Jag har en GS-Dakar -04, och försöker få loss muttern. Sitter som skam.
Lusläser http://faq.f650.com/FAQs/Chain_Sprockets_FAQ.htm#Changing your Chain and Sprockets men hittar inget om vilket håll.
Någon som vet?
Gunnar Elmgren skrev:/.../
Har Du reparationsmanualen? Annars kan jag maila den till Dig som .pdf-fil.
Claes Jonsson skrev:Tack gunnar.
Laddar ner manualen nu. Det får bli kvällsnöjet att luska ut hur man får loss muttern.
Jag har gått som katten kring het gröt i flera dagar nu, för jag misstänkte att muttern skulle vara tuff.
Har ju inga riktigt bra verktyg heller. Lite kort spärrskaft. Men hylsan passar bra. Fick knacka på den lätt med en hammare.
tstadin skrev:Öhhh, nu ska vi se
1) Åtdragnmoment 140 Nm
2) Loctite 243
3) Vikbricka.
Jag tror de skämtar med dig!
Det drevet lär du ALDRIG få loss utan skärbrännare.
De flesta 1-cyl BMW verkar dela i stort sett samma motor och när man monterar främre drevet på min G650X ska man först smörja utgående axeln med High Perf fett och sedan dra åt skruven (M10) med 40 Nm - inget annat. Inget Loctite, inga vikbricor och 100Nm mindre moment än vad som anges ovan.
DaK skrev:tstadin skrev:Öhhh, nu ska vi se
1) Åtdragnmoment 140 Nm
2) Loctite 243
3) Vikbricka.
Jag tror de skämtar med dig!
Det drevet lär du ALDRIG få loss utan skärbrännare.
De flesta 1-cyl BMW verkar dela i stort sett samma motor och när man monterar främre drevet på min G650X ska man först smörja utgående axeln med High Perf fett och sedan dra åt skruven (M10) med 40 Nm - inget annat. Inget Loctite, inga vikbricor och 100Nm mindre moment än vad som anges ovan.
Nu handlade det inte om en G650X utan om en F650GS!
Claes Jonsson skrev:Men jag monterade utan låsvätska.
Claes Jonsson skrev:Blir det bättre om man varje gång sätter dit ny bricka tro?
Återgå till F, C & G encylindriga
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst