).
Behövs det betalar jag för dig, och du betalar tillbaka i baren.
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3757
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav BmwMats » 2021-05-29/22:48

Det skulle vara superbra i så fall Måns ;)
Får väl starta sedelpressen och myntstansen i garaget, så jag kan göra rätt för mig efter parkeringen ifall du har lust att hjälpa farbror med det praktiska. (Jag hatar alla sådana här system där man inte kan lägga i mynt på en gång när man skall parkera) :)

Bered dig på att jag har fickorna fulla med småmynt, 10 öringar, 25 öringar och en och annan knapp som jag kanske kan prångla på dig efter utförd parkering, du Måns :lol:

Skämt å'sido, men det hade underlättat väldigt mycket, annars hade jag nog dragit mig för att åka.

Skall bli trevligt att ses, ser verkligen fram mot denna träff ! :D
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6108
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Måns Ulveståhl » 2021-05-30/00:13

Det löser sig SkrammelMats.
Vi ses där!
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3757
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Olof Eriksson » 2021-05-30/10:55

Bodde en natt på det andra Clarionhotellet i Örebro. Och det finns gratis hojparkering 200 m från detta hotell närmre centrum. Kan skicka kordinat om du vill
// Olof
R1200 GSA -17
Husqvarna 701 Enduro -19
D3
Användarvisningsbild
Olof Eriksson
 
Inlägg: 2822
Blev medlem: 2013-05-17/01:45

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Olof Eriksson » 2021-05-30/10:58

// Olof
R1200 GSA -17
Husqvarna 701 Enduro -19
D3
Användarvisningsbild
Olof Eriksson
 
Inlägg: 2822
Blev medlem: 2013-05-17/01:45

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav BmwMats » 2021-05-30/11:14

Tack Olof för länk och information ! :)

Priset spelar ingen större roll om det gäller några tior eller gratis, det jag drar mig för är hur man gör rent praktiskt för att betala för parkeringen. Dom har ju krånglat till dom flesta parkeringar med applikationer som man tydligen måste ladda ner i någon modern mobiltelefon först, sedan skall man ju kunna föra över pengar på något sätt också. Eller betalkort.
Jag har varken eller. (kalla mig gärna bakåtsträvare, men vissa saker var enklare förr när man kunde lägga på några kronor i en vanlig automat och vrida om vredet så myntet föll ner i maskinen).
Några mynt har man ju alltid i plånboken.

Men jag skall överväga detta Olof, även om den gode Måns erbjöd sig att hjälpa till.

Stort tack än en gång !

/Mats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6108
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Erik Mårtensson » 2021-06-01/07:50

BmwMats skrev:
Kanske Erik Mårtensson har tips på någon bra parkering i närheten av hotellet, som är lugnt och någorlunda säkert för dessa timmar ?

Med vänliga hälsningar - BmwMats


Beklagar att jag inte besvarat frågan tidigare, men jag har "lagliga" skäl: har varit nere i Andalusien för en veckas underbar mc-åkning...
Uppfattar det som att BmwMats fråga redan är besvarad av flera andra.
Erik Mårtensson
BMW: R1200CL, F800GT och G650GS
Honda NT700VA
Dnepr MT16
Användarvisningsbild
Erik Mårtensson
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 2008-03-25/01:00
Ort: Örebro

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav BmwMats » 2021-06-01/11:58

Erik Mårtensson skrev:Beklagar att jag inte besvarat frågan tidigare, men jag har "lagliga" skäl: har varit nere i Andalusien för en veckas underbar mc-åkning...
Uppfattar det som att BmwMats fråga redan är besvarad av flera andra.


Jag ber att få tacka dig för ditt inlägg här Erik, jag har fått de svar jag behöver (tror jag) för att kunna våga mig upp till Dina jaktmarker :)

Vad är Andalusien mot att pendla på E45/E6 varje dag ? :lol:
Låter underbart Erik, hoppas att Du har haft en trevlig vistelse där och att hojen inte har svikit dig under färden.

Väl mött på träffen - hälsningar BmwMats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6108
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Sahlin » 2021-06-02/21:58

Har nu pratat med våra vänner angående vecka 28 och det verkar lösa sig. Som det ser ut så kommer vi att åka upp på lördagen som planerat, så om det finns möjlighet så kanske det går att möta upp någon/några på vägen upp?

@BmwMats, du pratade just om att mötas upp. Vilken väg hade du tänkt ta?? Vi kommer förmodligen att köra 26:an (Nissastigen upp till väg 40) sen står det skrivet i stjärnorna vilket håll som gäller.

@Magnus Brobeck, har du fått klart vilket som gäller för dig?? Avgång från GBG eller Halmstad?
I Sverige är lagom bäst, i alla andra länder är bäst bäst.
Användarvisningsbild
Sahlin
 
Inlägg: 314
Blev medlem: 2016-10-25/16:08
Ort: Laholm

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav BmwMats » 2021-06-02/23:44

Som sagt, inget ristat i sten, men en första tanke var att åka över Trollhättan, sedan Grästorp väg 47 ut mot Vara, därefter E20 uppåt mot Skara, Götene, Mariestad, Finnerödja, Laxå och sedan Örebro.

För Magnus del så är det kanske snabbast över Göteborg om han kommer från Halmstad, en snabb ståfika i mitt garage och sträcka på benen, sedan gemensam färd enligt beskrivningen ovan, och att vi sammanstrålar med dig och din hustru i exempelvis Vara eller Skara.

Bara några förslag. Jag kan dock svänga iväg en annan väg och är inte omöjlig, även om det ibland kan verka så här på forumet... :lol: :mrgreen:
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6108
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Bror Gårdelöf » 2021-06-03/00:47

Tips för de två senaste inläggens resenärer: Lämna Nissastigen norr om Gislaved och ta väg 27 förbi Tranemo, därefter 157 och 46 till Timmele - Blidsberg.
För Mats: Upphärad - Sollebrunn - Vårgårda - väg 182 till Timmele och 46 till Blidsberg. Kvarnkaféet där är perfekt för att vänta in varandra.

Vidare väg 46 förbi Falköping, därfter Torbjörntorp - Varnhem (Bra fika på Klostergården) - väster om Billingen - så småningom till Töreboda. Undenäs - Tived - Röfors. Mot Askersund och sedan Örebro. Det är längre och långsammare, men där kan man verkligen tala om, att vägen är målet!
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17110
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Sahlin » 2021-06-03/09:29

@BmwMats, hade varit mycket trevligt att komma inom och ta en snabbkaffe men tiden blir lite knapp. Vi har lite styvt fem timmar effektiv körtid till Örebro och vi ska ju vara på plats 13.00. Detta gör att vi redan utan stopp måste komma iväg tidigt. Vet att Magnus pratade om att köra från Halmstad ca: 07.00, vilket gör att vi måste köra hemifrån strax innan 06.30. Lite paus på vägen så rinner tiden snabbt iväg ;)

Ett alternativ kan vara att vi fortsätter upp via Skövde och sedan möts upp vid Shell i Hasslerör utanför Mariestad. Inte så mycket längre för oss så det skulle kunna gå bra. Nåja, jag funderar vidare på hur vi ska göra men mest troligt blir första etappen Nissastigen upp.
I Sverige är lagom bäst, i alla andra länder är bäst bäst.
Användarvisningsbild
Sahlin
 
Inlägg: 314
Blev medlem: 2016-10-25/16:08
Ort: Laholm

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Ecklesiastik » 2021-06-29/08:20

Hej Alla glada som ska på träffen

Jag har avvaktat att ta min fundering i väntan på klarare smittosituation och vaccinsituation. Men hur ser herrskapet på att det kommer en yngling som endast har dos 1? Idag kunde jag boka vaccineringstid och kommer få min första dos på fredag (jupp man kan vara så ung och BMW förare :D) Således kommer jag ha ett tämligen begränsat skydd. Då jag vet att övriga medlemmar är av aningen mer avancerad ålder (men unga i sinne och själ) antar jag att samtliga som kommer delta har minst dos 1 och säkert i flera fall dos 2. jag vill därför kolla och se så att ni andra är bekväm med att en orakad och otvättad yngling kommer och deltar?

Min plan var att vara med på "dagen" i Örebro och sedan på kvällen styra min kosa norrut mot min svärfar i Dalarna. Så om herrskapet inte känner sig bekväm med besök av ny vaccinerade östgötska dårar så kommer jag raka spåret till svärfar.

MVH
Ecklesiastik den snart vaccinerade

Edit: Kom på att jag inte heller är riktigt klar över om vi behöver boka bord på Effsos eller om vi litar på att dom är förberädd på besök av ett MC-gäng av våran dignitet...
2004 Suzuki DRZ400S
1994 BMW K1100LT SE
Användarvisningsbild
Ecklesiastik
 
Inlägg: 687
Blev medlem: 2019-07-03/07:18
Ort: Norrköping

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Sahlin » 2021-06-29/08:49

Ecklesiastik skrev:.....jag vill därför kolla och se så att ni andra är bekväm med att en orakad och otvättad yngling kommer och deltar?

Edit: Kom på att jag inte heller är riktigt klar över om vi behöver boka bord på Effsos eller om vi litar på att dom är förberädd på besök av ett MC-gäng av våran dignitet...

Inga problem för min del. Jag har fått båda sprutorna. Min fru har fått en så hon har ett visst skydd. Sen får vi väl hålla avstånd så att ditt skägg inte kittlar oss andra i nyllet ;)

Bokning av bord har jag dålig koll på så får hoppas någon annan vet.
I Sverige är lagom bäst, i alla andra länder är bäst bäst.
Användarvisningsbild
Sahlin
 
Inlägg: 314
Blev medlem: 2016-10-25/16:08
Ort: Laholm

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Måns Ulveståhl » 2021-06-29/09:26

Ecklesiastik skrev:.... jag vill därför kolla och se så att ni andra är bekväm med att en orakad och otvättad yngling kommer och deltar?


Kul att Kovlingen kommer :mrgreen:
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3757
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Magnus Brobeck » 2021-06-29/10:08

Hej alla

Lite uppdatering, det verkar som att smittspridningen går åt rätt håll, dvs neråt, och att FhM och regering ser det som möjligt att lätta på restriktioner. Eftersom jag har valt att vara helt följsam med FhM rekommendationer hela tiden så är jag benägen att vara det även framgent nu när det går åt rätt håll. För min del är alla eventuella tveksamheter om det kommer att gå att genomföra parkerade, inte inlåsta men parkerade.

Var och en tar sina egna beslut givetvis.

Jag har tidigare varit i kontakt med restaurangen och förvarnat om att vi kommer och jag har lämnat en bästa gissning på hur många som kommer. I ett kommande inlägg i denna tråden så kommer jag att lägga in en länk till ett formulär där man kan/bör/skall fylla i om man planerar att komma. Självklart är det inte en bindande anmälan utan ett sätt att få ett hum om antal och övriga förutsättningar. Jag ber dock var och en att fylla i formuläret så att vi får rimlig koll.

Angående Ecklesiastiks fråga - för min del är ditt deltagande i absolut inget problem, tvärtom.

Med vänlig hälsning, Magnus
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Måns Ulveståhl » 2021-06-29/10:23

Jag har fått mina sprutor så det OK för mig också.
(Det går fort i Stockholm med vaccineringen nu. Säkert många som har vägrat att få ett 5G-chip i blodomloppet.... :mrgreen: )
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3757
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Odd Arne Kjørstad » 2021-06-30/20:52

Magnus Brobeck skrev:Hej alla
I ett kommande inlägg i denna tråden så kommer jag att lägga in en länk till ett formulär där man kan/bör/skall fylla i om man planerar att komma.


Hei!

Jeg har vært i kontakt med Patrik på Clarion. De vil gjerne ha oversikt/navn på de som skal bo på hotellet og ønsker å parkere MC (gratis) i hotellgarasjen. Så om dere kan melde inn dette også!

Hej,

Numera har vi öppet i vår lobbybar till kl 22.00, då restriktionerna är förändrade. Matutbudet är mycket begränsat under sommaren, så ni vet.
Det vore toppen om du kan meddela hur många/vilka som vill stå på vår parkering.

Mvh/Patrik



Hilsen Odd Arne
Die, my dear? Why, that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Användarvisningsbild
Odd Arne Kjørstad
 
Inlägg: 1572
Blev medlem: 2004-03-25/01:00
Ort: Årjäng

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Sahlin » 2021-06-30/21:29

Odd Arne Kjørstad skrev:Hei!

Jeg har vært i kontakt med Patrik på Clarion. De vil gjerne ha oversikt/navn på de som skal bo på hotellet og ønsker å parkere MC (gratis) i hotellgarasjen. Så om dere kan melde inn dette også!

Hilsen Odd Arne

Tack för infon Odd Arne! Vi bokade vårt rum och en p-plats redan 4 april och eftersom det inte nämnts här då om just p-plats, så beställde vi det också i samband med rumsbokningen. Vi fick betala för den men det handlade inte om mycket pengar så det är inga problem. Har fått bekräftelsemail så jag tror inte att de behöver mer info från oss.
I Sverige är lagom bäst, i alla andra länder är bäst bäst.
Användarvisningsbild
Sahlin
 
Inlägg: 314
Blev medlem: 2016-10-25/16:08
Ort: Laholm

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Måns Ulveståhl » 2021-07-05/01:34

*bumpelibump*
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3757
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav BmwMats » 2021-07-05/07:19

Närmar sig nu... :D
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6108
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Kovlingen » 2021-07-05/18:34

BmwMats skrev:Närmar sig nu... :D

Nja det beror väl på hur mycket man väntar , likt julafton :? ;)
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav BmwMats » 2021-07-05/19:23

Kovlingen skrev:
BmwMats skrev:Närmar sig nu... :D

Nja det beror väl på hur mycket man väntar , likt julafton :? ;)


Hojen tankad - Check
Luften i däcken - Check
Beställt fint väder av SMHI - Check
Putsat hojen - Check
Skrämt Måns - Check :D

Allt klart med andra ord ;)
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6108
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Enkät för (Herr Brobecks) forumträff 2021

Inläggav Magnus Brobeck » 2021-07-05/19:28

Lördagen den 10 juli samlas vi glada forumister i Örebro på Restaurang Efesos kl 1300 https://efesos.se för lite enkel men trevlig samvaro. Många har valt att boka sig för en övernattning till söndagen så att pratet kan fortsätta långt in på kvällen.
Denna enkäten syftar till att få en uppfattning om hur många vi blir till lunch och hur många som behöver parkeringsplats vid hotell Clarion i Örebro (OBS inte Collection).

Angående lunch så är det ett riktvärde, inte en bindande bokning vi talar om så ge mig din bästa gissning, kommer ni flera i sällskap så fyll rätt antal annars gissar jag på 1. Ni som har bokat rum på hotellet svarar även på om ni behöver parkeringsplats för MC på natten.

Svara så fort som det går så att jag får en bild att vidarebefordra till restaurang resp hotell. Om något ändrar sig, svara en gång till men med -1 (eller relevant antal) så stämmer matten i min ände.

Om du inte avser att komma så behöver du självklart inte svara.

Länk till enkäten

Med vänlig hälsning, Herr Brobeck
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav F800åkare » 2021-07-05/20:43

Hmmm, nu blev det här knepigt. Enligt dig ska man aldrig ge ut all information och nu begär du information...... ;)
K1300S 2009.
Användarvisningsbild
F800åkare
 
Inlägg: 1601
Blev medlem: 2017-06-20/07:18
Ort: D6

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Magnus Brobeck » 2021-07-05/20:53

F800åkare skrev:Hmmm, nu blev det här knepigt. Enligt dig ska man aldrig ge ut all information och nu begär du information...... ;)


Ja men jag berättar inte varför ..

/M
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav F800åkare » 2021-07-05/21:08

Aahh, moment 22. :lol:
K1300S 2009.
Användarvisningsbild
F800åkare
 
Inlägg: 1601
Blev medlem: 2017-06-20/07:18
Ort: D6

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Magnus Brobeck » 2021-07-07/10:04

Missa inte att lämna indikation på om du kommer. Om du senare ändrar dig, svara en gång med ett -1 (eller det antal du anmält) i antalsfrågan.

Länk till enkäten

Med vänlig hälsning, Magnus
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Måns Ulveståhl » 2021-07-08/14:47

Då jag tyvärr har fått för mycket arbete, vilket kommer att ta hela helgen att fixa, så måste jag avboka mitt deltagande.
Ingen är mer ledsen än jag :cry:
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3757
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Erik Mårtensson » 2021-07-08/15:40

Återtar min tidigare preliminära anmälan, kan tyvärr inte komma.
Erik Mårtensson
BMW: R1200CL, F800GT och G650GS
Honda NT700VA
Dnepr MT16
Användarvisningsbild
Erik Mårtensson
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 2008-03-25/01:00
Ort: Örebro

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Kovlingen » 2021-07-08/18:08

Måns Ulveståhl skrev:Då jag tyvärr har fått för mycket arbete, vilket kommer att ta hela helgen att fixa, så måste jag avboka mitt deltagande.
Ingen är mer ledsen än jag :cry:

Ja HaJa . Du är väl rädd för lite regn låter det som :roll:
Tycker synd om dej som fick såå mycket att göra just på lördag :mrgreen:
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Ecklesiastik » 2021-07-08/20:22

Får dessvärre även jag ställa mig till ledet av de som inte längre kan komma. Svärfar behöver hjälp att fixa till vårat gemensamma mekgarage.
2004 Suzuki DRZ400S
1994 BMW K1100LT SE
Användarvisningsbild
Ecklesiastik
 
Inlägg: 687
Blev medlem: 2019-07-03/07:18
Ort: Norrköping

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Sahlin » 2021-07-08/21:08

Verkar vara en del som trillar bort här efter hand. Jag och frugan kommer men då förutsätter vi att det kommer fler än vi två. Vi har bokat rum men om allt fler backar så hade det varit bra att veta innan imorgon eftersom vi helst inte vill sitta själv i Örebro. Kan ni som helt säkert kommer vara snälla skriva det här? Eventuellt kanske Magnus vet mer exakt?
I Sverige är lagom bäst, i alla andra länder är bäst bäst.
Användarvisningsbild
Sahlin
 
Inlägg: 314
Blev medlem: 2016-10-25/16:08
Ort: Laholm

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav F800åkare » 2021-07-08/21:30

Så länge ingen oförutsedd händelse (sjukdom/olycka osv) inträffar kommer jag dit.
K1300S 2009.
Användarvisningsbild
F800åkare
 
Inlägg: 1601
Blev medlem: 2017-06-20/07:18
Ort: D6

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Kovlingen » 2021-07-08/21:36

F800åkare skrev:Så länge ingen oförutsedd händelse (sjukdom/olycka osv) inträffar kommer jag dit.

Samma här . Förutser regn i 46 mil ;)
Jag har anmält mej efter mycket funderingar ;)
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Sahlin » 2021-07-08/21:56

Kovlingen skrev:
F800åkare skrev:Så länge ingen oförutsedd händelse (sjukdom/olycka osv) inträffar kommer jag dit.

Samma här . Förutser regn i 46 mil ;)
Jag har anmält mej efter mycket funderingar ;)

Gott att höra! Då slipper vi dricka upp all öl själva ;) :)
I Sverige är lagom bäst, i alla andra länder är bäst bäst.
Användarvisningsbild
Sahlin
 
Inlägg: 314
Blev medlem: 2016-10-25/16:08
Ort: Laholm

Re: Herr Brobecks forumträff 2021

Inläggav Magnus Brobeck » 2021-07-08/22:03

Jag är på plats på lördag. Sover över till söndag och deltar i rimligt barhäng på kvällen. :)

Magnus
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00

FöregåendeNästa

Återgå till OT-forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst