Kovlingen skrev:Jag kan inte mer än le åt din energi Mats ,
Ordet "UppfinnarJocke" från "Kalle Anka" har fått en ny innebörd
Hade gött UppfinnarMats !
BmwMats skrev:Tack för dina superlativ, det glädjer en gammal knutte som mig.
Kovlingen skrev:BmwMats skrev:Tack för dina superlativ, det glädjer en gammal knutte som mig.
"GAMMAL knutte" Ja hur menar du då ? ? ? ? Knutte räcker nog tror jag
Jag klev just över en ny gräns före helgen
lordnisse skrev:Värsta lyxbygget ju, en annan byggde med slang och lite plast t-skarvar, det funkar fint det också.
Ett råd som du säkert tänkt på är att se till att det inte suger tjuvluft vid nipplarna på sprutet när slangen blir varm, små slangklämmor eller en slang som pallar värmen går bra.
BmwMats skrev:det får bli en tur till någon välrenomerad affär som kan tänkas ha det på lager.
Kovlingen skrev:BmwMats skrev:det får bli en tur till någon välrenomerad affär som kan tänkas ha det på lager.
4 Varmkorv igen då va ? ? ?
BmwMats skrev: Dessutom så får jag väl tillägna detta projektet vår allas fantastiska Mimmi här på forumet, som fick sin Mimmimeter uppkallad av en annan forummedlem för många år sedan.
Bror Gårdelöf skrev:BmwMats skrev: Dessutom så får jag väl tillägna detta projektet vår allas fantastiska Mimmi här på forumet, som fick sin Mimmimeter uppkallad av en annan forummedlem för många år sedan.
Och jag har för mig, att Mimmi i sin tur fått idén från en äldre arbetskamrat någon av de tunga industrier, där hon tidigare jobbade. Bra idéer har den där förmågan att leva vidare.
I övrigt instämmer jag. Mycket snyggt bygge.
BmwMats skrev:Jag misstänker att mina gamla K75s inte är riktigt 100% korrekt, då jag upplever små fina ryckningar vid lättlast (yrkesskadad vad gäller tekniska termer som du märker)
/BmwMats
CG Arvidsson skrev:Har läst någonstans att man inte får justera på inställningen av de stora insugsspjällen. Inställda från fabrik. Naturligtvis hann jag ju göra detta innan jag visste det. Justering ska göras på bypasskruvarna,de stora mässingsskruvarna. Nu fick ju min K11:a en rejäl sup STP, vilket fick den på gott spridarhumör. Ska underhålla detta över sommaren, sen blir det en riktig spridaröversyn till vintern.
DaK skrev:BmwMats skrev:Jag misstänker att mina gamla K75s inte är riktigt 100% korrekt, då jag upplever små fina ryckningar vid lättlast (yrkesskadad vad gäller tekniska termer som du märker)
/BmwMats
Men du envisas med att kalla skruvar för bultar
BmwMats skrev:Ja, och det både känns och hörs
Håkan skrev:BmwMats skrev:Ja, och det både känns och hörs
Oj, ja där ser man. Och jag som sa att det inte är lika viktigt på en trea/fyra.
Får visst revidera uppfattningen...
BmwMats skrev:En fundering, dessa justerskruvar som sitter i spjällhusen som är till för justeringen, skall dom stå i något "grundvärde" innan man påbörjar justeringen ?
Har inte gjort någon sådan, bara justerat 1'an och 3'ans justerskruv.
När man skruvar in dom (medurs) så stryper man väl luftflödet ?
Håkan skrev:BmwMats skrev:En fundering, dessa justerskruvar som sitter i spjällhusen som är till för justeringen, skall dom stå i något "grundvärde" innan man påbörjar justeringen ?
Har inte gjort någon sådan, bara justerat 1'an och 3'ans justerskruv.
När man skruvar in dom (medurs) så stryper man väl luftflödet ?
Har inte hittat någon grundinställning i manualer.
De kallas för luftskruv, bör vara så att man stryper flödet när man skruvar in dem.
Tycker informationen från BMW är något knapphändig här...
CG Arvidsson skrev:I ren okunnighet justerade jag på spjällen för några år sedan. Detta med vaccumklockor och väldigt sparsamt. Kan man få dom korrekt inställda här i landet? Tänkte ändå göra en riktig spridarkontroll.
BmwMats skrev:The Butterfly Bridge skall EJ röras, såvida du inte måste ha isär det av någon anledning.
Enbart luftskruvarna (Dom bronsfärgade) i varje spjällhus.
hpngs1000 skrev: ...bestämde jag mig för att justera de "förbjudet-att-justera" skruvarna...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst