Reservskruvar till BMW G650x

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Reservskruvar till BMW G650x

Inläggav Anders Kangemo » 2012-12-14/20:21

När man varit ute åkt en del i skogen och skakat runt kan det hända att en par skruva skakar loss. Någon som vet var kan kan köpa en "skruv satts" till Hojen eller liknade? Eller måste man åka till BMW och köpa original?

//Anders
//Anders
BMW R1200 GS -13
Anders Kangemo
 
Inlägg: 63
Blev medlem: 2008-12-09/22:57

Re: Reservskruvar till BMW G650x

Inläggav Mats Ramnefors » 2012-12-14/22:38

Hej
Jag kollade exakta dimensioner på realoem och köpte via postorder från Jaeger Motorpsort i Tyskland. I mitt fall var det titanskruvar till bromsoket. Skall du ha aluminium finns det nog på närmare håll och mycket billigare. Titanskruvarna var 100 kr styck.

Det verkar som vissa skruvar är I standarddimensioner andra är special där du antagligen får gå till någon BMW verkstad.

/Mats
Mats Ramnefors
R1200R/2015
Användarvisningsbild
Mats Ramnefors
 
Inlägg: 285
Blev medlem: 2008-02-14/17:26

Re: Reservskruvar till BMW G650x

Inläggav Bo Rönnbäck » 2012-12-15/11:31

Endast en gång under många års åkande har jag tappat en skruv. Och jag har bara mig själv att skylla. Skruvar man fast skruvarna på rätt sätt och kontrolldrar dessa då och då så sitter dom kvar.
Men vill man vara på den säkra sidan så skaffar man några långa helgängade M5, M6 och M8 och dubbla muttrar. Skruvlängden ställs in steglöst med muttern, voilà du kan ersätta den förlorade skruven provisoriskt.

Till min G650X skall jag köpa några av de speciella karosskruvarna att ha med som reserv i alla fall.
G650X Challenge.
Användarvisningsbild
Bo Rönnbäck
 
Inlägg: 138
Blev medlem: 2008-05-11/20:51


Återgå till F, C & G encylindriga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst