generator- eller batterifel 650gs?

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

generator- eller batterifel 650gs?

Inläggav malaurin » 2013-04-13/13:47

Jag är sedan några dagar ägare till en f650gs 01:a som har lite småfel, varav ett är batteriet. När jag glad i hågen kom ut första morgonen för att köra min nya hoj till jobbet var batteriet helt dött, så jag fick vackert åka bil istället.
På kvällen kopplade jag på en ctek comfort indicator på batteriet och laddade den under natten. På morgonen fanns det kraft nog att starta batteriet och jag kunde köra till jobbet.
Nä jag sedan tittade till hojen en timma senare så blinkade indikatorn rött och jag ställde den på laddning på jobbet innan jag åkte hem.
sedan lät jag den stå utan laddning under natten för att se vad som skull hända och imorse när jag kollade så blinkade den rött igen och jag tänker att det är batteriet som är kass, men kan det vara generatorn som inte laddar batteriet som den ska? Inga lampor har tänts under körning eller så.
Batteriet är av den gamla typen som måste fyllas på med vatten vilket jag gjorde när jag monterade laddkabeln häromkvällen.
R1150RT ’00
(F650GS '01)
(BMW R850R '03)
Saab 9-5 2,0 BioPower '00
Användarvisningsbild
malaurin
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 2010-05-20/21:31
Ort: Partille

Re: generator- eller batterifel 650gs?

Inläggav Håkan » 2013-04-13/14:33

Hej malaurin.
I de allra flesta fall beror såna här problem på att batteriet är kass.
Ett batteri bör testas under belastning. En firma som säljer batterier bör kunna hjälpa dig med det.
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö


Återgå till F, C & G encylindriga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst