Funduro mile/km mätare.

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Funduro mile/km mätare.

Inläggav Sebastian » 2015-02-27/15:08

Hej alla.

Jag har haft en Funduro nu ett bra tag och börjar tänkta på att ändra lite. Har ny ruta och lite annat.
Men eftersom den är importerad från England så är milmätaren i miles.
Finns det något enkelt sätt att ändra den till km? Eller behöver jag köpa nytt och lämna in den?
BMW f650 Dakar 05
Sebastian
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 2014-08-09/09:31
Ort: Malmö

Re: Funduro mile/km mätare.

Inläggav Bror Gårdelöf » 2015-02-27/16:34

På någon annan tråd här har jag för mig, att det sägs vara OK med en enkel, påmonterad cykelhastighetsmätare, som anger km/h. Alternativt kan en GPS funka(?).
Enklast är väl, att Du ringer Din tilltänkta besiktningsplats och frågar? Då får Du ju besked av dem, som bestämmer, när Du ändå kommer med hojen.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Funduro mile/km mätare.

Inläggav Sebastian » 2015-02-27/18:19

Problemet är inte besiktning. Den är besiktigad och allt är ok, det är bara jag som vill ändra mätarställningen till att visa km och inte miles. Inget som är problem med hojen annars, har varit registrerad i Sverige i över 7 år så det är lugnt.
Det är mest en estetisk fråga som jag själv undrar över ifall jag kan göra det själv utan att göra något större ombygge.
BMW f650 Dakar 05
Sebastian
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 2014-08-09/09:31
Ort: Malmö

Re: Funduro mile/km mätare.

Inläggav Bror Gårdelöf » 2015-02-27/18:41

Ah! Då är jag fel person att yttra mig - och överlåter vidare resonemang till andra.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping


Återgå till F, C & G encylindriga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst