Ska försöka få till något om G 310 GS:n men vet inte vad jag ska skriva, gillar hojen skarpt men kan inte komma på varför men kört fler mil än på många år
Har läst att flera haft synpunkter på bromsarna och de va oxå min första "Oj vad dåligt det bromsar" men åtminstone mina bromsar behövde köras en ganska bra stund. Detta är inget jag tänker på idag vid turerna.
Även läst att det varit svårt komma iväg på ettan och detta tycker jag oxå va mer bekymmersamt innan hojen fått några mil, klart den surrar på ettan men resten av växlarna är Ok.
Tycker de lyckats bra med att få till ett bra vrid/register i hojen trots bara 310cc
Det är klart det märks det är lilla GS:n man kör när man försöker hänga på kompisarna mellan trafikljusen, spelar ingen roll hur mycket jag varvar så blir jag efter men när farten på landsvägen är stabil så hänger man med resten av hojarna och det funkar även på motorväg. Dock inte så roligt men det går men roligare på lite kurvig landsväg men det gäller nog de flesta mc.
Den lilla kåpan passar mig på 178cm bättre än tex GS1200L/C kåpan och jag har det bättre bakom styret, dock gör boxern att man inte blir så blött om fötterna som man blir på denna i regn
Lätt att hantera både på grus & gata och drar närmare 0,2xl/mil oavsett hur jag busar med den, dock är den hög att kliva av/på men när man sitter där har jag inte den känslan att jag inte når ner.
Då G 310 GS kostar 60000:- ny så blir ju alla tillbehör dyra så tog till september innan jag köpte något, blev Bmw diodblinkers och ett avgasrör från RallyRaid UK. Det nya systemet gör verkligen underverk på den lilla GS:n och det borde jag köpt långt tidigare då det blev en helt ny hoj.
Ett tillbehör som jag fortfarande väntar på är Bmw värmehandtag men dessa ska nu ha kommit enl.uppgift.