Claessons i Bromölla

Claessons i Bromölla

Inläggav HMRHMR » 2007-12-19/16:28

Ryktet säger att Claessons i Bromölla tar över som BMW handlare efter konkursade Oves Motor. Vidare så lär det vara så att dom även tar över Jan Johansson som BMW-säljare från Oves. Start i mitten av januari.

Lite osis att jag precis beställt en ny BMW. Jan är en trevlig prick och det hade varit kul att låta honom få ordern.
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Inläggav klabbarpan » 2007-12-19/16:49

Vad säger ryktet mer då? Vad händer med Olofström och Vetlanda? Jag vet att det blev uppköpt men de som köpte lär väl inte driva det vidare?
klabbarpan
 
Inlägg: 66
Blev medlem: 2005-07-20/21:09

Rykte och fakta

Inläggav Peter Håkansson » 2007-12-19/20:58

klabbarpan;26175 skrev:Vad säger ryktet mer då? Vad händer med Olofström och Vetlanda? Jag vet att det blev uppköpt men de som köpte lär väl inte driva det vidare?


Hej Klabbarparn,

Vad jag vet så är det Carlkvist i Tingsryd som köpt hela lagret.

Jag köpte min första BMW (R 1100 Rs) av dem förra fredagen. Det var de som var den juridiska säljaren. Jag tror att den snabba expansionen tillsammans med den dåliga sommaren som blev för tungt för dem. Jag tror att Oves i Olofström som troligen varit motorn i firman kommer att finnas kvar, men att de andra försvinner, men det är bara min gissning. Är det någon som vet var man fixar en toppbox till min 1100 till ett rimligt pris? // Peter.
Peter Håkansson
 


Återgå till OT-forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst