Hur man stryper en 650 gs till 25 kw

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Hur man stryper en 650 gs till 25 kw

Inläggav Kalle Olsson » 2012-03-08/21:50

Hej på er!

Tänkte bara dela med mig lite, om hur det går till när man stryper ner en 650 gs till 25 kw.

Bild
Bild


Som ni ser på bilden så finns redan ett färdigt fäste för gasvajern, allt man behöver är den lilla brickan som jag beställde ifrån bmw samt ett intyg på att den är strypt till 25 kw. Brickan kostade ca 60 kr och intyget fick man gratis, väldigt simpel lösning. Behöver nog inte förklara så utförligt, men allt brickan gör är att förkorta avståndet mellan gasvajer"hållaren" och spjällhuset vilket gör att vajern kan styras om till det inre förgjutna platsen. Vilket resulterar i att gashandtaget inte går att dra runt lika mycket.

väldigt simpelt förklarat, bjuder på stavfel och annat gott ;) Hör gärna av er om något var oklart.
Senast redigerad av Kalle Olsson 2012-03-09/22:56, redigerad totalt 1 gång.
// Karl Olsson

Bmw r nine t
Kalle Olsson
 
Inlägg: 120
Blev medlem: 2012-01-30/15:59

Re: Hur man stryper en 650 gs till 25 kw

Inläggav Gunnar Elmgren » 2012-03-08/22:31

Snyggt Kalle!

Mycket instruktiva bilder, och roligt att det var så pass rimlig kostnad.
Lycka till med besiktningen nu!

Vore också kul att se lite bilder på "putsarbetet" - hur har det gått med lack av motorkåporna?

(Men du - det är ingen förgasare, Du har ju faktiskt insprutning på hojen. Spjällhus brukar det väl kallas....) ;)
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Re: Hur man stryper en 650 gs till 25 kw

Inläggav Kalle Olsson » 2012-03-08/23:03

Tjena Gunnar!
tackar för det, "putsarbetet" har gått kanon! Hela cykeln är rejält tvättad, motorn är lackerad och ser nästintill ny ut, ramen är lackerad på de ställena där det hade bildats ytrost(hittade en nästan indentisk färg med orginalet som sitter på ramen). Trycktestade kylaren och fann ett minimalt hål vilket jag lagade med lite "quicksteel" så den fungerar galant. Bromsskivan bak var rejält sliten,slitaget var under den "rekommenderade" nivån, framskivan hade inte mycket kvar den heller. Så jag valde att köpa ett par nya, beställde ifrån louis.de(trevliga dom där tyskarna), nu väntar en vecka i alperna med efter det så blir det besiktning och börja övningsköra och förhoppningsvis så har jag kortet inom snar framtid!

Är mycket nöjd med cykeln, många tack till dig!
Som sagt så bjuder jag på en del fel :D Mer bilder kommer inom kort!
// Karl Olsson

Bmw r nine t
Kalle Olsson
 
Inlägg: 120
Blev medlem: 2012-01-30/15:59


Återgå till F, C & G encylindriga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst