Starkare ljus

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Starkare ljus

Inläggav olzone » 2007-09-16/00:04

Är det någon som har provat att byta till starkare hel/halvljuslampa på en F650 Gs -00 .
Jag tänkte prova med nåt i stil med 100/80 MEN så tänkte jag att en del bilar får ju då problem med omkopplare/ledningar som inte är dimensionerade för starkare lampor än original :confused:.

Jag har förresten bytt bak- /broms- ljuslampan och ersatt den med en diodlampa från [url="http://www.diodhuset.se"]diodhuset.se[/url]Den tänds snabbare är okänslig för vibrationer och spar dessutom ström.
Användarvisningsbild
olzone
 
Inlägg: 31
Blev medlem: 2006-05-21/21:19

Ursäkta!

Inläggav olzone » 2007-09-16/00:39

Ursäkta! Jag sökte tydligen inte så bra innan jag skrev mitt inlägg om framljus. Sökte nu på "glödlampa" och fann såklart allt man kan önska sig.:)

Men för er som tröttnat på baklampor som skakar sönder så är ändå diodhuset.se ett strålande tips.
Användarvisningsbild
olzone
 
Inlägg: 31
Blev medlem: 2006-05-21/21:19


Återgå till F, C & G encylindriga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst