Bränsleläckage via luftburken

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Bränsleläckage via luftburken

Inläggav Joar » 2007-09-07/21:14

Hej alla! Det här blir mitt första inlägg på det här forat, en dag efter köpet av en BMW. :)

Det är en F650ST jag köpt. Riktigt rolig och jag är nöjd med köpet än så länge, även fast jag fick ett bakslag redan idag.

När jag kom hem efter jobbet och skulle titta till henne såg jag en pöl framför bakdäcket. Det visade sig vara bensin som droppade från luftburken. Jag insåg att jag inte hade stängt av bensinkranen och vet inte heller om man förväntas göra det varje gång man ställer hojen!?

Men i alla fall, är det någon som har en idé om vad det kan vara för fel och hur man löser det?

Jag har hunnit köra upp ett par liter soppa sedan dess och stängt kranen nu och det har inte läckt mer.

Mvh
Joar
Joar
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 2007-09-07/20:21

Inläggav Fredrik Åkesson » 2007-09-08/10:28

Användarvisningsbild
Fredrik Åkesson
 
Inlägg: 861
Blev medlem: 2006-04-07/21:37

Inläggav Joar » 2007-09-08/12:12

TACK!

Vad suveränt med snabba enkla svar som så tydligt hjäper en med precis rätt problem. Man blir glad! :)

Blir till att stänga bensinkranen tills undanställning om ett tag. Sen blir det riva och meka.
Joar
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 2007-09-07/20:21


Återgå till F, C & G encylindriga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst