vart sitter luftfiltret? BMW F650 Funduro

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

vart sitter luftfiltret? BMW F650 Funduro

Inläggav motfoting » 2010-05-28/12:48

nej jag är inte speciellt bemästrad på min hoj, vet att jag är dålig....
men jag skulle vilja veta vart luftfiltret sitter på min funduro.. är det lätt att komma åt?

mors
motfoting
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2008-07-14/14:47

Re: vart sitter luftfiltret? BMW F650 Funduro

Inläggav Mimmi » 2010-05-28/13:28

Hej!

Jag vet inte vilken årsmodell det handlar om, och eftersom jag inte kan så mycket om dessa modeller kan jag bara göra så här:
Jag bifogar en bild ur ETK som visar en av 650-varianterna av årsmodell mitten -90tal, -tidigt -00tal. Kanske jag träffar rätt i årsmodellen och då kan det eventuellt vara till hjälp.

B0004310.png


Av bilden kanske Du kan lista ut var filtret är placerat...
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Re: vart sitter luftfiltret? BMW F650 Funduro

Inläggav Björn Johnson » 2010-05-28/13:53

Saxar nedanstående inlägg från detta forum där du hittar samma fråga som du nyss ställt. På Mimmis bifogade bild är det väl nummer 7 som är själva filtret.

"If its a Funduro like mine then its under the left hand cover behind the starter solonoid, held in by 2 8mm head bolts top and botton. Take the cover off and the foam airfilter in its holder will slide out."

Här hittar du också en, mer utförlig, beskrivning på hur det går till. Läs framförallt punkten "Removal" där du hittar två klickbara länkar som visar bilder på var du hittar filtret och hur det ser ut när du har plockat bort det (Air Filter Location respektive Air Filter Exposed)

Lycka till!
R1150GS, R100GS, C1 200, EC135
Användarvisningsbild
Björn Johnson
 
Inlägg: 2127
Blev medlem: 1985-08-01/01:00


Återgå till F, C & G encylindriga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst