Räckvidd F650 Funduro

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Räckvidd F650 Funduro

Inläggav Claes Jonsson » 2006-10-19/12:39

Svar till Dr. Zoidberg i förra forumet:
Man kommer runt 40 mil på en tank om man kör hyfsat vackert.
Och tanken rymmer 17,5 liter totalt. Rätta mig om jag har fel någon:confused:
Claes i Vedum
Användarvisningsbild
Claes Jonsson
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 1997-12-30/01:00

Inläggav Dr. Zoidberg » 2006-10-19/20:04

Offroad;161 skrev:Svar till Dr. Zoidberg i förra forumet:
Man kommer runt 40 mil på en tank om man kör hyfsat vackert.
Och tanken rymmer 17,5 liter totalt. Rätta mig om jag har fel någon:confused:

Hej och tack!
40mil??? oj då. Jag kom exakt 30 innan det var dags att sätta på reserven.
Är jag gasglad eller bor du på landet?

mvh Viktor - köpte hojen förra veckan och kör bara stadskörning.
Dr. Zoidberg
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 2006-10-12/20:46

Inläggav Fredrik Åkesson » 2006-10-19/20:31

Samma här ca 30 mil.Lite beroende på om man fastnat i några av huvudstadens jädrans köer..
Fredrik
Användarvisningsbild
Fredrik Åkesson
 
Inlägg: 861
Blev medlem: 2006-04-07/21:37

Inläggav skylt » 2006-10-19/20:37

Reserven på min gamla F650CS började lysa väldigt tidigt - men om man bet ihop och chansade so kom man 30 mil + (tank 14-15 liter)
> HP2 Sport 09 <
> G650X moto 07 <
[medlem 2658530]
Användarvisningsbild
skylt
 
Inlägg: 190
Blev medlem: 2002-06-18/01:00

Inläggav JBG » 2006-10-19/23:01

Jag kommer ca 30 mil på en tank innan jag slår på reserven, så 32-34 mil kommer jag på en tank, medans min morfar kom över 40 mil på sin Funduro.

Det skiljer ju en hel del på körstilen så klart.
//Jonnie Be Good, Medlem nr 2671587
F650 | K1200RS | R1200GS
Användarvisningsbild
JBG
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 2005-02-05/17:39
Ort: Uppsala

Inläggav Claes Jonsson » 2006-10-20/12:28

30 mil innan reserven. Och 5-6 mil till. Då är det inte så himla långt ifrån.
Och med tanke på att du kör stadskörning.

När jag kör med dom gasglada pojkarna och flickorna i KMK så ökar förbrukningen en hel del förståss;)

Härlig fordonspark du har förresten skylt. Är faktiskt lite avundsjuk:(
Claes i Vedum
Användarvisningsbild
Claes Jonsson
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 1997-12-30/01:00

Inläggav Dr. Zoidberg » 2006-10-20/16:54

ok. men då var det ju inte överdrivet mycket den drog iaf då.

Viktor
Dr. Zoidberg
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 2006-10-12/20:46

Ca 0,5 mil/litern

Inläggav Lars Levén » 2006-10-20/17:09

Kör jag lugnt drar hojen knappt 0,5. Kör jag som en tok drar den drygt 0,5. Även jag hamnar således på ca 30 mil innan reserven behövs. Verkar vara det normala.

Samma siffror verkar gälla för R1200GS, måste ha en mer effektiv förbränning...
Lars Levén
Ju sämre väg desto bättre
Användarvisningsbild
Lars Levén
 
Inlägg: 928
Blev medlem: 2005-11-15/01:00

Inläggav svekke » 2006-10-22/20:59

Min frus Scarver (650CS alltså) drar ganska exakt 0,4 l/mil i jobbpendling (Stockholm), neråt 0,33 vid lugn landsvägskörning. Lampan tänds vid 22-24 mil. Jag hade glömt att det är hela fyra liter i "reserven", trodde det var 2,5 ungefär och att totaltanken var 13 l. Jag verkar vara dålig på att "fylla upp" också, får nog inte i den sista litern. Imponerande att komma 40 mil.
svekke
 
Inlägg: 74
Blev medlem: 2006-07-11/14:02

Inläggav og0825 » 2006-10-22/22:17

Min 650 går ca 27 mil innan det är dax för reserven, sen beror det på hur noggrann man är att "toppa" tanken vid macken.

Är det någon som provat olika drevning? har förstått att det finns lite alternativ. Gör det något med förbrukningen?
og0825
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 2005-03-10/22:05

Inläggav JBG » 2006-10-22/22:55

Jag måste tillägga att jag har drevat ner en kugg i fram för att få en rappare acceleration (och få upp framhjulet lättare :D ) samt har Arrow avgassytem,
så min soppaförbrukning gäller kanske inte original hoj.
//Jonnie Be Good, Medlem nr 2671587
F650 | K1200RS | R1200GS
Användarvisningsbild
JBG
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 2005-02-05/17:39
Ort: Uppsala

Inläggav Dr. Zoidberg » 2006-10-23/17:05

JBG;524 skrev:Jag måste tillägga att jag har drevat ner en kugg i fram för att få en rappare acceleration (och få upp framhjulet lättare :D ) samt har Arrow avgassytem,
så min soppaförbrukning gäller kanske inte original hoj.


Vart köpte du det drevet? Hur många kuggar har det då?
Skulle vilja ha lite bättre drag från lägre varv (slippa växla ner så ofta...), fast det kanske inte räcker med skifte av drev då?
Dr. Zoidberg
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 2006-10-12/20:46

Inläggav JBG » 2006-10-23/22:27

Jag köpte det av Ola som har [url="http://www.bumse-motor.se"]Bumse Motor Widegren[/url] här i Uppsala, oslagbara priser och serivce.

Standarddrevet fram är 16 kugg, så jag har nu ett med 15 kugg. Oförändrat 47 bak.

Ett mindre framdrev betyder snabbare acceleration och bättre bottendrag men mera växla - för varje växel har ju "blivit kortare".
//Jonnie Be Good, Medlem nr 2671587
F650 | K1200RS | R1200GS
Användarvisningsbild
JBG
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 2005-02-05/17:39
Ort: Uppsala


Återgå till F, C & G encylindriga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst