Vänster handtag kallt;(

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Vänster handtag kallt;(

Inläggav Jery » 2013-10-20/08:52

Vänster handtagsvärmare på min F650 GS -09 är helt kallt, inte särskilt roligt nu när temperaturen sjunker. Höger fungerar fint. Någon som har nåt tips på vad som kan vara felet? Vart ska jag börja leta? Eller är det bara att byta ut det?
Jery
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 2013-09-17/10:27

Re: Vänster handtag kallt;(

Inläggav Bror Gårdelöf » 2013-10-20/09:01

Värmen i mitt högerhandtag gav upp efter 5 000 mil, vilket mekanikern tämligen direkt diagnosticerade som kabelbrott. "Du vrider ju hela tiden på handtaget, när Du kör."
Så är knappast fallet med vänsterhandtaget, men man kan nog få kabelbrott ändå(???).
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17110
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Vänster handtag kallt;(

Inläggav Magnus Brobeck » 2013-10-20/11:07

OT men i förra inläggets anda:

Man kopplar ju ur hela tiden med vänsterhanden. ;-)

Med vänlig hälsning, Magnus
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00

Re: Vänster handtag kallt;(

Inläggav Håkan » 2013-10-20/12:37

Jery skrev:Vänster handtagsvärmare på min F650 GS -09 är helt kallt...

För att återgå till huvudfrågan. ;)
Mycket säger mig att felet sitter i själva handtaget. Det är betydligt mer troligt än fel i strömförsörjning på väg till handtaget.
Kan du få loss handtagsgummit (utan att ha sönder det) ifrån plasthylsan där värmetrådarna finns?
Då finns en chans att du kan hitta och laga avbrottet i värmetråden. (Jag antar här att det är värmetråd, precis som på R-mod. Det finns även varianter med värmefolie, då är det bara att köpa nytt).
Ny värmetråd finns bl.a. på Clas i sjön.
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö


Återgå till F radtwins

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst