Fredrik Åkesson;1886 skrev:Nä det är klart.Själv har jag aldrig gjort den men man vet ju inte hur det är med föregående ägare.Lagren va iaf ok när jag köpte den för 1100 mil sen...
//FÅ
Fredrik Åkesson;1900 skrev:Man kanske ska plocka ner det en gång/år och fetta istället för den intervall om 2000 mil som BMW tycker.Frågan är bara hur mycket bök det är att fetta dom.
Fredrik
Fredrik Åkesson;1884 skrev:Hallå
Har funduron inne på service och det har visat sig att styrlagren är slut.Jag tycker kvaliteten på lagrena verkar vara lite si och så.Hojjen har bara gått 2000 mil och dom är redan slut.Vad kan man göra för att få dom nya att hålla bättre?
Fredrik
Fredrik Åkesson;9346 skrev:Just det har jag funderat på.Min hade bara gått 700 mil på 6 år och om ett lager står i samma läge länge och det kryper in fukt så borde det börja rosta och sen går det fort för det att ta slut.Om man använder grejjorna så smetas det ju dit fett hela tiden som borde trycka bort vattnet...
Fredrik
Jompa;9350 skrev:Dock hade den 2månader innan första servicen (1000mil) färdats på flak från Tyskland när jag hämtade den. Relativt hårt ihoptryckt m.h.a spännband!!
fredde;9514 skrev:Ursäkta intrånget i debatten. Är på jakt efter en GS 1150 årsm. -00. Finns det någon som sitter på en och vill sälja så är det av intresse. Bor i Stockholm
Marie;9515 skrev:Du är nog lite sent ute. För fyra veckor sedan hade du kunnat få loss Mimmis "Gullan" hur lätt som helst........
Nåja det finns väl fler....
Smartswede;5175 skrev:Tänkte att kanske ni som har kassa styrlager på Funduron kan tala om hur det kändes om ni alls märkte det innan verkstaden sa att de var kaputt.
"Snor" tråden lite då onödigt att starta ny tråd och denna just handlar om kassa styrlager Skälet är att på min Funduro med 2.700mil på mätarn så känns det som ett litet glapp ibland just innan maximalt styrutslag.
Återgå till F, C & G encylindriga
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst