Montera BMW Softbag 2 på F800GS -10

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Montera BMW Softbag 2 på F800GS -10

Inläggav Apexx » 2013-06-16/19:14

Hej
Jag sedan i fredags en nybliven BMW-ägare och ny på det här med grushoj. Senast kört zx10´a så omställningen denna helg till en f800gs är stor. Ännu så länge bara ett par mil på grusvägar men det har gett mersmak!

Men till saken... Det följde med en del saker som jag inte har riktig koll på. Bl.a. en BMW Softbag 2. Men när jag nu ska försöka montera den på passagerarsadeln så känns det inte rätt. Jag har passagerarhandtagen på och då hamnar väskan högt upp och instabilt. (Har nog en liten pakethållare för en miniväska). Måste man ta av passagerarhandtagen för att kunna montera korrekt? Se min hoj på bilden.
Bilagor
f800gs-ny-low.jpg
Användarvisningsbild
Apexx
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 2013-05-25/14:06

Re: Montera BMW Softbag 2 på F800GS -10

Inläggav Johan Weinö » 2013-06-17/05:44

Grattis till nya hojen och välkommen till grusvägarna...

Softbagen passar bäst om du plockar av passagerarhandtagen,
då kommer väska ner och sitter betydligt bättre.
1000cc banräser
Användarvisningsbild
Johan Weinö
 
Inlägg: 258
Blev medlem: 2010-06-08/09:04

Re: Montera BMW Softbag 2 på F800GS -10

Inläggav Apexx » 2013-06-20/18:58

Tack för ditt svar! Nu är handtagen avplockade men då uppstår ett nytt problem... Var ska man fösta stropparna bakåt? Framåt kan man ju dra dom till passagerarfotpinnarna. Men bakåt? Eller ska la dra runt "hjulhuset"?
Användarvisningsbild
Apexx
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 2013-05-25/14:06


Återgå till F radtwins

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst