Läckande kylare F650GS

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Läckande kylare F650GS

Inläggav Hypercandy » 2009-06-24/10:55

Kan ju börja med att mina tekniska kunskaper om vad jag har för nått :oops: är rätt låga men det är kul att köra. ;)
Men just nu är det rätt tungt, kylaren läcker och i värsta fall så får man tydligen byta ut kylaren.
Nu till det unika problemet...
Kylaren är felvänd gentemot vad verkstadens bild säger när dom slår på det i datorn.
På min hoj sitter kylarlocket på vänster sida och på bilden på höger sida, med andra ord så är dragning av slangar och allt "tvärtom". :? :shock:

Jag har en -00 paris dakar och den är direktimporterad. Det är den vita hojen.
Så, idag så såg jag en kille på E4:an norrut i höd med polishögskolan (Sthlm) med något som på håll såg ut att var en likadan och smög upp brevid i bilen (hojen är på verkstaden) och såg att hans 650 hade en rättvänd kylare, slog upp hans regnummer (hej Fredrik :P ) och det visade sig vara en 650GD.

Någon som känner till något om det här eller har ett tips om vad 17 det är frågan om?

Det vore skönt om jag kunde säga till verkstaden att dom har kollat fel eller nåt annat fyndigt... 8-)
Hypercandy
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 2007-04-08/16:08

Re: Läckande kylare F650GS

Inläggav Hypercandy » 2009-06-26/07:25

Jaha, då har jag svaret...
Citat: "Skit i bilden, locket sitter till vänster"...
8-)
Mao, fel i BMWs verkstadsbok.
Hypercandy
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 2007-04-08/16:08


Återgå till F, C & G encylindriga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst