Problem med BMW 650f Fnduro -96

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Problem med BMW 650f Fnduro -96

Inläggav Tolan » 2011-07-13/21:07

Hej

Tänkte höra om någon vet om detta är en svaghet på denna hoj, en BMW 650f Funduro -96 som gått 5100mil men dessa Rotax motorer är kända för att gå långt. En kompis hade haft den stående i 3år så jag tänkte att jag skulle se över den. Bytte olja, packboxar i gaffeln samt stift "sitter 2st på den" & båda filtren. Tog även bort förgasarna eftersom det är 2st på denna & gjorde rent ordentligt samt tog bort flottörhuset samt munstycken & tittade på membranet samt nålen. Den går igång nästan direkt om den är kall & man inte kört med den innan & detta utan choke. Visst för att hålla kvar varv innan den blir varm får man köra lite med choken. Men sen när man kör med den så är gången väldigt ryckig & den får för sig att stanna vid rödljus eller när man kör långsamt. Sen om den är varm & man kanske går & äter t,ex för att sen åka iväg så vägrar den starta om man inte står & nöter startmotorn ett tag alt full gas. Det är så att en annan person ska ta mckort & hon vill gärna köra på den men inte riktigt som den går nu. Var & tittade på den igår & började ta bort stiften, inte gyllenbruna snarare mer åt vita hållet som tyder på mager blandning. Men eftersom den stort sett går igång utan choke när den är kall så borde den få mkt bränsle iallafall i början? Någon som har tips eller erfarenhet vad det kan vara vore väldigt önskvärt då övningskörning hägrar.
Tolan
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 2011-07-13/21:02

Re: Problem med BMW 650f Fnduro -96

Inläggav Tolan » 2011-07-13/21:07

Provade ikväll att verkligen ta isär förgasarna ordentligt & körde lufttryck & ståltråd för att komma åt. KOlla position på nål, flottörnivå, luftskruv 3 1/2 mm. Väl tillbaka på hojen så startar den direkt & den finns bättre men tänker aha kan väl prova stänga av & låta den stå 10 så provar jag starta den igen. Nästan omöjlig att starta & skruvade ur stiftet & de var inte ens blöta när man försökte köra full gas eller choke. Har fått tips om O-ring i flottörhuset till nålen mm som kan göra att den blir överfull men som sagt inget pissar ur förgasaren. Vad mera?
Tolan
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 2011-07-13/21:02


Återgå till F, C & G encylindriga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst