Luthor;5296 skrev:Jag kommer att köra med originaldämpare då varken ljud eller effekt ger så mycket, och jag tycker det inte ser så bra ut då det bara är en dämpare och då blir det ett stort tomrum på andra sidan.
Turbo-Puh;5299 skrev:Då kanske du kan tänka dig att sälja den då? Jag har iof en funduro men svets är inga problems.
Om någon annan som läser detta har en dämpare liggandes så är jag intresserad! Jag hade ett PM från en kille som hade en som passade direkt på en funduro, men det har jag lyckats schabbla väck - så läser du detta så hör av dig!
NALTA!;5273 skrev:Hejsan tjaba Viktor! Jag inhandlade en beg Arrow Dakar Replica slip-on till min Funduro -99. Resultatet blev riktigt gott men högt ljud och märkbar höjning av effekten.
Det medföljer en insats som gör att den låter MYCKET mindre, men då förlorar man en del effekt. Jag väljer då öronproppar
Har för mig jag betalade 1500:- Ny tror jag den kostar ca 4000:- Bor i Gbg så vi kanske kan stråla samman nån dag så får du höra hur det låter å se hur det ser ut!
Mvh Rikard
Smartswede;5290 skrev:Det var mitt Arrow Paris-Dakar Replica som Rikard har köpt Priset stämmer.
Brötar bra högt om man drar på. För inte så mkt väsen av sig vid konstant/ låg acc. Det märks när man kommer. En stor enståka låter bra rått.
Enligt tillverkare vinner man mycket i kraft på de lägre varvtalen men förlorar lite på topp med orginalinställning i övrigt. Dvs från 48hk orginal blir det 46hk. Viktigast är dock att man vinner 3-4hk vid varvtal runt 3-5.000. Det gör stor effekt då enligt dunokurva får man ut ca 20hkr vid 3000varv och 3-4 extra hkr där gör alltså +15-20%. Tydligast märkte jag av detta genom det gick ligga något lägre i varv utan den hackade och även att framhjulslyft gick utföra betydligt tidigare :rolleyes:
Insatsen gör man tappar en del effekt och då låter den längre inte speciellt mycket. Dock mer än orginalsystemet och med betydligare dovare ljud.
Sålde systemet då jag såg Rikard letade efter ett och jag själv brummar mest på en R1100S numer. Men visst finns det en viss saknad. Man "syntes" bättre i trafiken och gångare som gick mot röd gubbe såg till att snabba sig över när man kom brummande.
Bor oxå i Göteborg, kanske vi skulle ordna en Funduroträff till våren?
/Anders
Dr. Zoidberg;5308 skrev:Ignorera ovanstående meddelande från Turbo-Puh! Jag frågade först och har därför första tjing på eventuella ljuddämpare!;)
JBG;5423 skrev:Jag har en Paris-Dakar replica dämpare till Funduro som kan säljas för rätt pris, ni grabbar får slåss om saken
JBG;5423 skrev:Jag har en Paris-Dakar replica dämpare till Funduro som kan säljas för rätt pris, ni grabbar får slåss om saken
Lasse Funduro;5564 skrev:Jag har en Arrowdämpare till en Funduro -96. Funkar fin-fint och smattrar en del. Jag föredrar dock originalljudet (vilket inte gäller sonen !). Jag bestämmer dock så kanske är det dax att sälja. Ta med hojen så kan vi montera den (tar 5- 10 min) och provlyssna/köra.
Lasse Funduro;5579 skrev:[COLOR="Red"]Finnes:[/COLOR] Funduro med två ljuddämpare (en monterad, en i Friggeboden).
[COLOR="red"]Säljes (ev):[/COLOR] Figgebodsdämparen, av fabrikat Arrow.
[COLOR="red"]Möjlighet: [/COLOR]Få montera "Frigge" (kort för Friggebodsdämparen) på spekulants egen Funduro för att få provlyssna.
[COLOR="Red"]Lokation:[/COLOR] Landvetter "in the middle of Göteborg".
Antagligen blev det bara rörigare nu :confused:
Pm:a pris och mailadress
(Tack Lasse för montering mm!)
Återgå till F, C & G encylindriga
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst