urmo skrev:Hej Alla och tack för förslagen.
Det hela är jätteskumt. När jag kom hem från jobbet gick jag ut för att testa koppla in laddaren och se om det blev någon skillnad. På chans så provade jag dock att starta den igen och döm om min förvåning då den startade precis normalt!! Hon har nu körst dagligen sen dess utan det minsta tendens till problem.
Har ingen aning vad som kan vara problemet om det nu överhuvudtaget var något. Spontant så känns det som jag har fått totalt hjärnsläpp eller något och inte vridit nyckel i rätt läge men jag höll på och provade flera ggr med samma resultat så det verkar konstigt.
Eventuellt skulle det ju kunna vara som någon påpekade att något är glappt och att det bara är en tidsfråga innan det händer igen, vi får se.
Mvh
Urmo
Hej.
Jag hade liknande problem när jag hade min F650GS. Det hände mig då och då att hojen inte ville starta. Jag upplevde att det var något med elsystemet som var fel (utan att jag har belägg för det då jag inte är så pass kunnig på teknik för att kunna se det). Jag kom dock alltid iväg efter ett tag, men det kunde hända att jag stod 30 min på morgonen utan att komma iväg.
När jag köpte hojen hade den inte gått många mil innan batteriet hade bytts. Trots det fick jag själv byta batteri relativt snabbt. Första året troligen mest för att jag lät hojen stå under vintern utan att underhållsladdas (flickväns far tyckte inte det var nödvängigt och hojen stod i hans garage) Jämförde med min flickväns dåvarande hoj och den verkade inte alls "suga" lika mycket batteri över vintern. Trots laddning av batteri (ctekladdare) upplevde jag alltid att hojen var mkt klen att starta på våren, som om det var något som låg och tjuvdragit ström i onödan. Jag visste inte då att man troligen kunde låtit batteriet sitta i vid laddning varje år så jag meckade alltid bort det (vilket jag upplevde bökigt med alla kåpor som passade dåligt) och varje gång lät det som om elsystemet fick spel bara av att jag tog bort en av kablarna till polerna (trots rätt ordning). Det klickade och surrade och lät om hela instrumentpanelen.
Tillsammans med en del övriga problem, som nämnts i andra trådar, med t.ex. läckande packningar från framgaffeln (bärgning) kabel till oljetrycksmätare som hoppat ur vilket gav intryck att något var fel med motorn (bärgning) och högt slitage av bakbromsbelägg och allt för ryckig gång fick mig till slut att ge upp hojen. Bytte till en import R1150 GS -01 som jag nu kört 4.000 mil med utan något incident alls. Har inte ångrat mig en sekund.