Problem med oljetryckskontakten bmw f 650 cs -03

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Problem med oljetryckskontakten bmw f 650 cs -03

Inläggav sok » 2019-02-28/16:58

oljetryckskontakten läcker lite och någon gång så slocknar inte oljetryckslampan efter start, när jag sedan startar om motorn så fungerar det igen. Har pratat med en mc verkstad som säger att man måste köpa ett oljetrycksgivare-paket med oljetryckgivare,vinkeladapter och kabel för c:a 1000 kr. För mig låter det konstigt, det är ju bara en vanlig oljetryckskontakt.Det måste gå lösa på ett bättre sätt .Gängan verkar vara 10 mm diameter och 1,0 mm stigning på gängorna och 0,3-0,6 bar står det på kontakten
sok
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 2012-04-03/17:23

Re: Problem med oljetryckskontakten bmw f 650 cs -03

Inläggav Håkan » 2019-02-28/17:30

Jag råder dig att köpa setet handlaren vill sälja till dig.
BMW hade kvalitetsproblem med den ursprungliga kontakten. Den läcker! :o
Därför har man uppdaterat med samma typ av kontakt som sitter på senare F650 modeller. Därav setet med adapter och kabel.
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: Problem med oljetryckskontakten bmw f 650 cs -03

Inläggav sok » 2019-03-01/17:28

Tack för ett snabbt svar. Det måste finnas ett alternativ på bilsidan med samma data och mått till ett bättre pris, ska undersöka detta och se om det finns, annars får det bli som verkstan säger.
sok
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 2012-04-03/17:23


Återgå till F, C & G encylindriga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst