Tveksam publicitet....

Inläggav kave » 2007-10-12/20:27

Härligt att vi har seriösa tidningar som bryr sig om oerhört viktiga diskussioner i forum. Hur orkar folk bry sig vad som skrivs i skräptidningarna? Hur orkar politiker på riksnivå bry sig? Gör man vad som helst för publicitet?
Hur skulle det vara om tidningarna ägnade lite åt viktiga händelser i världen.
kave
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 2004-05-02/13:40

Inläggav Janne Hammarström » 2007-10-12/21:15

Helmetrock;22189 skrev:Marie:
Vilket elände du skulle drabbas av!!
Även om jag inte tyckte om det du skrev, så hade ett PM från moderatorn varit tillräckligt....
Och jag misstänker att det här aldrig hade blivit så stort om inte vår kära Sahlin börjat gnälla om det!

/Rickard

Hej!
Jag vill bara veta varifrån du fått att Sahlin gnällt. Jag såg inte den ursprungliga tråden utan har bara fått referat. Men det är möjligt att det var så i ursprungstråden. Tacksam för svar.
Hälsningar
Janne Hammarström
BMW K 1200 RS -01
Janne Hammarström
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 2003-04-30/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-10-12/22:22

kave;22196 skrev:Härligt att vi har seriösa tidningar som bryr sig om oerhört viktiga diskussioner i forum. Hur orkar folk bry sig vad som skrivs i skräptidningarna? Hur orkar politiker på riksnivå bry sig? Gör man vad som helst för publicitet?
Hur skulle det vara om tidningarna ägnade lite åt viktiga händelser i världen.


Jag delar din förvåning över att tidningarna körde detta, särskilt att de stora drakarna hängde på. Nåja; samtliga tog snabbt bort det från de digitala löpen.

Däremot håller jag inte med dig i frågan viktigt/oviktigt. Jag tyckte hela tiden att det faktiskt var en viktig fråga.
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Nyteknik » 2007-10-12/23:08

Helmetrock;22189 skrev:Hoppas du kommer tillbaka till politiken...
Tycker du av ren och skär sympati eller menar du att politiska förtroendeuppdrag kan innehas oavsett värderingar, omdöme och empatisk förmåga? :confused:
Användarvisningsbild
Nyteknik
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 2006-02-01/19:53

Inläggav Stefan Tjust » 2007-10-12/23:15

Guzzi-Leif;22210 skrev:Jag delar din förvåning över att tidningarna körde detta, särskilt att de stora drakarna hängde på.


Tänk dig följande:
Du är nybliven partiledare med "media appeal"och du får veta att någon på andra planhalvan (spelar ingen roll vilken nivå) uttalar sig respektlöst om en av det egna partiets ikoner.
1. Skulle du ta chansen att göra ett nummer av det?
2. Är du verkligen förvånad över att tidningarna hakar på?

Naturligtvis har Sahlin serverats historien och naturligtvis hade det aldrig blivit något om det varit en person utan politiska uppdrag som fällt uttalandet. Sett ur riksmediaperspektivet är det förstås en höna av en fjäder.
Användarvisningsbild
Stefan Tjust
 
Inlägg: 143
Blev medlem: 2005-12-20/01:00

Inläggav Nyteknik » 2007-10-12/23:33

Lime;22079 skrev:Betyder det att allt tyckande och tänkande som man själv gör i fortsättningen inte skall tillåtas på BMW-klubbens forum, utan bara det som är tillåtet och godkännt av BMW-klubbens styrelse eller annat liknande organ får framföras?? :confused:
Jag antar att du spelar oförstående. Det som skrevs hade förstås aldrig nått någon större offentlighet eller varit något att bry sig så mycket om ifall det inte hade skrivits av någon med politiska förtroendeuppdrag. Den som har fått andra människors förtroende att fatta politiska beslut kan förstås inte säga/göra vad som helst utan att det får konsekvenser. Så är det och så ska det vara.
Användarvisningsbild
Nyteknik
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 2006-02-01/19:53

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-10-13/11:30

Alexander;22216 skrev:Tänk dig följande:
Du är nybliven partiledare med "media appeal"och du får veta att någon på andra planhalvan (spelar ingen roll vilken nivå) uttalar sig respektlöst om en av det egna partiets ikoner.
1. Skulle du ta chansen att göra ett nummer av det?
2. Är du verkligen förvånad över att tidningarna hakar på?

Naturligtvis har Sahlin serverats historien och naturligtvis hade det aldrig blivit något om det varit en person utan politiska uppdrag som fällt uttalandet. Sett ur riksmediaperspektivet är det förstås en höna av en fjäder.


Tror du det? Borde det inte ha börjat i rikspressen i så fall?
Tror nog snarare det handlade om en lokal historia där man tyckte sig ha funnit något "scoopigt" som kunde förstärkas med Monas reaktion. Att det sedan rasade vidare till AB o Expressen kan nog handla om en Mona-effekt.
Nåja, media delade ju din bedömning om fjäderfäna och drog bort alltihop efter några få timmar. Skönt.
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Lime » 2007-10-13/11:58

Magnus Hedin;22158 skrev:Om man följer länken till HD som klabbarpan bifogade i inlägg #14 ovan ser man att det faktiskt finns en skärmdump på inlägget.


Hmm... Det där strider nog egentligen mot upphovsrättslagen. Om inte tidningen har hämtat in tillstånd att återge delar av forumet från styrelsen. ;) Här ska stämmas tidningar!!!
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Inläggav Lime » 2007-10-13/12:00

crv;22164 skrev:Marie ligger redan nere för räkning och hon förtjänar inte mer stryk.
Och jag saknar er alla på dom andra trådarna, det bara ekar där :rolleyes:

Nä nu börjar vi snacka hoj igen :D


Kan inte instämma mera, så jag stänger den här tråden nu.

Nu lyfter vi blicken och tittar frammåt mot nästa svängpunkt istället.
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Inläggav Lime » 2007-10-13/12:03

Arne Lindgren;22165 skrev:Så sant du skriver... Det förkastliga hände för 22 år sen. Preskribtionstid för ett brott som kan ge livstid är 25 år och för ett brott som kan ge ett års fängelse är två år. Nån j-a gång ska det få vara passerat och ogiltigt.

Marie, det är inte på grund av dig jag raderar alla mina gamla inlägg härinne.

Det beror på att nånstans finns en person som inte tvekar att använda moralpanik som ett vapen för att jävlas när man inte får sin vilja fram på annat sätt.. Tills jag vet vem det är törs jag inte synas med något inlägg som kan vändas emot mig på ett tveksamt sätt.

Och HåkanH.. :D Du har fortfarande forumets läckraste Avatar. :p


Radera bara de inlägg som du känner att du som person inte helt och fullt kan stå för. Det du tror på och står för finns det ingen anledning att ta bort.

Och den eller de som tipsat behöver inte heller få mer stryk nu. Jag är övertygad om att de(n) också tycker att det får vara nog nu.
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Inläggav Lime » 2007-10-13/12:10

Och därmed stänger jag den här tråden och tycker att vi nu lyfter blicken mot nästa svängpunkt istället.

Det kommer att komma en tråd under vintern där ni kommer att få möjlighet att framföra åsikter om de styrande regler och processer som kommer att tas fram av styrelsen m.fl. om vad som gäller på forumet.
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Föregående

Återgå till OT-forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst