Bromsljus ligger på...

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Bromsljus ligger på...

Inläggav harolm » 2010-03-23/22:25

Har en F650GS Dakar-03 där bromsljuset ligger på hela tiden.När jag kopplat ifrån både
hand o fotbromskontakt är det släckt. Vad är sannolikheten att både hand o fotbromskontakt går
sönder samtidigt? Kan det vara nåt annat problem?
Nån som vet...
/Harry
harolm
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-03-23/21:49

Re: Bromsljus ligger på...

Inläggav ladelai » 2010-03-26/20:36

Hej,

Jag vet inte vart kontakterna sitter men vad händer när du tar bort en i taget? De kanske sitter i samma kontaktdon men du kanske kan lösa det med en liten bygling?

Får du reda på det vet du vilken broms som är problemet, rent logiskt.

För att sno tråden, hur fungerar det när man drar åt handbromsen? Vart sitter lägesställaren för den som gör att bromsljuset lyser?
ladelai
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 2009-01-20/12:26

Re: Bromsljus ligger på...

Inläggav harolm » 2010-03-28/17:59

Problemet är löst. Bägge microswitcharna för hand o fotbroms hade hamnat ur position.Därför ingen skillnad när jag kopplade ifrån bromsljuskontakterna en i taget för att lokalisera problemet.
Tack ändå för tipset. Det peppade mig att vara mer nogrann vid felsökningen.
harolm
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-03-23/21:49


Återgå till F, C & G encylindriga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst