Projekt arbetsbänk/svetsbord

Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav BmwMats » 2022-02-21/18:17

Idag startade jag ett nytt projekt som skall bli ett SVETSBORD alternativt ARBETSBÄNK.
Det blir en liten bänk för små svetsjobb eller mindre jobb där värme utvecklas, kanske när man lödar eller värmer metaller och jobbar med heta saker.
Storleken på arbetsytan blir 1000 x 500 mm.

Börjar med att göra ramen för bänkskivan som troligtvis kommer att bli en stålplåt alternativt en aluminiumplåt som skruvas i ramen. Ramen görs i fyrkantsrör 40x40 mm och svetsas ihop.

Material har jag börjat att kapa till i en kallbandsåg, har precis näst ihop ramen med ett par punktsvetsar innan det är kryssmätt och färdigt för att helsvetsa med MIG-svetsen.

Kommer även att göra en utdragbar skiva på ena långsidan så man kan ha längre arbetsstycken på denna lilla bänk.
En ytterligare fördel med att ha en utdragbar skiva på långsidan kan ju vara att man har ett raster för PLASMA-skäraren eller liknande som blir integrerad i bänken och ändå lätt att ta bort när den inte används.

Bilder med text kommer att läggas upp här i tråden, ifall någon mer är intresserad av ett liknande projekt.
Allt kommer att göras med tanke på en låg budget, materialkostnad blir kanske runt 1500-1700 kronor allt som allt räknar jag med.

Bänken skall kunna stå på hjul och flyttas vid behov, även plats för MIG-svets samt PLASMA-skärare samt andra verktyg skall kunna få plats under bänken är det tänkt.
Det skall även lackas i en snygg färg som motstår fukt och rost.

Välkommen på min resa med min lilla arbetsbänk genom bilder och text ! ;)

/BmwMats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav BmwMats » 2022-02-21/18:19

Vi börjar med att kapa till fyrkantsrören som är 40 x 40 mm och som skall bli själva ramen till arbetsbordet/arbetsytan.
Bilagor
IMG_6044.JPG
IMG_6045.JPG
IMG_6049.JPG
IMG_6051.JPG
IMG_6052.JPG
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav BmwMats » 2022-02-21/18:21

...
Bilagor
IMG_6054.JPG
IMG_6053.JPG
IMG_6058.JPG
IMG_6055.JPG
IMG_6059.JPG
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav BmwMats » 2022-02-21/18:22

...
Bilagor
IMG_6056.JPG
IMG_6057.JPG
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav BmwMats » 2022-02-22/19:17

Dagen fortsatte med att tillverka tvärgående ribbor på arbetsbordet, så det blir en förstyvning för plåtskivan uppepå.

Därefter kapades det till ben, en nedre ram samt hjul som är justerbara höjdmässigt för att kompensera för eventuella ojämna golv.

Nu skall jag svetsa dit fästen för MIG-svetsen under till bänkskivan, samt ett fäste för PLASMA-brännaren, krokar för slangpaket och kablage m.m.
Även kanske några hyllor för slipmaskiner och kapmaskiner, rondeller och trissor.

Som den observanta kan se, så är det två fyrkantiga hål i övre gavel på bänken strax under plåtskivan, där skall jag montera in längsgående 35 x 35 fyrkantsprofiler i dessa hål och göra att litet avlastningsbord som är utdragbar när det behövs.
Vill man inte ha det så skyver man bara in bordet och det tar ingen plats.
Det blir även ett raster för plasmaskäraren där man kan kapa metaller, hållare för ett litet skruvstycke som är demonterbart, hållare för svetsmunstycke m.m.

Bara fantasin som begränsar det hela :)

När allt är färdigt, skall bänken putsas av en sista gång och grundas, därefter lackeras med sprayburksfärg i någon klatschig färgnyans som bryter av den grå vardagen ;)

Fortsättning följer...

/BmwMats
Bilagor
IMG_6060.JPG
IMG_6064.JPG
IMG_6065.JPG
IMG_6066.JPG
IMG_6067.JPG
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav BmwMats » 2022-02-22/19:19

...
Bilagor
IMG_6068.JPG
IMG_6069.JPG
IMG_6070.JPG
IMG_6071.JPG
IMG_6072.JPG
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav BmwMats » 2022-02-22/19:20

...
Bilagor
IMG_6073.JPG
IMG_6074.JPG
IMG_6075.JPG
IMG_6076.JPG
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav BmwMats » 2022-02-25/19:35

Har inte hunnit så mycket idag, då jag sovit bort halva dagen efter nattskiftet.
Men det blev lite arbete med att tillverka utdragbara geider och handtag i rundrör.
Kan nu förlänga bordet 1005 mm och totala längden med det utdragbara stödet 2005 mm.

Kommer att tillverka ett raster för plasmaskäraren som kan placeras i detta utdragbara stöd, samt hållare för andra tillbehör för framtiden.

Bara fantasin som begränsar.

BmwMats
Bilagor
IMG_6077.JPG
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav BmwMats » 2022-02-26/16:13

Lite smått arbete på arbetsbordet även idag.

Lackerat det utdragbara stödet på vänstra sidan, förberett för att kunna montera diverse arbetstillbehör såsom plasmaraster, dock hade jag inte tillräckligt med material hemma för att tillverka det ikväll, får väl bli en sväng till butiken i morgon kanske.

På höger sida om bänken har jag monterat dit 40 x40 fyrkantsprofil så att sågbordet kan monteras/demonteras genom att bara skjuta in sågbordet i dessa profilrör för att snabbt och enkelt ta bort det om jag vill.
Möjligheten finns att tillverka nya tillsatser för maskiner och verktyg och montera snabbt och enkelt.

Det kommer även att monteras dit olika hållare för slangpaket, hållare för MIG-brännarmunstycke m.m.
Allt kommer att vara moduluppbyggt så man kan bygga ut bordet med önskade tillbehör.

Höjden på själva bandsågens skruvstycke är avpassad exakt så att själva arbetsbänken fungerar som stöd för långa materialstycken.

Hoppas att någon mer blir sugen att kanske göra något liknande.
Det är åtminstone min förhoppning att kunna tipsa och komma med idéer på hur man kan göra.

/BmwMats
Bilagor
IMG_6080.JPG
IMG_6081.JPG
IMG_6083.JPG
IMG_6084.JPG
IMG_6086.JPG
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav Måns Ulveståhl » 2022-02-28/15:55

FixarMats,

Jag gillar vad du gjorde, och resultatet blev säkert prima, men mitt estetiska sinne har svårigheter med din hjullösning :ugeek:
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3757
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav Roger Gross » 2022-02-28/16:27

Riktigt snyggt jobbat, BmwMats!
//Roger Gross
Roger Gross
 
Inlägg: 2058
Blev medlem: 1987-01-01/01:00

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav BmwMats » 2022-03-02/16:40

Måns Ulveståhl skrev:FixarMats,

Jag gillar vad du gjorde, och resultatet blev säkert prima, men mitt estetiska sinne har svårigheter med din hjullösning :ugeek:


Kan hålla med om att den estetiska utformningen kunde vara bättre och snyggare, men jag vill ändå kunna byta hjul och inte deformera dessa utan det skall vara lätt att kunna byta eller ta bort dom om så önskas.
Därför sitter dom monterade på en stålplåt med ett par skruvar.

Skruven som är fastsvetsad i stålplåten är av ytterst kraftigt stål (valde omsorgsfullt denna bultsorten på Verktygsboden i Borås), frågade speciellt efter en kvalitetsbult för höga påfrestningar.
Nu kan jag justera höjden på hjulen för att minimera golvets/underlagets ojämnheter och dessutom låsa dom med kontramuttern som sitter på gängan.
Muttern upp i själva bänkstativet är svetsat på ytterligare en stålplåt som därefter sitter monterad i benet, vilket uppbär tyngden utan några problem.

Men man vet aldrig, en olycka kan ju ändå hända, skulle något falera med denna konstruktionen så finns det ju nya hjul och svetsen är inte så långt från min högra hand så det går att fixa till i så fall.

Kul att ni kommenterar i tråden !

/BmwMats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav BmwMats » 2022-03-02/16:40

Roger Gross skrev:Riktigt snyggt jobbat, BmwMats!
//Roger Gross


Tack Roger, uppskattas att höra detta !

/BmwMats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav BmwMats » 2022-03-03/17:00

Idag har jag lackerat några delar till arbetsbänken, bland annat det utdragbara stödet på vänstra gaveln.
Det går att dra ut det ca 800 mm drygt, sedan ser man den gula färgen som varnar då man inte drar ur allt av misstag. Har ca 250 mm kvar som styrning och det är ändå väldigt stabilt.

Därefter svetsade jag fast ett litet rör som hållare för svetsmunstycket till MIG'en på höger sida.
Bilagor
IMG_6091.JPG
IMG_6092.JPG
IMG_6093.JPG
IMG_6095.JPG
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav BmwMats » 2022-03-03/17:02

Därefter gjorde jag två hyllor under bänken där både MIG-svetsen och Plasmaskäraren numera huserar. Återstår dock att göra några krokar för att hålla slangpaketen på plats och fixerade under tiden man inte jobbar med dom.
Bilagor
IMG_6096.JPG
IMG_6097.JPG
IMG_6099.JPG
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav BmwMats » 2022-03-03/17:09

Sedan modifierade jag det tidigare hemgjorda stativet för hjulbalansering (statisk balansering för mc-hjul) så att det numera passar i den utdragbara stödet på bordet, rätt höjd och det blir enkelt och smidigt att arbeta med balanseringen.

Därefter tillverkade jag ett raster av några vinkeljärn och plattjärn, som kan användas som underlag för svetsning eller ännu bättre plasmaskärning.
Även detta raster är måttanpassat för att monteras i det utdragbara stödet på bordet.
(I värsta fall kan man ju ha det som en fotskrapa) :lol: :mrgreen:

Har gjort mig en egen standard för alla egentillverkade verktyg och pinaler, så allt skall passa enkelt och smidigt ;)

/BmwMats
Bilagor
IMG_6103.JPG
IMG_6104.JPG
IMG_6101.JPG
IMG_6102.JPG
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav BmwMats » 2022-03-10/21:17

Idag inhandlades det svart hammarlack, och en ny stålplåt för arbetsbänken.
Stålplåten jag först tänkte använda var bara 2mm tjock och den kändes lite "svajig" när jag belastade bänken med lite tyngder, så jag var och köpte en 1000 X 500 mm tjock stålplåt som är lite rejälare.
Tjockleken på denna stålplåten är 5 mm.

Funderar på om jag skall svetsa fast den i bänken med några väl valda punktsvetsar, eller göra den demonterbar med skruvar och muttrar som fästs i bänken med svetspunkter.
Finns kanske ingen anledning att ha den demonterbar egentligen, då plåten är tung, ca 20 kilo bara plåten.

Har lackerat bänkstativet med svart hammalack, skall måla på ett lager till i morgon hade jag tänkt, men nu är första lagret på och gör ett skyddande lager mot korrosion.

Införskaffade även en rejäl tung I-balk som jag skall kunna göra om till ett städ om jag behöver ett tungt mothåll och rikta/bearbeta plåtar på.

Får se var detta projektet slutar någonstans, men det är himla kul och spännande att tillverka sina egna verktyg och arbetsstycken på detta sättet.

/BmwMats
Bilagor
IMG_6110.JPG
IMG_6113.JPG
IMG_6114.JPG
IMG_6115.JPG
IMG_6116.JPG
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav BmwMats » 2022-03-12/18:05

Nu är bänken så gott som färdig, lackerad och bänkskiva monterad samt en ram på baksidan med skyddsplåt för gnistor och skit när man slipar och svetsar, samtidigt den fungerar som verktygshållare och maskinhållare.
Fler krokar och hyllor under bänkskivan skall dock komma upp med tiden.

Funderar på hur man skall behandla bänkskivan som är av stål, jag har slipat ytan ren från rost, men i och med att den är varmvalsad (heter det så ?) så är det lite mörkare yta här och där som man ser på bilderna, skall man slipa ner den helt och hållet, behandla med olja eller liknande för att den skall hålla sig från rost och annat med tiden ?

Hur har ni andra gjort med era arbetsbänkar som har en stålskiva/plåt ?

/BmwMats
Bilagor
IMG_6149.JPG
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav Roger Gross » 2022-03-12/20:08

Hej Mats,
Vad gäller din bänkskiva så kan ett tips vara att kolla med Martin på Kenneths Mc. Han har själv ordnat bänkskivorna och de är inte lackade. Heller inte rostiga. Om det är plåtkvaliteten eller det dagliga användandet med oljiga motordelar som är grejen låter jag vara osagt. Notera även att han har viss del av arbetsbänkens yta täckt av en gummiduk för att vara skonsam med känsliga motordelar/tätningsytor.
//Roger gross
Roger Gross
 
Inlägg: 2058
Blev medlem: 1987-01-01/01:00

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav BmwMats » 2022-03-12/20:16

Hej Roger och tack för dina rader !

Jag har ju varit på studiebesök där tidigare, samt även "smitit in" i verkstaden flertalet gånger med både Martin och Ulf och sett dom arbeta med olika hojar, men inte riktigt tänkt på hur dom har gjort med sina arbetsbänkar, då jag dessa tillfällen inte hade tanke på att göra något liknande själv.

Skall väl ta och besöka grabbarna frampå vad det lider, alltid kul om inte annat att bara talas vid och hälsa.
Tack för tipset, alltid uppskattat att få svar när man ställer någon fråga här i forumet.

Med vänliga hälsningar - BmwMats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav F800åkare » 2022-03-12/22:27

Det där blev ju riktigt snyggt!

I normal rumstemp så kommer den ej rosta, om inte stålkvallan är direkt sämsta från kina.
K1300S 2009.
Användarvisningsbild
F800åkare
 
Inlägg: 1601
Blev medlem: 2017-06-20/07:18
Ort: D6

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav BmwMats » 2022-03-13/09:13

F800åkare skrev:Det där blev ju riktigt snyggt!

I normal rumstemp så kommer den ej rosta, om inte stålkvallan är direkt sämsta från kina.


Tack F800åkare, den kommer nog att tillgodose de flesta av mina behov skulle jag tro i framtiden när man skall renovera och svetsa mindre saker.
Vad gäller kvalitén på stålplåten så har jag faktiskt ingen aning och efterfrågade heller ej detta, men jag har köpt den hos en stor svensk grossistfirma som jag har stort förtroende för.

Dock kommer inte detta utrymme (mitt gamla garage) att vara uppvärmt vintertid, men det ligger vägg i vägg med boningshuset och det brukar aldrig gå under nollan vintertid ens när det är som kallast väderlek.
Kondens och liknande är jag dock lite rädd för vid väderomslag, men jag har även en liten avfuktare ståendes där som jag kan köra på lågfart om jag skulle vilja.

Har dock sett i vissa youtubefilmer att folk som byggt sina egna arbetsbänkar brukar behandla dessa med olika sorters medel, men de filmerna har varit amerikanska och de medel och fabrikat dom använder har jag aldrig hört talas om.

Vi får se vad som händer frampå, får hålla ett öga på hur det utvecklar sig, i värsta fall så får man väl ta och gå över med fiberrondellen någon gång om året och putsa upp stålskivan om det skulle börja få lite "norskt krom" på ytan, eller kanske bara lite scotsch brite.

Ha det gott, vi hörs och ses frampå !

/BmwMats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav F800åkare » 2022-03-13/09:25

Då skulle jag nog sats på att linoljebränna all omålad metall, lägg på oljan med en trasa, pensel smälter oftast och ger flammigt intryck.
K1300S 2009.
Användarvisningsbild
F800åkare
 
Inlägg: 1601
Blev medlem: 2017-06-20/07:18
Ort: D6

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav Roger Gross » 2022-03-13/09:48

Om stål rostar eller inte beror på den relativa luftfuktigheten i lokalen. Vid en relativ luftfuktighet på 45% eller högre rostar stål. Ju högre temperatur desto mera fukt kan luften bära. I mitt garage kör jag en luftavfuktare med hygrostaten ställd på 40%. Speciellt vintertid är ofta luftfuktigheten mycket låg - <30%.
Tro alltså inte att stålet gillar att det är varmt i lokalen - men människan gillar att vistas i runt 20 grader Celcius...
Alltså: Lägg elenergin på avfuktning, inte uppvärmning. Luftavfuktaren i sig ger viss värme beroende på dess funktionsprincip.
Vänliga hälsningar,
Roger Gross
Roger Gross
 
Inlägg: 2058
Blev medlem: 1987-01-01/01:00

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav BmwMats » 2022-03-13/18:18

F800åkare skrev:Då skulle jag nog sats på att linoljebränna all omålad metall, lägg på oljan med en trasa, pensel smälter oftast och ger flammigt intryck.


Har en annan arbetsbänk som jag plåtskodde i somras, vilken jag inoljade med linolja, tyvärr hade jag bara kokt linolja hemma, men rå linolja lär ju vara mer penetrerande och krypa in längre i alla porer.

Dock upplever jag ytan så här efteråt som om den har en antydan till hinna på sig, dvs att det ligger ett extremt tunt lager på plåtskivan som känns lite "gummiliknande" när man känner med fingernageln.
Inget som stör egentligen, man jag tänkte att det kanske fanns något bättre och mer "proffsigt" att stryka på. ;)
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav BmwMats » 2022-03-13/18:20

Roger Gross skrev:Om stål rostar eller inte beror på den relativa luftfuktigheten i lokalen. Vid en relativ luftfuktighet på 45% eller högre rostar stål. Ju högre temperatur desto mera fukt kan luften bära. I mitt garage kör jag en luftavfuktare med hygrostaten ställd på 40%. Speciellt vintertid är ofta luftfuktigheten mycket låg - <30%.
Tro alltså inte att stålet gillar att det är varmt i lokalen - men människan gillar att vistas i runt 20 grader Celcius...
Alltså: Lägg elenergin på avfuktning, inte uppvärmning. Luftavfuktaren i sig ger viss värme beroende på dess funktionsprincip.
Vänliga hälsningar,
Roger Gross


Ja men då får väl den lilla avfuktaren stå och gå lite på lågvarv i garaget i vinter.
Det brukar ju bli en liten slatt på botten av behållaren som man får tömma någon gång då och då.
Tack för att du verifierade mina tankar ;)
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Projekt arbetsbänk/svetsbord

Inläggav BmwMats » 2022-03-13/18:30

Ny dag och nya små arbeten...

Monterade en liten plastlåda under rastergallret till Plasman, tillverkade en spännbygel som håller den upp mot rastret och fyllde den med lite divätemonoxid, dvs vanligt kranvatten.

Nu när jag testade att skära lite kraftigare stålplåtar så sprutade alla gnistor, slagg och annat bôs ner i vattenbadet och inte på golvet. Jag är jättenöjd med resultatet av detta.

Flyttade även sågbordet till metallsågen så jag kan vinkla upp sågen 90 grader, nu tar inte sågmotorn i väggen bakom bordet som den gjorde förut.
Det gör att jag kunde flytta in bordet ända in till väggen så man får större golvytor till förfogande.

Allt metallarbete och svetsning idag har jag gjort med TIG-svetsen, det fungerar finfint att både punktsvetsa, bränna längre stycken i svartstål med korrekt tillsatsmaterial.

Nu blir det kväll och lite lugn och ro, är lite trött i rygg och kroppen efter allt arbete, blir nog en stor sejdel med kall mjölk och lite nybakat till.

/BmwMats
Bilagor
IMG_6162.JPG
IMG_6163.JPG
IMG_6157.JPG
IMG_6158.JPG
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län


Återgå till OT-forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst