Bakstötdämpare R 75/7

Köp-annonser placeras här.
OBS kategorireglerna ovan.
Kategoriregler
Kategoriregler
Här gäller självklart dom vanliga reglerna plus: - Endast säljes- eller köpesämnen resp bytes etc. - Varje trådrubrik ska innehålla namn på det man vill sälja/köpa/byta - Pris ska finnas med i annonsen. - Varan ska ha anknytning till motorcyklar, företrädesvis BMW - Inga diskussioner mer än om varorna som annonseras får ske. - Om ni vill en enskild person nånting skicka ett PM - Ta bort tråden när varan sålts/köpts eller skriv *KÖPT* i rubriken på första inlägget samt tryck på den lilla ”utropsteckensymbolen" så tar en moderator bor tråden.- Endast privatpersoner tillåts annonsera - Om man vill länka till annan annonsplats skall det även finnas en komplett beskrivning här. Annonser med enbart länk eller bristfällig beskrivning raderas.

Bakstötdämpare R 75/7

Inläggav Stefan Ögren » 2018-05-08/15:19

Hej därute; är det någon som har ett par begagnade original bakstötdämpare till R 75/7 eller liknande. Är på jakt efter såna med fjäderanspänningshantagen och svarta eller kromade fjädrar. De behöver inte vara i nyskick men inte helt slut heller. Rostiga fjädrar gör inget då jag har mina gamla svarta kvar som är fina. Koni/Ikon kan gå bra det med men helst original. De ska sitta på min gamla PO-A från -77... ;)
Mvh Stefan Ögren Olsäter 070-362 25 50
Stefan Ögren

Re: Bakstötdämpare R 75/7

Inläggav Stefan Ögren » 2018-05-11/21:23

Jag har åtminstone tillfälligt löst problemet med mina bakstötdämpare; har konverterat mina gamla originalfjädrar med piratdämparnas stötdämpare. Lite kaprondell, svets och färg och farbror Frej har ett par "nya" bakdämpare som ser nästan original ut. Dessutom beter de sig nästan som original också...
Mvh Stefan Ögren
Stefan Ögren

Inläggav Stefan Ögren » 2018-05-31/14:19

Nu har jag fått tag på ett par beg "original" OEM BMW bakstötdämpare. Med dessa på går cykeln som det anstår en gammelboxer. Ägaren är helnöjd... :D
Stefan Ögren

Inläggav Stefan Ögren » 2018-06-11/13:27

Stefan Ögren skrev:Hej därute; är det någon som har ett par begagnade original bakstötdämpare till R 75/7 eller liknande. Är på jakt efter såna med fjäderanspänningshantagen och svarta eller kromade fjädrar. De behöver inte vara i nyskick men inte helt slut heller. Rostiga fjädrar gör inget då jag har mina gamla svarta kvar som är fina. Koni/Ikon kan gå bra det med men helst original. De ska sitta på min gamla PO-A från -77... ;)
Mvh Stefan Ögren Olsäter 070-362 25 50
KÖPT!
Stefan Ögren

Återgå till Köpes