Läderklädsel till tank?

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Läderklädsel till tank?

Inläggav Ronny Svedin » 2007-09-12/13:09

Hej!

Är det någon som vet nå´t om var/hur man kan få tag på en "klädsel" till tanken på en funduro?
Tänkte jag skulle försöka få på en sådan på min "bubbliga" Acerbistank i stället för att byta eller lacka om den...känns lite enklare och så kan man göra det själv. Om den nu passar?
Såg att Bagster har men de är ju anpassade för att fästa väskor i, det behöver jag inte.
Jag kanske tar en sväng till nå´t sadelmakeri eller så, eller rent utav försöker fixa till en själv med vinyl eller så..fast det klarar kanske inte väder o vind...?

/RS
Ronny Svedin
 
Inlägg: 44
Blev medlem: 2007-02-08/10:39

Inläggav Bengt Allevad » 2007-09-12/15:40

Här får du en bild på en Bagster.
Användarvisningsbild
Bengt Allevad
 
Inlägg: 1191
Blev medlem: 1996-01-03/01:00

Inläggav Ronny Svedin » 2007-09-13/12:57

Hej!

Tack för det, snygg!
Det är ju en ST, vet du om det är samma till funduron?
Och om den finns i fler färger?
Nästa fråga är ju om den passar på acerbistanken...jag antar att den sitter utanpå plastkåpan och inte direkt på tanken?

/RS
Ronny Svedin
 
Inlägg: 44
Blev medlem: 2007-02-08/10:39

Inläggav Bengt Allevad » 2007-09-13/17:39

Svedinr;20168 skrev:Hej!

Tack för det, snygg!
Det är ju en ST, vet du om det är samma till funduron?
Och om den finns i fler färger?
Nästa fråga är ju om den passar på acerbistanken...jag antar att den sitter utanpå plastkåpan och inte direkt på tanken?

/RS


Vad är acerbistanken...??

Annars är det likadan tank på såväl Funduro som Strada.

Du beställer den i exakt den färg du vill ha eller i hojens färg. Kostar
ca. 1500:- och leveranstiden brukar vara en månad.

Här får du en bild på den vi hade på vår gröna Funduro-96
Användarvisningsbild
Bengt Allevad
 
Inlägg: 1191
Blev medlem: 1996-01-03/01:00

Inläggav Ronny Svedin » 2007-09-13/19:33

Hej igen!

Acerbistanken är den tank som sitter på min hoj, det är en större tank från tillverkaren Acerbis som ägaren före mig monterat.
Skillnaden mellan den och originaltanken är att den saknar ytterkåpa, själva tanken är alltså lika stor som en standardtank med kåpa och kan därför ta hela 23 liter bensin(tror jag). Den stora nackdelen med en sådan tank är att den inte går att lackera, men trots det har ägaren före mig gjort det - med resultatet att lacken släpper i stora blåsor, det blir fler och fler, inte så soligt så därför tänkte jag försöka klä den med läder eller nå´t.

Frågan är då om läderklädseln sitter utanpå kåpan eller om man tar bort den innan man monterar den? Sätter man den utanpå så är ju chansen rätt stor att den passar även på min tank...
Sedan är ju saken att all plast på min hoj är lackerad i en rosa/lila nyans som lär bli svår att efterlikna i läder...men det får väl bli svart...eller grått eller så. Om jag inte väljer att försöka sy upp en själv i vinyl...

Ja, ja, vi får se till vintern vad jag hittar på, skulle väl inte tro att jag hittar någon läderklädsel att låna och prova om den passar så man får väl experimentera lite!

Tacksam för tips om hur jag ska lösa det!

/RS
Ronny Svedin
 
Inlägg: 44
Blev medlem: 2007-02-08/10:39

Inläggav Lars Levén » 2007-09-13/19:49

Klädseln sitter utanpå. Verkar vara en bra idé att hitta en att prova med.
Lars Levén
Ju sämre väg desto bättre
Användarvisningsbild
Lars Levén
 
Inlägg: 928
Blev medlem: 2005-11-15/01:00


Återgå till F, C & G encylindriga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst