Strålkastare lös i vänsterkant

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Strålkastare lös i vänsterkant

Inläggav Konsument » 2013-07-07/21:36

Har någon mer råkat ut för att strålkastaren lossnat i vänsterkant?
Går lätt att trycka den på plats igen men det känns som den sitter alltför löst jämfört med höger sida.

Snabbkik utan demontering gav intrycket att bussning nr 9 på bifogad bild trycks in i ett rektangulärt hål/ram.

Förslag på åtgärd?

EDIT: En bra ficklampa gjorde att jag såg en liten spricka ==> ramen för "click-fästet" var av... Blir till att försöka limma. :oops:

EDIT 2: Testade att limma med snabblim som inte var avsett för PP-plast. Dock stelnade det såsmåning om så jag vågade mig på att försöka trycka lampan på plats. Gårdagens magiska grustur om ca 45 mil, inklusive många håligheter och rejäla smällar ibland, lyckades inte rubba lampan ur sitt läge! Hoppet lever vidare om att det räckte. :D

Framlampa.JPG
Användarvisningsbild
Konsument
 
Inlägg: 1926
Blev medlem: 2002-04-29/01:00

Återgå till F, C & G encylindriga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst