ruta till 800r

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

ruta till 800r

Inläggav dsundelin » 2010-06-26/19:23

Tänkte kolla om det är någon som monterat "rutan"/vindavisare som finns att extra utrusta 800r med? Hur stor skillnad gjorde den? Utan tycker inte jag att cykeln går att åka mkt mer än 120kmh med men skulle önska man kunde nå 140 utan att lida.
dsundelin
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-01-02/00:59

Re: ruta till 800r

Inläggav Iki » 2010-07-06/21:40

jag har den på, har inte kört utan, rent praktiskt så tycker jag inte att den verkar ha någon större vindavvisande effekt( har testat att sitta i olika ställningar ) men det blåser ganska mkt ändå..detta har dom även påpekat i någon mc test av 800 r. men jag upplever att det går bra att köra motorvägsfart med den.
Dock så är det ju en "naken hoj" så lite mer vindmotstånd får man ju, speciellt om man jämför den mot touringhojarna.
Jag tycker dock att "vindrutan" höjer utseendet ordentligt, samt att den förmodligen skyddar hastighetsmätaren mot stenskott och sånt.
Men som sagt just som vindavvisare är den väl sådär
F 800R - 09
Iki
 
Inlägg: 58
Blev medlem: 2007-11-06/12:48


Återgå till F radtwins

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst