Ungdomliga misstag

Ungdomliga misstag

Inläggav Ecklesiastik » 2021-03-05/08:19

Blev inspirerad av herr Brobecks anekdot i Bildgåtetråden om sin trimmade moppe, tänkte det kunde vara kul med en tråd där nostalgin får flöda med dumheter man gjorde som motorburen ungdom.

Personligen hade jag aldrig någon moped då jag istället lade mina pengar på en Husqvarna WR125 enduro med tanken att "det är väll ingen mening att ha moped i ett år". Sedan skulle jag och ett par kompisar ha fest ute hos mina föräldrar och en kompis med flickvän hade problem att ta sig ut. Och slug som den tonåring jag var tog jag enduromaskinen och hämtade dom. Sedan kom måndagen och min fader kom hem och när han stod och skulle ta in posten kom grannen över som för övrigt var yrkesmilitär och ordningsman. Grannen sa sedan något i stil med "Du får säga till pojken att han ska vara försiktig med sitt körkort. Man får inte tjutsa mer än en åt gången på motorcykel". Min fader som visste att nr1 jag hade inget körkort nr2 enduron var varken påställd, försäkrad eller registrerad var föga imponerad men lyckades hålla minen inför grannen. Vi kan väll säga att det dröjde någon dag innan min far svalnade av från den händelsen.
2004 Suzuki DRZ400S
1994 BMW K1100LT SE
Användarvisningsbild
Ecklesiastik
 
Inlägg: 687
Blev medlem: 2019-07-03/07:18
Ort: Norrköping

Re: Ungdomliga misstag

Inläggav Olof Eriksson » 2021-03-05/08:57

Ecklesiastik skrev:Vi kan väll säga att det dröjde någon dag innan min far svalnade av från den händelsen.


Känner igen det där. När jag var 16 år så köpte pappa en ny skoter. Brorsan hämtade ut den från skoteraffären. Pappa var bortrest eller något i den stilen. Jag for och testade den lite. Men mitt på åkern (ja jag vet idag att man inte åker på åktrar) så gick det en bäck. Denna bäck hade jag inte riktigt koll på! Och jag lyckades inte "hoppa" över den heller!!!

Så pappas nya skoter var krachad innan pappa hade sett den. Det tog ett tag innan jag fick sitta på en skoter igen! ;)
// Olof
R1200 GSA -17
Husqvarna 701 Enduro -19
D3
Användarvisningsbild
Olof Eriksson
 
Inlägg: 2822
Blev medlem: 2013-05-17/01:45


Återgå till OT-forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] och 1 gäst