Varm statorkåpa/regulator f800gs 08

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Varm statorkåpa/regulator f800gs 08

Inläggav Max Isaksson » 2023-09-30/13:05

Hej! Min kära hoj som jag tog genom norge i somras brände statorn efter den trippen. Jag bytte då stator/regulator (köpt på amazon)
Det som skedde sen var att kontakten mellan stator och regulator brann. Jag insåg min miss att vara dumsnål så nu har jag installerat bättre delar.
Men! Det känns som delarna går jävligt varmt, är det normalt förekommande, förstår ju att statorn blir varm på de tidigare modellerna pga oljeflödet men regulatorn närmar sig enligt mig obehagliga nivåer.
Jag är inte sugen på att bränna de nya delarna inom en månad så jag undrar;
Är det nån här som upplevt detta tidigare? Och är det något annat i elsystemet jag bör kika på som kan skapa detta problem. Om det nu är ett problem.
Tack på förhand!
Max Isaksson
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2023-09-30/13:00

Återgå till F radtwins

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 1 gäst