Oljetanken läcker?

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Oljetanken läcker?

Inläggav Brainman » 2007-06-21/07:17

Nu har jag letat oljeläcka på min F650 Dakar till höger & vänster & högt & lågt. Det läcker bara när den är varm och då kommer det krypande nerför cylinder, ramrör och kåpor. Mest på vänster sida.

Förutom tillflöde- och returslangar till oljetanken finns en smal slang som går direkt till ventilkåpan, vad gör den för nytta?

Hursomhelst så verkar oljan komma från där denna slang är ansluten till oljetanken, men jag har inspekterar den och bytt slangklämman och det fanns inget fel.

Enligt f650.com
http://faq.f650.com/GSFAQs/EngineFAQGS.htm#Leaking%20Oil%20Tank

...kan tydligen tanken börja läcka. Den består av en platt baksida och utsidan som verkar vara hopfogade med nåt slags tätningsmassa. Nån som har erfarenhet av detta?
Brainman
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 2004-05-25/21:47

Återgå till F, C & G encylindriga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst