Vad fick dig att le idag??

Inläggav Thomas Jansson » 2007-11-02/13:27

Old boxer;23248 skrev:Det där med ryckgas var en nostalgisk utvikning jag lät mej ryckas med av, men om vi ska vara allvarliga så tycker jag nog att dom gamla boxrarna har riktigt humana reservdelspriser och väldigt lite trassel. Vill man åka verkligt ekonomisk och ändå med god pålitlighet vet jag inte om det finns något alternativ till äldre BMW. Även tegelstenarna verkar vara outslitliga.
Fast på Indisk nivå med reservdelspriser är vi ju inte.


Billigare än en gammal hederlig Bumse går det nog inte att åka.

Det är inte bara priset på reservdelar som betyder något - de skall finnas att köpa också!
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav BulletStefan » 2007-11-02/13:45

Thomas Jansson;23260 skrev:Billigare än en gammal hederlig Bumse går det nog inte att åka.

Det är inte bara priset på reservdelar som betyder något - de skall finnas att köpa också!


Se mina tidigare inlägg om indiska Royal Enfield. Jag vill även påpeka att alla delar finns att få tag på utan att man behöver åka till Indien. En hel del finns att köpa i Sverige, annat beställer man från England eller USA. Dock är det såklart överlägset billigast att handla grejerna på plats i Indien om man råkar vara där.
Att sen kvaliten kanske inte riktigt lever upp till BMW är en annan sak, men jag har under mina dryga 3000 mil aldrig råkat ut för något haveri som gjort att jag blivit stående.
Användarvisningsbild
BulletStefan
 
Inlägg: 272
Blev medlem: 2007-02-01/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-11-02/14:31

Jag körde en Yamaha SR 500 förut - närmare en Royal än så kommer jag nog inte. Det var för övrigt en ganska trevlig cykel - att åka stamp går hur fint som helst.

De delar som behövdes till SR köpte jag via postorder från Tyskland som ofelbart levererade rätt delar till rätt pris direkt till min brevlåda.

När jag menade tillgången på delar tänkte jag inte i 1:a hand på Royal, det är ju många riskokare som det kan vara knepigt att vaska fram delar till.

Bytet till Bumsen orsakades egentligen av platsbrist - SR är ju inte optimal att åka 2 på vare sig motormässigt eller plats. Dock - det bytet har jag aldrig behövt ångra en enda sekund.
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Att göra någon...

Inläggav Belsebubb » 2007-11-02/15:01

[COLOR="Navy"]...glad, får mig att le... :D
Läs resten på min hemsida.
//Gunnar[/COLOR]

[CENTER] Bild [/CENTER]
Spelar du golf? - Nej, jag är fortfarande sexuellt aktiv.
Gunnar Alfvén
Användarvisningsbild
Belsebubb
 
Inlägg: 192
Blev medlem: 1994-04-25/01:00

Gapskratt

Inläggav Anders i Urskogen » 2007-11-02/16:19

Inte bara ett leende, utan ett helt gapskratt undslapp mig när jag läste Limes inlägg i tråden om MC-parkeringar i Stockholm.
Anders i Urskogen
 
Inlägg: 103
Blev medlem: 2007-09-16/07:24

hastighet

Inläggav gösser » 2007-11-02/18:22

När jag läste i Bumsen att Tyskland behåller sin "fri fart" på en del avsnitt
av Autobahn. Inte för att jag är någon fartdåre men ibland är det skönt att
kunna blåsa på utan att vara rädd för att farbror blå står i buskarna. Synd
att det är ett så kännsligt ämne i Sverige....
Användarvisningsbild
gösser
 
Inlägg: 476
Blev medlem: 2005-08-30/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-11-03/14:38

Nyss log jag ett nöjt leende eftersom Molnets Broder är klar för vintervilan; "Liten Sevice" och "Årsservice" fullgjord kompletterad med oljebyte i vxllåda o slutvxl (utöver serviceschema) och tvätt.
Bara att köra bort BMWn till vintergaraget och dotterns mc till pappsen så kan sambon köra in bilen (det senare är orsaken till att jag inte kan dra ut på arbetet i form av vinterpyssel, grrrr!)
Känner mig lite duktig, sådär...
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Räven » 2007-11-03/15:43

Log i dag när jag hittade nysladdade grusvägar å + 12 vem kan hejda sig.
Men inte lika roligt att tvätta efteråt.
Räven
 
Inlägg: 83
Blev medlem: 2004-08-09/04:50

Inläggav Jörgen I Larsson » 2007-11-03/15:50

Jag ler också idag!

Jag lever, killen som körde på mig sitter i finkan och försäkringsbolaget ersätter rätt ok!

Livet leker!

Och jag har upplevt grus för första gången på min GS även om det var en vecka sedan så ler jag ändå =)
Jörgen I Larsson
 

Inläggav *Lillan* » 2007-11-03/20:18

Har precis kommit hem från en tur till kyrkogården.

Tänk,så vackert det är. Att se alla dessa tusentals ljus brinna i mörkret.
Så jag log,om än ett vemodigt leende...och skänkte en tanke till alla min kära som jag förlorat.

//Lillan
Ingalill "Lillan" Nilsson
Användarvisningsbild
*Lillan*
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 2007-10-03/17:38

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-11-03/22:04

*Lillan*;23313 skrev:Har precis kommit hem från en tur till kyrkogården.

Tänk,så vackert det är. Att se alla dessa tusentals ljus brinna i mörkret.
Så jag log,om än ett vemodigt leende...och skänkte en tanke till alla min kära som jag förlorat.

//Lillan


Detsamma har jag gjort + en minneshögtid eftersom mamma dog somras.
Vackert på kyrkogården och fint i kyrkan men det som gav mig leenden var samspråk med dottern och gott samtal runt fikabordet hos pappa.
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Idag...

Inläggav Lime » 2007-11-04/19:49

... log jag i princip för första gången när jag läste ett PM från en annan forumist som bad mig lägga av. Ironi på hög nivå.
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Inläggav Marie » 2007-11-04/22:19

Spiff;23309 skrev:Jag ler också idag!

Jag lever, killen som körde på mig sitter i finkan och försäkringsbolaget ersätter rätt ok!

Livet leker!

Och jag har upplevt grus för första gången på min GS även om det var en vecka sedan så ler jag ändå =)



Vad hände?
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav *Lillan* » 2007-11-06/20:34

Imorse kl 6.20 log jag brett, av ren o skär glädje....

Fick ett sms från en kompis,som 03.33 fick en lite gosse :)
Jag säger bara: Härligt!! Och lycka till med lillprinsen.

//Lillan
Ingalill "Lillan" Nilsson
Användarvisningsbild
*Lillan*
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 2007-10-03/17:38

Inläggav *Lillan* » 2007-11-08/21:25

Idag ler jag,därför att:

*träffade lille Albin igår...oj,vad små dom är....tänk vad fort man glömmer

*det finns en person,som får mig på otroligt gott humör

*det är ju Fredag imorrn....och jag jobbar dessutom kortdag...sen en hel helg att "lata" sig på

Det enda som jag.... hmm, inte ler åt är min jäkla fot som inte läker fort nog....

//Lillan
Ingalill "Lillan" Nilsson
Användarvisningsbild
*Lillan*
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 2007-10-03/17:38

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-11-08/23:01

*Lillan*;23579 skrev:Idag ler jag,därför att:

*träffade lille Albin igår...oj,vad små dom är....tänk vad fort man glömmer

*det finns en person,som får mig på otroligt gott humör

*det är ju Fredag imorrn....och jag jobbar dessutom kortdag...sen en hel helg att "lata" sig på

Det enda som jag.... hmm, inte ler åt är min jäkla fot som inte läker fort nog....

//Lillan


Hoppas du får lata dig med den där specielle personen då!
Och får le än mer...

Igår och idag log jag en massa gånger eftersom jag var på en alldeles lysande konferens (Mötesplats Krisberedskap (KBM)). Inte ofta man får så extremt gott utbyte av de däringa samlingarna...
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav *Lillan* » 2007-11-09/15:53

Guzzi-Leif;23588 skrev:Hoppas du får lata dig med den där specielle personen då!
Och får le än mer...

Igår och idag log jag en massa gånger eftersom jag var på en alldeles lysande konferens (Mötesplats Krisberedskap (KBM)). Inte ofta man får så extremt gott utbyte av de däringa samlingarna...



Heh...hoppas kan man ju...:cool:


Idag däremot, ler jag för att det snöar i Värmland :)

//Lillan
Ingalill "Lillan" Nilsson
Användarvisningsbild
*Lillan*
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 2007-10-03/17:38

Inläggav T. S. » 2007-11-09/18:35

*Lillan*;23611 skrev:


Idag däremot, ler jag för att det snöar i Värmland :)

//Lillan


Jag kan inte påstå att jag delar din vinterpassion, jag är glad för att det slutade snöa i min del av Värmland.
Snö ställer till problem för MC-åkat (ni behöver inte svara jag vet att det finns de som åker på vintern) och på jobbet. Kåken ska värmas upp, bara det kostar en hygglig mc om året. Det är bara att låsa in sej i garaget.
Nu låter jag väldigt negativ men riktigt så är det inte, man får ju gjort en massa som man inte hinner annars och det är bara 77 dagar kvar till MC-mässan då rullar det igång igen. Det är bara att börja skruva vintern är kortare än man tror.
Håll ut det är snart vår igen!!!!!
Thomas Säwe
Användarvisningsbild
T. S.
 
Inlägg: 304
Blev medlem: 1985-08-01/01:00

Inläggav Jörgen I Larsson » 2007-11-10/20:51

Jag ler för jag har fått tag i ett billig (men mycket bra) skinnställ att ha på go-kartbanorna nästa år :D

Nu kan ni få ett leende också... kommer ju att se lite komiskt ut på en GS...
http://wiggum.imslab.net/gallery2/main.php?g2_itemId=1900
Jörgen I Larsson
 

Inläggav Thomas Jansson » 2007-11-12/13:21

Så - då vet vi hur utrycket eld i baken kommit till, man skall värma upp sig lite på kaminen innan start,,,,





[url="http://wiggum.imslab.net/gallery2/main.php?g2_itemId=1893"]http://wiggum.imslab.net/gallery2/main.php?g2_itemId=1893[/url]
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Egentligen...

Inläggav Mimmi » 2007-11-12/17:28

... är det gårdagens leende detta handlar om.

Eftersom det var Fars dag i går, så gick jag till kyrkogården med en blomma att lägga på mina föräldrars grav. Jag stod där och tänkte på Pappa, och småpratade med honom en stund. Det var då jag, efter en stund, kände att jag log. Alla fina minnen jag har av honom, och allt skojigt jag fick uppleva tack vare och tillsammans med min älskade Pappa. Det är snart trettioett år sedan han dog, men ändå minns jag så mycket...


Jag har honom att tacka för så mycket, inte minst mitt mc-intresse. Han uppmuntrade mig verkligen på alla sätt, inte minst genom att jag fick min första mc av honom när jag fyllde tolv:) .
Jag tänker också på alla de "studiebesök" han tog mig med på. Han kände så otroligt mycket folk runt omkring, så vi besökte mängder av företag och andra arbetsplatser. Brandstationen, Vattenverket, Tegelbruket, ett sågverk, snickerifabriker, olika textilfabriker och verkstäder. Det är sådant som fastnar ordentligt när man är liten.
Kraftstationerna sprang jag ju nästan som barn i huset på ändå.
Det är inte konstigt att jag ler när jag tänker på min underbara Pappa och den fina barndom som han var med och gav mig!
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-11-12/23:25

Spiff;23655 skrev:Jag ler för jag har fått tag i ett billig (men mycket bra) skinnställ att ha på go-kartbanorna nästa år :D

Nu kan ni få ett leende också... kommer ju att se lite komiskt ut på en GS...
http://wiggum.imslab.net/gallery2/main.php?g2_itemId=1900


Idag log jag flera gånger, bland annat:
-över en mycket bra föredragning från krishanterare i Karlstads(+) kommun.
-för att det var så attans skoj på musikkårsrepetitionen och att det blir en mycket bra konsert nu på söndag.
-på grund av de kosmiska (och i något fall även komiska) bilderna på Spiff i nya skinnstället. Hinner man förresten upp i så höga farter på gocartbanan att puckelryggen ger full effekt?

Mindre glatt leende blir jag dock över att jag ska gå upp kl 05 i morgon och ånyo dra på tre dagars tjänsteresa...
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-11-12/23:27

Mimmi;23731 skrev:... är det gårdagens leende detta handlar om.

Eftersom det var Fars dag i går, så gick jag till kyrkogården med en blomma att lägga på mina föräldrars grav. Jag stod där och tänkte på Pappa, och småpratade med honom

*SNIPP*

mängder av företag och andra arbetsplatser. Brandstationen, Vattenverket, Tegelbruket, ett sågverk, snickerifabriker, olika textilfabriker och verkstäder. Det är sådant som fastnar ordentligt när man är liten.
Kraftstationerna sprang jag ju nästan som barn i huset på ändå.
Det är inte konstigt att jag ler när jag tänker på min underbara Pappa och den fina barndom som han var med och gav mig!


Som pappa till en nyfiken, vetgirig, klok och härlig flicka, VET jag att din pappa också hade förbaskat mycket glädje av och skoj med dig de där åren!
Förresten log jag med hela kroppen när jag läste ditt inlägg, Mimmi. Härlig läsning!
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Jojomensan ...

Inläggav Magnus Brobeck » 2007-11-12/23:43

... nu ler man igen. Restskatten är äntligen betald.

MVH Magnus (skratta ni) ;-)
Magnus Brobeck
 

Jo jag bara undrar

Inläggav Magnus Brobeck » 2007-11-12/23:48

Thomas Jansson;23718 skrev:Så - då vet vi hur utrycket eld i baken kommit till, man skall värma upp sig lite på kaminen innan start,,,,





http://wiggum.imslab.net/gallery2/main.php?g2_itemId=1893



Vill du ha ett par kronor i bidrag till ett par nya strumpor?

MVH Magnus
Magnus Brobeck
 

Inläggav Jörgen I Larsson » 2007-11-12/23:51

Guzzi-Leif;23746 skrev:-på grund av de kosmiska (och i något fall även komiska) bilderna på Spiff i nya skinnstället. Hinner man förresten upp i så höga farter på gocartbanan att puckelryggen ger full effekt?


Hm, jag får köpa nått annat... kan ju inte ha puckel på gokartbana....
Du har helt rätt.
Jörgen I Larsson
 

Inläggav Marie » 2007-11-13/01:55

Spiff;23751 skrev:Hm, jag får köpa nått annat... kan ju inte ha puckel på gokartbana....
Du har helt rätt.


Ja, nu var det min tur att le åt min egen dumhet.......
Jag trodde ju att den där puckeln var oavsiktlig..... Att han glömt att ta av ryggsäcken innan han krängde på sig skinnstället. :o
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-11-13/06:57

mbrobeck;23750 skrev:Vill du ha ett par kronor i bidrag till ett par nya strumpor?

MVH Magnus


Jag förstår din glädjeyra - att få betala sin restskatt tillhör mina absoluta favoritnöjen. Tänk vad nytta de gör när de hamnar på rätt ställe, fantastiska skolor, fartkameror eller några utredningar till.

Just strumpor har jag inget behov av just nu - köpte 11 par under min resa till Estland (de hade inte flera där jag handlade).

Däremot skall jag till stada idag och inhandla ett tiotal vintermössor, visst - har du lust att lägga några kronor så varför inte,,,,


Ps
Det är inte jag som är på bilden!
Ds
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav Jörgen I Larsson » 2007-11-13/08:02

Thomas Jansson;23718 skrev:Så - då vet vi hur utrycket eld i baken kommit till, man skall värma upp sig lite på kaminen innan start,,,,

Jag det funkar kanon, speciellt för alla som har samma problem som jag att vara lite tröga på morgonen =)



[url="http://wiggum.imslab.net/gallery2/main.php?g2_itemId=1893"]http://wiggum.imslab.net/gallery2/main.php?g2_itemId=1893[/url]


Jag det funkar kanon, speciellt för alla som har samma problem som jag att vara lite tröga på morgonen =)

mbrobeck;23750 skrev:Vill du ha ett par kronor i bidrag till ett par nya strumpor?

MVH Magnus


Nej tack det är pradadesign, det skall vara så. Mode direkt från Italien (det är kanske dax att köpa Ducce också...) ;)

Tittar ni vidare där bland bildena så ser ni även Homers alternativ till kolfiberhjälm.
Jörgen I Larsson
 

Inläggav *Lillan* » 2007-11-15/14:48

Idag har jag nog fått en hel del att le....

jag har nämligen snudd på tappat rösten....och varit tvungen att mer eller mindre vara lite tystare än vanligt :D
Nåt som jag kan ha lite svårt för i vanliga fall :p

//Lillan
Ingalill "Lillan" Nilsson
Användarvisningsbild
*Lillan*
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 2007-10-03/17:38

Inläggav Marie » 2007-11-15/16:52

Nu var det ju inte idag, utan för ett par dagar sedan, men jag log brett i lättnad över att allt slutade lyckligt.

Jag skulle alltså för någon dag sedan flytta en av mina hojar. Tyvärr hade jag bråttom när jag parkerade den för en tid sedan och glömde att sätta upp påminnelsesnodden för skivbromslåset. Givetvis så var allt minne av att skivbromslåset var monterat totalt bortblåst så jag bara startade och drog iväg. Genom något slags övernaturlig akrobatik lyckades jag trots allt att hålla hojen på hjulen, men efteråt uppmätte jag ett 3,5 meter långt spår efter ett blockerat framhjul. Det var i lättnaden över att inte ha gått omkull som det breda leendet spred sig över mitt ansikte.

Och för att lugna Mimmi så är det väl bäst att påpeka att det INTE var 'Kalle' som blev utsatt för misshandeln...
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav Mats Liifv » 2007-11-15/19:08

Marie;23855 skrev: Genom något slags övernaturlig akrobatik lyckades jag trots allt att hålla hojen på hjulen, men efteråt uppmätte jag ett 3,5 meter långt spår efter ett blockerat framhjul. Det var i lättnaden över att inte ha gått omkull som det breda leendet spred sig över mitt ansikte.



Du måste gasat rätt bra för att inte gå omkull. Jag har gjort samma misstag två gånger och naturligtvis rasat i backen båda gångerna. Bra att det gick bättre för dig. Det kan jag glädja mig åt idag!:)
BMW R1200GS Adventure 2015
Användarvisningsbild
Mats Liifv
 
Inlägg: 413
Blev medlem: 1996-05-28/01:00

Inläggav Marie » 2007-11-15/21:29

Mats Liifv;23863 skrev:Du måste gasat rätt bra för att inte gå omkull. Jag har gjort samma misstag två gånger och naturligtvis rasat i backen båda gångerna. Bra att det gick bättre för dig. Det kan jag glädja mig åt idag!:)


Hur det gick till kan jag inte förklara, för det handlade definitivt om tur och inte om skicklighet. Förra gången jag drog iväg med bortglömt skivbromslås (för 3 år sedan) så stöp hojen.
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Ja, se karlar...

Inläggav Mimmi » 2007-11-24/22:05

Hej!

I dag var det inte ett leende, utan ett stort skratt jag fick. Bakgrunden är som följer:

I dag var min käre storebror (jag har bara en bror för huvudtaget) här med sin snöslunga.
Den behövde en översyn, i slutet av säsongen så hade den flödat samt gått väldigt illa.
Efter det att "Mimmi´s magiska fingrar " varit i verksamhet en liten stund startade den på första rycket och lät så fint som bara en lågvarvig tvåtaktare med relativt stor slagvolym gör. Det var bara en ordentlig förgasarrengöring som erfordrades. Dessutom gjorde jag en liten allmän översyn. Men det var snabbt gjort, eftersom det är en liten enstegsmaskin med tvåtaktsmotor.
Eftersom snön lyser med sin frånvaro sedan i februari månad kunde han ju inte provköra den. När den var färdig och han körde ut den till bilen fick han en briljant idé.

---" Undra om den går att ha som lövslunga också?" sade han.

Sagt och gjort, ut på gräsmattan, där det blåst ihop lite löv efter det att min storstädning var färdig.

Jag bara skrattade, ruskade på huvudet och suckade:

--- "Ja se karlar!!":eek:

Efter ett ryck i snöret så startade maskinen, han drog in dödmansgreppet; och se, nog blåste det löv ur utkastaren alltid!:D

--- "Det funkade ju", utbrast Claës med ett gapskratt.

Karlar är sig lika, särskilt de som är födda på fyrtiotalet är helt tokiga och hejdlösa, men härliga och gulliga!:cool:
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Inläggav Räven » 2007-11-25/09:32

Denna trista årstid är det viktigt att hitta lite roligt. Dagens första skratt orsakade Mimmi när hon skrev att vi karlar födda på 40talet är gulliga.
Tack för den Mimmi.
Leende Räven:D
Räven
 
Inlägg: 83
Blev medlem: 2004-08-09/04:50

Inläggav Gunnar Elmgren » 2007-11-25/17:42

Jag fick mig ett leende förut idag, när jag läste Thomas Janssons inlägg i tråden om 'Gudstro och olja' - dock slocknade leendet snart, när jag läste nästa inlägg av Thomas där han deklarerar att han ger upp och drar sig tillbaka från Forumet. Hoppas det inte blir så - alla inlägg hittills från det Janssonska tangentbordet har jag tyckt varit ytterst läs- eller tänkvärda, ofta både och!
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-11-25/21:35

gunnare;24417 skrev:Jag fick mig ett leende förut idag, när jag läste Thomas Janssons inlägg i tråden om 'Gudstro och olja',,,,,,,,


Jag kan väl bara tacka för det fina betyget, själv inte bara ler jag när det hela kommer till - jag gapskrattar!

Ibland när jag misshandlar tangentbordet så kommer jag att tänka på en episod som hände medan jag ännu var ung och hade en liten gnutta fantasi kvar. Av en händelse lyckades jag då slinta så illa med pennan när den var placerad på ledarsidan i en småstadsblaska att chefredaktören blev hotat med stryk om han inte avslöjade vem jag var - oj, vad upprörda en del kan bli för nästan ingenting!

Nu var han en bra karl och avslöjade inte hans källa och det var mig en stor sorg när han en tid senare placerades inlåst i inte mindre än 1 år och 7 månader för att sona ett litet bagatellartat brott han hade råkat genomföra i all hastighet.

Visserligen hade det inget att göra med vad han låtit publicera men uppenbarligen hade han inte riktigt förstått vad artiklarna egentligen hade handlat om och vilka grupperingar det hade retat upp - utan artiklarna hade han säkerligen kommit undan med villkorligt och relativt höga böter. Sverige är ju som vi alla vet inte bara världsbäst utan också en rättsstat men det måste ju givetvis finnas lite gränser i en sådan också!

Dock - då som nu kom det en hel del muntrationer tillbaka - när det svajade som mest för knappt 20 år sedan lär det visst ha varit första gången en ledarsida hade recencerats av läsarna själva på tidningens egen insändarsida - sånt är kul när det händer lite!:D :D
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav T. S. » 2007-11-25/21:58

Igår fick jag besök av Tomas (vi bor på samma ställe).
Det blev det många skratt vid kaffebordet.
Hans källa till historier verkar outtömlig.
Thomas Säwe
Användarvisningsbild
T. S.
 
Inlägg: 304
Blev medlem: 1985-08-01/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-11-25/22:09

Old boxer;24429 skrev:Igår fick jag besök av Tomas (vi bor på samma ställe).
Det blev det många skratt vid kaffebordet.
Hans källa till historier verkar outtömlig.


Jodå, Old Boxer - med herrar som dig i bekantskapskretsen så är det nog ingen större risk att "historieförrådet" töms!:rolleyes:

Får också tacka för hjälpen med anskaffningen av de nya stora & fina packväskorna!
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-11-26/00:18

Jag kommer att le om Thomas stannar.
Jag har lett idag när dottern fick förklara ett mattetal samt norrskenets inre fysik för mig. Så gott att nästa generation får gå ikapp och "köra om"!
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav *Lillan* » 2007-11-26/19:36

Först log jag _inte_ ......men efter en stunds betänketid,så garvade jag rätt ordentligt....(när inte sonen såg mig :D )

Hade tappat upp diskvatten och sköljvatten....skulle ju diska hade jag tänkt...
Gick ner i källaren,för o hänga tvätten.....då hör jag från våningen ovanför att någon har väldigt roligt...tänkte att han har väl börjat diska i vanlig ordning..inget konstigt med det...

Kommer upp....och får se honom nedknölad i sköljbaljan...helnöjd...världens leende i ansiktet...
Först blir jag arg...men ilskan rann av rätt fort..när han spännde ögonen i mig o sa
-MEN mamma,du sa ju att jag skulle bada :D ...ja vad säger man till sitt försvar......

//Lillan (som precis har torkat ett heldränkt köksgolv)
Ingalill "Lillan" Nilsson
Användarvisningsbild
*Lillan*
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 2007-10-03/17:38

Inläggav Torparen » 2007-11-26/20:20

Jag log idag när jag hittade en Honda VFR 800 V-tech -06 med ABS för facila 65000kr till salu på blocket.
Kanske kan man få råd att åka på en modern hoj trots allt, även om det betyder att det är ett annat märke än BMW. :)

//L-E Jönsson
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50

Ränderna går aldrig ur!

Inläggav Mimmi » 2007-12-03/16:09

Idag under min eftermiddagspromenad passerade jag Mor Kerstins Torg här i Kinna. Då fick jag dagens leende.
I ena hörnet av torget, strategiskt placerad, med uppsikt såväl över det som över ett gathörn stod en man. Det var förre kriminalkommisarien Arne.... han är 80+, men rak som en fura. Med händerna på ryggen, vägande på fotsulorna stod han och tittade sig omkring. Det formligen lyste polis om honom. Men en gammaldags snäll polis som man minns från sin barn och ungdomstid, på den tiden de fortfarande fotpatrullerade.

Men enligt bekanta inom polisen så var han en riktig hårding när det behövdes. Han är en av de få poliser jag sett i verkligheten som hade pistol i axelhölster, precis som man ser på film. Han gick omkring på polisstationen utrustad så, utan att något speciellt var i görningen.
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Hoppas det går bra

Inläggav Räven » 2007-12-06/09:44

:) När jag läste i smålandsposten att carlqvists öppnar oves motor igen.
Räven
 
Inlägg: 83
Blev medlem: 2004-08-09/04:50

Inläggav Räven » 2007-12-07/15:37

Alla tillbehör hos oves motor 50 %. Äntligen köpte jag BMW stövlarna.:)
Räven
 
Inlägg: 83
Blev medlem: 2004-08-09/04:50

Inläggav Torparen » 2007-12-08/14:32

Startade upp hojen idag inför besiktningen på Tisdag. Och förstår egentligen inte längre varför jag trånar efter nya hojar, när jag redan har en sådan fantastic maskin i garaget. :) Lägre körbar vikt kanske? Tja, jag har själv tappat tio kilo, och om jag lämnar 10kg onödig packning hemma till nästa resa, så kommer 2008 års modell av "Der Alte" vara 20 kg lättare i kurvorna.
Således: R80GS rules! :D




//L-E Jönsson
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50

Så glad jag är...

Inläggav Mimmi » 2007-12-14/18:28

... över det faktum att dagen nu inte kortar sig mera på eftermiddagen!:)
Nu står det stilla till den 19:e, men dagen efter går solen ned 1 minut senare!
Det går mot ljusare tider på alla sätt:)
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Inläggav Jörgen I Larsson » 2007-12-14/18:38

Mimmi;25869 skrev:... över det faktum att dagen nu inte kortar sig mera på eftermiddagen!:)
Nu står det stilla till den 19:e, men dagen efter går solen ned 1 minut senare!
Det går mot ljusare tider på alla sätt:)


Nu fick du mig att le också o/

+ att första bankörningen är bokad ;)
Jörgen I Larsson
 

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-12-18/23:18

Dotterns betyg på de tre senaste proven (1.världskrigets historia, Optikens mysterier samt Ängelsska) gjorde mig stum av beundran samt fick mig att le med hela kroppen.

Hajar inte att en 15-åring orkar hålla den standarden månad efter månad, år efter år och vara trevlig till på köpet. Till yttermera visso hinner hon med sin pojkvän, andra vänner samt ett mycket stort projektarbete i moral/etik vilket avslutas med en resa till Polen/Ukraina om en månad.

Huga!
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Jörgen I Larsson » 2007-12-19/22:52

Inte så stort men idag såg jag Sturup Raceway! (va lite tidig till flyget) så vi tog en sväng för att titta på banan :D
Jörgen I Larsson
 

FöregåendeNästa

Återgå till OT-forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst