av Gunnar Elmgren » 2012-06-06/23:15
Hmmmm......
Inte behöver Du dumstrut, Claes!
Ser på Dina bilder, att nedre inre lagerbanan såg ut som det gjorde på min "guling" - jag hade ett tydligt "hack" i rakt fram-läget, och det var rätt obehagligt att köra med. Klar felkonstruktion som jag ser det, och det verkar drabba alla hojar förr eller senare (mig hände det vid ca 4.000 mil).
Jag drar mig också till minnes, när jag ser bilderna, att jag använde de gamla lagerbanorna som "mellanlägg" när jag knackade i de nya - fast det är väl så dags att komma med nu, när Du redan löst det.......
Brickorna tror jag inte jag bytte, jag kunde få ut de gamla lagerbanorna utan att skada brickorna.
Ett tips jag fick var att kolla ansättningen av lagret efter något tiotal mil, när det hela "satt sig". Det visade sig vara bra, för det behövde sättas åt lite till - plus att jag då passade på att packa lagren rejält med fett, för att i möjligaste mån hindra vatten och smuts att tränga in (troligen fåfängt, men ändå....)
Kablarna till brytarna för handtagsvärme och ABS är ett sorgligt kapitel - Du är inte ensam, jag lödde nog om dom minst 5 gånger. Till sist tröttnade jag, och skarvade på en bit kabel plus kontaktstycken, så det gick att ta loss brytarpanelen och lägga den åt sidan medan man höll på att meka - det var ganska ofta det behövdes.......
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24