Passera vattendrag med F800GS

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Passera vattendrag med F800GS

Inläggav Peter Vesterlund » 2013-06-25/22:23

Är det någon som har erfarenhet av vad som händer om man välter omkull när man ska passera ett vattendrag och får in vatten i motorn?
Hur bär man sig åt för att få igång den igen? Tändstiften är inte direkt lättåtkomliga om man måste dränera.
Peter Vesterlund
 
Inlägg: 59
Blev medlem: 2012-05-03/10:10

Re: Passera vattendrag med F800GS

Inläggav Tobias » 2013-06-25/22:46

Har ingen erfarenhet, tack o lov, men har det kommit in vatten i motorn finns bara 1 väg ut - tändstiftshålen.

Jag är inte säker, men gissar att när ena cylindern komprimerar är den andra i avgas-takten. Isf är det lönlöst att ens hoppas på att båda cylindrar är i avgas-takten samtidigt och få ut vattnet den vägen.

Det du kan hoppas på är att luftfiltret stoppar vattnet. Annars är det nog bara att ta fram verktygen o hälla upp en kaffe, om det finns.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
Tobias
 
Inlägg: 326
Blev medlem: 2006-08-01/01:00

Re: Passera vattendrag med F800GS

Inläggav Lars Arvidsson » 2013-06-26/15:34

Ring Touratech å fråga, ingen har väl badat fler f800 än David (gissar jag)
Lars i Vedum Grusinstruktör +motorsportentusiast
Användarvisningsbild
Lars Arvidsson
 
Inlägg: 269
Blev medlem: 2008-01-10/01:00


Återgå till F radtwins

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst