Moto Guzzi V100 Mandello

Moto Guzzi V100 Mandello

Inläggav Måns Ulveståhl » 2022-08-01/13:03

Nu börjar medias tester av denna sporttourer till skönhet poppa upp.
Motor (ny), bromsar (Brembo), och fjädring (Öhlins) får högt betyg.
Kardan givetvis.
Håll utkik efter kommande motorcykeltidningar.

Vi är några stycken som suktar efter denna potentiella kandidat.
Speciellt om BMW inte presenterat något nytt.
Produktionsstart 2023?

web_04-Moto-Guzzi-V100-Mandello.jpg
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3757
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Moto Guzzi V100 Mandello

Inläggav Kenneth Lundgren » 2022-08-01/16:33

Ja jag har väntat på den här sen hösten 2020. Trodde verkligen att den skulle presenteras till våren förra året, men ingenting hördes så det blev en RT. I november först kom den, väldigt sent för 100 års jubileét, har snackat lite med Marcussens MC som är återförsäljare här och 15 km från mig. han har beställt en egen och trodde att produktionen skulle komma igång först i höst så det blir nog ingen förrän till våren.

Det verkar som att den klickar de flesta av mina önskemål, packväskor med. Det enda som kan vara nackdel är att dom gör som Ducati Supersport att vissa färger finns bara med viss utrustning. Jag vill ha en röd V100 med Öhlin.
BMW R1200RT LC
Ducati ST3
Användarvisningsbild
Kenneth Lundgren
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 2021-05-27/18:13
Ort: Laholm

Re: Moto Guzzi V100 Mandello

Inläggav Bror Gårdelöf » 2022-08-01/20:23

Jag har alltid gillat Guzzi, trots att jag aldrig haft någon (eller kanske därför?) - och italienarna kan det där med design. Hoppas, att världens vackrast belägna motorcykelfabrik fått till det bra, så att hojen går lika bra, som den ser ut.
Och så får vi hoppas, att Piaggiokoncernen fått till reservdelsförsörjningen. Den var milt uttryckt skakig, när jag åkte Aprilia 2005 - 2007, men mycket kan ha hänt sedan dess.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17110
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Moto Guzzi V100 Mandello

Inläggav Måns Ulveståhl » 2022-12-19/18:13

Nu har fabriken börjat spotta ur sig V100 till hugade kunder.
Överlag verkar alla kunder entusiastiska.
Positiv kritik har varit bekväm och svagt framåtlutad körställning, samt väldigt neutral i svängarna.
Negativ kritik har varit avsaknad av varningsblinkers, en komplicerad farthållare, och svårförståeliga menyer för TFT-skärmen, men det borde inte vara något som överraskar då det trots allt är italienarna som designat hojen.
Elektronik ska gärna dessa håller sig från.

Stora sidoväskor för packning.
En mycket ful topbox-lösning.

Definitivt något värt att provköra kommande vår.
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3757
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Moto Guzzi V100 Mandello

Inläggav Kenneth Lundgren » 2022-12-19/20:57

Jag var och klämde på basmodellen idag, en röd. Har alltid gillat röda hojar, har en Ducati ST3 själv med den rätta röda nyansen (Ferrari). Och det är det som kan vara problemet om nyansen inte är rätt, drar åt läppstift ex. Men den verkade ok, med fälgarna i guld riktigt ok. Man satt ganska djupt i den med styret någonting emellan min ST3 som är ganska sportig och RT. Satte man sig på den så bara en aning lutning framåt så var styret där.
Lite frågetecken om benvinkeln, kanske något skarp för mina 182cm. Det finns en högre sadel om det skulle bli ett problem.
Priset för basmodellen är ca: 170kkr plus väskor för 14kkr. S kommer att kosta nästan 200kkr. Jag hade nog hoppats på 20kkr mindre. Men vacker är den, skulle inte klara Suzukis eller Kawas motsvarigheter, ser för bedrövliga ut. Så i denna genre finns det bara två att välja Guzzin eller RS.
BMW R1200RT LC
Ducati ST3
Användarvisningsbild
Kenneth Lundgren
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 2021-05-27/18:13
Ort: Laholm


Återgå till OT-forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst