Har nyligen införskaffat en ny 800Gs och en 700 Gs. Hade använt dom 14 dagar då vi skulle ut på våran första längre tur. Emmabod-Borås på midsommarafton. Fint väder på dagen, regn på kvällen,hojarna parkerade utomhus.
Skall starta resan hem dagen efter,går ut,vrider på tändningen ,datorn gör alla kontroller,allt okey.Trycker på startknappen,DÖD. Håller på ett par timmar då jag inser att det bara återstår att ringa bärgare. Frugan får köra hem själv, medans jag åker med bärgaren in till Borås för att fixa hyrbil. Bärgaren tar hojen till Bike Göteborg på måndag morgon. Själv kommer jag hem på söndag. På dagen så ska frugan tvätta av sin 700a. Efter tvätten in i garaget för att blåsa av vatten. Hon ska sen varmköra lite,då startar inte den heller, förrän efter lite tryckande på startknappen fram och åter. Får kontakt med Bike på måndag angående 800an för att höra om dom har hittat något fel. Det är knappen som gett upp. dom hittar en ny som finns i sverige. Har tydligen inte kommit än, då inget har hänt till dags datum. I onsdags skulle vi till invigningen av ny BMW handlare i Kalmar. Frugan ringer till jobbet,frågar om vi ska köra hoj dit( jag får ta min gamla). Jag svarar,gå ut och provstarta först.Så hon gör,DÖD.
Tar bilen. Träffar Nicklas från BMW Sverige, och då får vi reda på att dom har stora problem med starknapparna.
Konstigt att inte Bike Trollhättan informerade vid köp, dom måste ha hört om detta. Frugan får ta bärgare dagen efter till 700an. Den nya handlaren fixade byte av knapp på c:a 1 timme( tog från en annan ny hoj).
Tycker Bike kunde gjort detsamma:
Vad kan man dra för slutsats av detta. Jo allt nytt är inte bättre än det gamla samt att dom ibland kanske har lite brått ut med grejerna. Jag menar,startknappar har väl tillverkats i x antal år vid detta lag.
Tur vi har dom gamla trotjänarna kvar.
Mnh Farmor Anka