Är det någon har reparations DVD nummer 3 för f650?

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Är det någon har reparations DVD nummer 3 för f650?

Inläggav 365days » 2007-04-09/15:36

Hejsan!
Är det någon av er som har laddat ner gratis reparations-DVD (nummer tre) och är villig att kopiera den/dela med sig av den?
Jag har kämpat med bit torrent hela helgen, men DVDn är väl så pass ny att få har den & kan dela med sig av den ännu.

MVH

Hasse - 365days
365days
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 2007-04-07/13:45

Ja!

Inläggav Lars Levén » 2007-04-09/21:06

Jag har ett ex. Hör av dig med ett Privat Meddelande så fixar vi det.
Lars Levén
Ju sämre väg desto bättre
Användarvisningsbild
Lars Levén
 
Inlägg: 928
Blev medlem: 2005-11-15/01:00

Inläggav Fredrik Åkesson » 2007-04-10/11:45

Har den också.Du kan få tanka från min pc...
/FÅ
Användarvisningsbild
Fredrik Åkesson
 
Inlägg: 861
Blev medlem: 2006-04-07/21:37

Inläggav aste » 2007-04-10/17:48

En liten fundering:

Är inte den här skivan en komersiell produkt med kopieringsskydd?

Om det är så att skivan inte kan laddas ner utan bryta mot upphovsrätten föreslår jag att tråden slutar sitt liv här på BMW MC-Klubbens officiella forum.

Har jag fel i ovanstående ber jag om ursäkt och känner mej dessutom blåst på de 900kr jag betalade för skivan hos en BMW-handlare förra året.

\ aste
aste
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 2006-07-08/11:32

Inläggav Fredrik Åkesson » 2007-04-10/17:56

Den är freeware.Det är ju tom så att dom gör reklam för torrenten på sin hemsida.... se länk: http://faq.f650.com/dvd/index.htm
Om vi nu pratar om samma skiva :confused:
Fredrik
Användarvisningsbild
Fredrik Åkesson
 
Inlägg: 861
Blev medlem: 2006-04-07/21:37

Inläggav JonasD » 2007-04-10/20:45

"The DVDs are esentially free (but copyright) - if you paid for them you got ripped off (although you may have paid for the cost of blank DVDs and postage). You are encouraged to share the DVDs with F650 friends - so long as you do not charge for it. If you find someone who is charging for the DVDs, or is taking credit for them, please let us know. And finally, join the Chain Gang - The club, websites and these DVDs only exist through your membership support."

Men om du köpte den från en BMW-handlare så kanske det inte är samma skiva?

Ni som har den, please seed!

/Jonas
JonasD
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 2006-05-16/17:56

Inläggav aste » 2007-04-10/20:50

Oops, helt korrekt. Det är inte samma skiva.

I stand corrected! Tack!

\ aste - kryper tillbaka till mitt lilla hål igen :)
aste
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 2006-07-08/11:32

Inläggav Ronny Svedin » 2007-06-15/07:16

Hej!

"Väcker" denna tråd igen då jag som nybliven F650-ägare är intresserad av en kopia ev denna (alla tre) DVD.
Borde det inte gå att lägga ut den på klubbens sida för nedladdning om den är gratis? Skulle väl vara en fin "gest"...eller är det begränsat med utrymme på sajten?

/RS
Ronny Svedin
 
Inlägg: 44
Blev medlem: 2007-02-08/10:39

De tre F650-DVD'erna levererbara...

Inläggav Konsument » 2007-07-16/20:14

Eftersom jag fick så bra hjälp av en annan Forummedlem så lovade jag, i ett svagt ögonblick, att hjälpa till att ordna kopior till andra som vill ha.

Dvs det är de väl kända gratis-DVD'erna jag syftar på.

Det enda tillägg jag gjort är att "skapa" om den första DVD'n för att få in lite kapitel på samma sätt som det är på de andra två och inte bara två filmer.

Om jag lyckats dölja något ( :confused: ) under en rubrik så bjuder jag på det eftersom jag inte tittat igenom hela DVD'n först... ;)

Men som sagt, droppa ett meddelande om du vill ha kopior så ordnar vi det på liknande sätt som jag fick hjälp.

/Olle
Användarvisningsbild
Konsument
 
Inlägg: 1926
Blev medlem: 2002-04-29/01:00

Tveksam lagermonteringsmetod...

Inläggav Konsument » 2007-07-19/17:24

Handlade lager hos lokala SKF-representanten idag. Han gillade inte Bosse Bildoktors sätt att montera lager. Och eftersom det är samma teknik som används på DVDn i samband med styrlager (om jag nu minns rätt) så vill jag framföra representantens varning:
"Använd aldrig principen att dra ett lager tills det inte går att rubba, för att därefter lossa det lite för lagom gång. Det blir oerhörda krafter som i princip förstör lagret."

Hittade dock följande information om just "mitt SKF-lager" med följande mening i monteringsinstruktionen:
"Drag åt muttern långsamt till dess att lagrets friktion ökar snabbt. Lossa därefter muttern några grader till dess att lagerarrangemanget kan vridas utan större motstånd."
Användarvisningsbild
Konsument
 
Inlägg: 1926
Blev medlem: 2002-04-29/01:00


Återgå till F, C & G encylindriga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst