Hej conny!
Jo, vi är nog lite tokiga kanske men det känns allt lite bättre nu när vi är två.
Känner mig lite så när jag svikit mitt ideal och likt dig genast fått oönskade och överraskande problem på halsen. Har läst din tråd om hur du blev drabbad men du hade tur i oturen att köpa av en ärlig säljare som ställde upp på ett juste sätt och hjälpte dig, heder åt sådana människor.
Men det är minst sagt en frusterande situation att råka ut för som du och jag har blivit. Själv hade jag en härlig åktur på några mil med Fundaron där jag bara njöt av hur härlig och charmig cykeln kändes a tt köra och tänkte för mig själv, vilken härlig sommar man har framför sig. Sen kommer man hem och ska byta olja och hittar en stor kuggbit på magneten. Det är som att dra ned en rullgardin framför ögonen.
När det gäller mina Honda-cyklar ska också i ärlighetens namn erkänna att de inte heller varit utan problem ibland, men av sådan art att jag fixat det själv. Fast Transalpen som jag hade i 5 år och som gått 6000 mil när jag sålde den vållade mig aldrig några tekniska problem. Men sen är jag också en sådan som gillar att pyssla om mina hojar. Och jag tror hojarna gillar det eftersom jag bl.a inte hittills råkat ut för några elproblem på någon cykel som man kan läsa om i någon annan sträng med överraskande driftstopp. Men vad gör man? Och vad kan man göra med en datorstyrd motorcykel när datorn trilskas? Ja du vet väl conny, märkesverkstan! Och dit vill inte jag med deras prissättningar.
Det där med att köpa delar till BMW har jag inte mycken erfarenhet av men för mig är det Carlbarks i Kumla som gäller. Och de verkar ta delar ifrån där de vet att det finns. Beställde höjn-sats till styret som de hade slut på men kom på en vecka. Beställde också sidoväskhållare som de skulle ta från Touring-butiken som jag sedan avbeställde i väntan på om det blir någon ordning med min cykel. Är BMW i Sverige så snorkiga som du beskriver då ska de inte heller krusas. De kanske betraktar reservdelsförsäjning och tillbehör som något de blivit tvingade till och helst vill slippa och då kan de väl få det också. Undrar om inte det bästa vore att handla via nätet direkt från Tyskland och jag tror det finns nämnt i en annan del av forumet. Har en tysktalande hustru som kanske kan hjälpa mig att undersöka saken.
Iallafall glädjande att läsa att din cykel går bra nu och jag hoppas verkligen att samma ska hända mig. Annars har jag en hel del att säga om den firman som sålde cykeln till mig och då kan du vara säker på att jag inte kommer att spara på orden vare sig här på forumet och annorstädes med namn och allt på firman i fråga.
Mvh
GeCe