Hjälp med ABS-enhet!

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Hjälp med ABS-enhet!

Inläggav MichaelWa » 2017-05-12/20:23

Finns det någon i Sthlms området som har kunskap/tid/GS-911 och kan hjälpa mig "spola" igenom ABS-enheten på min C1:a 125cc?

ABS:n har börjat bråka och började bråka ännu mer efter service på akt.verkstad, får ju både flera liter bromsvätska och en GS-911 för pengarna vad en ny ABS-enhet kostar men har inte riktigt kunskapen.....
Gjort byte på tidigare mc utan ABS själv och detta kanske inte är svårare men kastar ut frågan :)
Fd Imola
1:a gången m GS
MichaelWa

Re: Hjälp med ABS-enhet!

Inläggav Håkan » 2017-05-14/10:11

Hej MichaelWa.

En GS-911 ur inget "undermedel" som löser alla ABS problem. Det är ändå ett traditionellt mekaniskt arbete att underhålla ABS-systemet. En GS-911 kan vara till hjälp på framförallt dom senare ABS-systemen där det finns en del funktioner för att reglera ventiler m.m.
En maskin som C1 skulle jag tro har ett relativt förenklat ABS-system (priset på tryckmodulatorn/ABS-enhet tyder på det).
Finns någon felkod sparad i ABS styrsystem?

Skickar även ett e-mail till dig.
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan

Re: Hjälp med ABS-enhet!

Inläggav Olof Eriksson » 2017-05-14/11:33

MichaelWa skrev:Finns det någon i Sthlms området som har kunskap/tid/GS-911 och kan hjälpa mig "spola" igenom ABS-enheten på min C1:a 125cc?

ABS:n har börjat bråka och började bråka ännu mer efter service på akt.verkstad, får ju både flera liter bromsvätska och en GS-911 för pengarna vad en ny ABS-enhet kostar men har inte riktigt kunskapen.....
Gjort byte på tidigare mc utan ABS själv och detta kanske inte är svårare men kastar ut frågan :)

Tipps är att boka in en tid hos företaget Motorcykelservice. Visst det är en bit från Stockholm. Närmare bestämt 9 km utanför Enköping mot Sala/Mora. Han har stenkoll på ditt ABS system! Och är dessutom trevlig ;)

Gå in på http://www.motorcykelservice.se Så förstår du att jag har rätt!
// Olof
R1200 GSA -17
Distriktsombud D3
D3
Användarvisningsbild
Olof Eriksson

Återgå till F, C & G encylindriga