Passagerare GS 650 enstånka?

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Passagerare GS 650 enstånka?

Inläggav Seke » 2010-11-11/10:17

Eftersom jag kommer att köra mycket med passagerare, främst dagsturer eftersom större hoj finns för touring, och lite packning så skulle jag bli väldigt tacksam om åsikter från er med erfarenhet om detta. Har hört talas om folk som rest långt två st. på denna hoj GS 650 enstånka och allt går naturligtvis beroende på vilka krav man har.

Tänker på utväxlingen i första hand om det skulle vara till stor fördel att dreva om cykeln heller funkar det tillfredställande med standard?
Mvh / Seke

Visst blir livet roligare på två hjul!
Användarvisningsbild
Seke
 
Inlägg: 32
Blev medlem: 2010-11-01/03:28

Re: Passagerare GS 650 enstånka?

Inläggav Konsument » 2010-11-12/22:37

Om du ska åka lagligt i Skandinavien och inte ska böka omkring i besvärliga skogsförhållanden så ser jag ingen anledning till omdrevning. Men vid mycken tråkåka på asfalt så kan det väl ha hänt att jag letat efter en sjätte växel...

Men att skjutsa har jag liten, eftersträvad, erfarenhet av... ;-)
Mina 190 cm och passagerares samma antal cm gick an under en tur på ca 25 mil men jag upplevde körställningen som lite trång.
Användarvisningsbild
Konsument
 
Inlägg: 1926
Blev medlem: 2002-04-29/01:00

Re: Passagerare GS 650 enstånka?

Inläggav Gunnar Elmgren » 2010-11-12/22:47

Jag har bara skjutsat högst sporadiskt på min "stånka", men vid dessa tillfällen har jag förvånats över hur pass obesvärad hojen faktiskt varit. Utväxlingen är ju faktiskt hyfsat låg i original, jag har inte reagerat på att det skulle krävas lägre utväxling för att åka "2-up". Däremot krävs det att man vrider upp fjäderförspänningen ordentligt bak, hojen "knäar" annars betänkligt under lasten av två fullvuxna.
Några längre turer har det inte varit frågan om, så jag kan inte uttala mig om komforten.
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Re: Passagerare GS 650 enstånka?

Inläggav hebymats » 2010-11-13/09:16

Med full packning och passagerare känns hojen trång, men orken är det inget problem med
har orginaldrevning.
Endast passagerare tycker jag att det fungrar bra.
hebymats
F800GSA F650GS Dakar R100RT
Varje MC-tur är ett äventyr.
Användarvisningsbild
hebymats
 
Inlägg: 722
Blev medlem: 2009-10-15/21:23

Re: Passagerare GS 650 enstånka?

Inläggav Seke » 2010-11-13/12:13

Tack för svar!

Låter bra det där att en omdrevning inte är nödvändig. Kommer inte heller att ha särkilt bråttom under våra små utflykter det handlar om i närområdet, max 2 ggr 10 mil. För övrigt är vi inte särskilt storvuxna någon av oss så det kommer nog att fungera komfortmässigt också.
Mvh / Seke

Visst blir livet roligare på två hjul!
Användarvisningsbild
Seke
 
Inlägg: 32
Blev medlem: 2010-11-01/03:28


Återgå till F, C & G encylindriga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron