Vilken typ av fälgbanor till F650-nav?

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Vilken typ av fälgbanor till F650-nav?

Inläggav Dr_Cotton » 2014-01-22/16:52

Hej.

Jag skulle vilja montera 19x2,15 eller 19x2,50 fälgbanor på ett par F650-nav (fram och bak) men blir inte klok på vad jag ska köpa. I Tyskland (där jag bor) benämner de borrningarna i fälgen med A-Punzung och B-Punzung eller A-Felgenbohrung och B-Felgenbohrung. Nu är jag inte helt säker på att detta gäller moderna motorcyklar men är det någon som vet vad för typ som eventuellt passar med F650-nav (modellen som heter 169 något tror jag)?

Passar dessa:
http://www.ebay.de/itm/Enduro-MX-Felge-Felgenring-RIM-goldspeed-19-x-2-15-KTM-sx-exc-yz-cr-excel-talon-/161095199152?pt=Kraftrad_Felgen&hash=item258205a9b0
?

Dessutom så vill jag ha svarta ekrar, ifall någon har tips på hur jag får tag i sådana, i rätt längd, så vore jag tacksam.

Och nej, jag ska inte använda dessa hjul på en BMW utan på en gammal DKW.


Fridens!
BMW R1150R, KTM 625 Supercomp, Honda XL250, Yamaha LB80, DKW NZ 250
Dr_Cotton
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2014-01-22/15:10

Återgå till F, C & G encylindriga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst